نمايشگاه نسخ‌نويسی قرآن در سنندج برگزار می‌شود
کد خبر: 2221034
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷

نمايشگاه نسخ‌نويسی قرآن در سنندج برگزار می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی كردستان از برگزاری نخستين نمايشگاه نسخ‌نويسی قرآن كريم اثر «علی اشرف زانيار»، 26 آبان‌ماه تا 4 آذرماه در نگارخانه ارشاد شهر سنندج خبر داد.

«قباد ميمنت‌آبادی»، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی كردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه كردستان، گفت: اين نمايشگاه برای اولين بار و از آثار نسخ‌نويس برجسته اين استان، استاد «علی اشرف زانيار» و جمعی از هنرجويانش است كه به همكاری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نگارخانه ارشاد شهرستان سنندج داير می‌شود.
وی بر ضرورت تربيت و آموزش نسخ‌نويسان تأكيد كرد و افزود: نسخ ‌نويسی ميراث گرانبهای گذشتگان و حفظ، اشاعه و ترويج آن ضروری است كه در اين راستا برگزاری كارگاه‌های مستمر نسخ‌نويسی يكی از بهترين راه‌ها است.
ميمنت‌آبادی اعلام كرد: نسخ‌نويسان بايد دنبال آموزش و تكامل باشند و تمام قوانين خوشنويسی را بشناسند و رعايت كنند، متأسفانه امروزه نسخ با خودكار نوشته می‌شود و كمتر از هنر خوشنويسی استفاده می‌شود.
وی بيان كرد: هنرمندان خوبی در زمينه خوشنويسی در منطقه كردستان وجود دارند كه بايد زمينه بروز و ظهور اين هنر را فراهم كنيم.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كردستان با اشاره به رسالت هنرمندان ايران اسلامی عنوان كرد: استاد علی اشرف زانيار قرآن كريم را در مدت 4 سال و در 800 صفحه كتابت كرده است كه از كارهای منحصر به فرد وی است.
وی با اشاره به زمان برگزاری اين نمايشگاه يادآور شد: 26 آبان‌ماه تا 4 آذرماه نگارخانه ارشاد سنندج در دو نوبت صبح و عصر ميزبان بازديدكنندگان از اين نمايشگاه است.
captcha