نشست «روسيه و جهان اسلام» در مسكو برگزار می‌شود
کد خبر: 2219219
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵

نشست «روسيه و جهان اسلام» در مسكو برگزار می‌شود

گروه سياسی و اجتماعی: هفتمين دوره نشست اسلامی «روسيه و جهان اسلام، روش‌های مدرن‌سازی در فضای كشورهای مستقل مشترك المنافع» طی روزهای 23 و 24 آبان‌ماه، در شهرهای «نيژنی‌نووگورود» و «مسكو»، پايتخت اين كشور، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه منطقه اروپا، اين نشست اسلامی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، 23 و 24 آبان‌ماه، همزمان با عيد سعيد غديرخم به همت شورای مفتيات روسيه، اداره رسيدگی به امور مسلمانان بخش اروپايی و مؤسسه اسلامی نيژنی‌نووگورو، برگزار می‌شود.
همچنين ستاد برگزاری نشست طی اطلاعيه‌ای اعلام كرد كه اين نشست با حضور خبرگان، شخصيت‌‌های دينی و اجتماعی و دانشمندان برگزار می‌شود و شركت‌كنندگان درباره مباحث و موضوعات كلی جمعيت مسلمان اتحاد جماهير شوروی سابق، به بحث و تبادل‌نظر خواهند پرداخت.
در اين نشست برنامه‌ها و توصيه‌های مؤثری در زمينه پرداختن به مشكلات فعلی توسعه بخش آموزش و پرورش اسلامی، تربيت كارشناسان و متخصصان برای فعاليت و اداره نهادهای دينی و ممانعت از گسترش افراط‌گرايی ميان جوانان در قلمرو كشورهای مشترك‌المنافع ارائه خواهد شد.
يادآوری می‌شود، بررسی مسئله ايجاد اتحاد «يوروآسيا» با مشاركت كشورهای نامبرده يكی از محورهای اصلی آن است.
نشست «روسيه و جهان اسلام، روش‌های مدرن‌سازی در فضای كشورهای مستقل مشترك‌المنافع» به مناسبت بيستمين سالگرد نظام آموزشی كشورهای مستقل هم‌سود و پانزدهمين سالگرد تأسيس شورای مفتيات روسيه كه در قلمرو كشورهای مشترك‌المنافع، يكی از بزرگ‌ترين مراكز اسلامی است، برگزار می‌شود.
captcha