تجمع اعتراض‌آميز زائران فيليپينی در مقابل سفارت عربستان
کد خبر: 2207853
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵

تجمع اعتراض‌آميز زائران فيليپينی در مقابل سفارت عربستان

گروه سياسی و اجتماعی: تعداد كثيری از زائران فيليپنی كه رواديدشان برای انجام سفر حج از سوی عربستان رد شده است، امروز، 27 مهرماه، با تجمع در مقابل سفارت اين كشور در شهر «مانيل»، پايتخت فيليپين، دست به اعتراض زدند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه منطقه شرق و جنوب شرق آسيا، تعداد كثيری از زائران با تجمع اعتراض‌آميز خود امروز، چهارشنبه، 27 مهرماه، خواستار پيگيری صدور ويزا و ملحق شدن آنان به ديگر زائران فيليپينی شدند.
تعداد پنج هزار و 282 نفر از مسلمانان فيليپينی امسال برای شركت در مراسم پرفيض حج ثبت‌نام كرده بودند؛ ولی با اين حال عربستان سعودی تنها برای چهار هزار و 54 نفر از آنان رواديد صادر و اعلام كرده است كه امكان صدور رواديد برای باقی متقاضيان ممكن نيست.
در اين راستا مسئولان حج فيليپين نامه‌ای به سفارت عربستان ارسال كردند و از آن‌ها درخواست صدور رواديد برای باقی متقاضيان را كرده‌اند كه فعلاً هيچ پاسخی از سوی سفارت عربستان دريافت نشده است.
يادآوری می‌شود، با توجه به اينكه آخرين مهلت صدور رواديد حج امسال برای متقاضيان تا اول آبا‌ن‌ماه سال جاری است؛ زائرانی كه از شهرهای مختلف برای عزيمت به سرزمين وحی به شهر مانيل، پايتخت اين كشور سفر كرده‌اند، از مسئولان پی‌گيری جدی صدور رواديد حج را خواستار شدند.
captcha