رمز ماندگار حافظ، موانست اشعار او با تعاليم اسلامی و قرآنی است
کد خبر: 2204146
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱

رمز ماندگار حافظ، موانست اشعار او با تعاليم اسلامی و قرآنی است

گروه انديشه و علم: استاندار خراسان جنوبی رمز ماندگار حافظ در طول قرن‌ها موانست اشعار او با تعاليم اسلامی و قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه خراسان‌جنوبی، «قهرمان رشيد»، استاندار خراسان جنوبی شب‌گذشته 20 مهرماه‌جاری در نخستين جلسه كميته دائمی نهضت مطالعه مفيد استان با اشاره به روز بزرگداشت حافظ، اصلی‌ترين رمز ماندگاری و جاودانگی حافظ در قرن‌های مختلف را موانست اشعار اوبا تعاليم اسلامی و قرآنی است، دانست و گفت: حافظ چنان احاديث و روايات را با استفاده از آيات قرآن برای ما باز كرده كه وی را می‌توان از ذخاير علم، ادب و عرفان اسلامی معرفی كرد.
وی با اشاره به سيستم فرهنگی، دانشگاهی، فرهنگيان و حوزه‌های علميه تصريح كرد: بايد در سند نهضت مطالعه مفيد و اجرای آن كار اساسی، كارشناسی و ماندگاری انجام شود.
رشيد ادامه داد: در تبيين درست و اجرای اين نهضت بايد نظرات نخبگان، دانشگاهيان و فرهنگيان جمع‌بندی و بهترين روش‌ها و شيوه‌ها استفاده شود.
وی اظهار كرد: ايجاد پيوند بين شغل‌ها با مطالعه مفيد در دستگاه‌های اجرايی استان با برنامه‌ريزی و عملكرد در مجموعه اين دستگاه‌ها موجب ارتقاء آن‌ می‌شود.
استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان كرد: بايد مطب پزشكان، آرايشگاه‌ها، ترمينال‌ها، آژانس‌ها، تاكسی‌رانی‌ها، ايستگاه‌‌های اتوبوس و فرودگاه‌ها به كتابخانه‌های كوچك و سيار مجهز شوند كه اگر اين كار در استان اجرايی شود می‌توانيم از فرصت‌ها بهترين استفاده را داشته باشيم.
captcha