قذافی طبق حكم مفتی دفن شد
کد خبر: 2211464
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۵

قذافی طبق حكم مفتی دفن شد

گروه بين‌الملل: «مصطفی عبدالجليل»، رئيس شورای ملی انتقالی ليبی، اعلام كرد: معمر قذافی را امروز، سوم آبان، طبق فتوای صادره از شورای عالی فتوای ليبی در مكانی نامعلوم دفن كرديم.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن، شورای ملی انتقالی ليبی اعلام كرد: جسد معمر قذافی، ديكتاتور سرنگون‌‌شده ليبی، امروز طبق فتوای صادره از شورای عالی فتوا در مكانی نامعلوم در بيابان‌های اين كشور دفن شد.
گزارش‌ها حاكی است، اجساد قذافی و پسرش «معتصم» و «ابو بكر يونس جابر»، وزير دفاع سابقش كه در سردخانه‌ای در «مصراته» در معرض بازديد عموم قرار داشت، ديروز، دوم آبان، به دليل بروز آثار تعفن و متلاشی شدن با كاميونی به مكانی نامعلوم منتقل شدند و تعفن اجساد به حدی رسيده كه نمی‌شد آنها را بيشتر از اين نگهداشت و در معرض بازديد قرار داد.
«شيخ الصادق الغريانی»، مفتی ليبی، پيش از اين با صدور فتوای خواندن نماز ميت بر جنازه «معمر قذافی»، ديكتاتور سرنگون شده ليبی، را تنها برای خانواده وی جايز دانست و اعلام كرد: جايز نيست مسلمانان، علما و امامان مساجد بر جنازه قذافی نماز ميت بخوانند، زيرا وی صراحتاً كافر بود و سنت نبوی را انكار می‌كرد و رفتار و اخلاقش در سال‌های حكومت نشان می‌داد كه از دين خارج شده است.
مفتی ليبی، دفن جسد قذافی در مقبره مسلمانان را به‌صورت ناشناخته جايز دانست و تأكيد كرد بايد از وقوع فتنه بين ليبيايی‌ها و تبديل شدن گور اين ديكتاتور به مزار جلوگيری كرد.
از سوی ديگر رئيس شورای انتقالی ليبی ديروز، در كنفرانسی مطبوعاتی، اسلام را منبع قانونگذاری در ليبی عنوان و تأكيد كرد: يكی از بندهای قانون اساسی موقت ليبی كه برای مرحله انتقالی آماده شده است، بر قرار گرفتن اسلام به عنوان منبع قانون اساسی ليبی استوار است.
مصطفی عبدالجليل همچنين اظهار كرد: دولت انتقالی جديد ليبی طی دو هفته آينده و كمتر از يك ماه تشكيل خواهد شد.
captcha