در زمينه قرآن اقدامات خوبی انجام شده است، اما در زمينهنهج‌البلاغه اقدامات شايسته‌ای انجام نشده است
کد خبر: 2217022
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۸

در زمينه قرآن اقدامات خوبی انجام شده است، اما در زمينهنهج‌البلاغه اقدامات شايسته‌ای انجام نشده است

رييس موسسه قران و نهج‌البلاغه گفت: هر چند در زمينه قرآن اقدامات خوبی انجام شده است، اما در زمينه عترت، حديث و نهج‌البلاغه اقدامات شايسته‌ای انجام نشده است.

به گزارش مركز خبرحوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين محمد رضازاده جويباری در مراسم گردهمايی نمايندگان مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه كه روز 5شنبه در سالن جلسات اين مؤسسه در قم برگزار شد، با اشاره به تاريخچه‌ای از راه‌اندازی اين موسسه، اظهار داشت: اين مؤسسه در سال 1380 در قم تأسيس و از آن زمان تاكنون در زمينه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه و پژوهش‌های قرآنی و حديثی فعاليت می‌كند.

وی با بيان اين مطلب كه بعد از انقلاب اسلامی ايران در زمينه فعاليته‌های قرآنی در كشور اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: هر چند در زمينه قرآن اقدامات خوبی انجام شده است، اما در زمينه عترت، حديث و نهج‌البلاغه اقدامات شايسته‌ای انجام نشده است.

مسئول موسسه قرآن و نهج‌البلاغه تصريح كرد: البته در زمينه قرآن اگر بخواهيم كشور خود را با برخی از كشورهای اسلامی كه به عقيده ما افكار ناب دينی ندارند نيز مقايسه كنيم، پرونده درخشانی را نمی‌بينيم.

وی با اشاره به اهميت نهج‌البلاغه، آن را كتاب دوم شيعيان دانسته و گفت: امروز هر چند در بسياری از اماكن، قرآن به صورت فيزيكی حضور دارد، اما نسبت به نهج‌البلاغه با توجه به اهمتيش حتی در اين زمينه هم غفلت شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمين رضا‌زاده در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات اين موسسه در راستای ترويج فرهنگ قرآنی و نهج‌البلاغه، ابراز داشت: ‌اين مؤسسه تاكنون يازده دوره مسابقات قرآنی برای دانش‌پژوهان خود مؤسسه برگزار كرده است.

وی ادامه داد: در مورد نهج‌البلاغه نيز تاكنون 5 دوره مسابقه ملی كتابخوانی نهج‌البلاغه برگزار شده و ششمين دوره آن نيز در حال برگزاری است و آزمون آن بيست و چهارم آبان‌ماه برگزار خواهد شد.
captcha