اقامه نماز ميت قذافی فقط برای خانواده وی جايز است
کد خبر: 2210782
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۷

اقامه نماز ميت قذافی فقط برای خانواده وی جايز است

گروه بين‌الملل: «شيخ الصادق الغريانی»، مفتی ليبی، با صدور فتوايی خواندن نماز ميت بر جنازه «معمر قذافی»، ديكتاتور سرنگون شده ليبی، را تنها برای خانواده وی جايز دانست.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه «الاهرام» چاپ مصر، شيخ الصادق الغريانی در اين باره گفت: از نظر شرعی جايز نيست كه در مساجد، نماز ميت بر جنازه معمر قذافی اقامه شود.
شيخ الغريانی ادامه داد: جايز نيست مسلمانان، علما و امامان مساجد بر جنازه قذافی نماز ميت بخوانند، زيرا وی صراحتاً كافر بود و سنت نبوی را انكار می‌كرد و رفتار و اخلاقش در سال‌های حكومت نشان می‌داد كه از دين خارج شده است.
مفتی ليبی همچنين در اين فتوا كه ديروز، اول آبان، رسانه‌های گروهی ليبی آن را منتشر كردند، تصريح كرد: دليلی شرعی برای عدم اقامه نماز بر جسد قذافی وجود دارد و آن اين است كه عبرتی برای ديگر حكام مستبد باشد.
مفتی ليبی، دفن جسد قذافی در مقبره مسلمانان را به‌صورت ناشناخته جايز دانست و تأكيد كرد بايد از وقوع فتنه بين ليبيايی‌ها و تبديل شدن گور اين ديكتاتور به مزار جلوگيری كرد.
شيخ الصادق الغريانی در پايان خاطر‌نشان كرد: تنها خانواده و نزديكان معمر قذافی می‌توانند وی را غسل داده و نماز ميت بر جسد قذافی بخوانند.
captcha