نوجوانان برگزيده «اذان رمضان» معرفی شدند
کد خبر: 2232432
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶

نوجوانان برگزيده «اذان رمضان» معرفی شدند

گروه كودك و نوجوان: مراسم اختتاميه نخستين مسابقه بزرگ «اذان رمضان» به همت جمعيت فرزندان شاهد و ايثارگر نوانديش و خدمتگزار پنجشنبه 10 آذر در برج ميلاد برگزار و از برگزيدگان آن در دو بخش مؤذنان نوجوان و جوان تقدير شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) آيين اختتاميه نخستين مسابقه بزرگ «اذان رمضان» روز پنجشنبه 10 آذر با حضور حجت‌الاسلام امرودی، قائم‌مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، لاله افتخاری، رئيس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، زهره اللهيان، رئيس كميته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در سالن همايش‌های برج ميلاد تهران برگزار شد.
در اين مراسم كه اجرای آن را غلامرضا احمدی به عهده داشت، ابتدا سيده‌مائده حسينی، دبير اين دوره از مسابقات به ارائه گزارشی از روند اجرايی آن پرداخت و گفت: اين مسابقه در دو دوره مقدماتی و نهايی با شركت بيش از 1100 مؤذن نوجوان و جوان برگزار شد.
وی گفت: در مرحله مقدماتی كه در روزهای 21، 22 و23 شهريور در برج ميلاد برگزار شد، هزار و 100 مؤذن به رقابت پرداختند كه محمدحسين سبزعلی؛ قاری بين‌المللی قرآن كريم عهده‌دار داوری آن بود.
حسينی ادامه داد: از اين ميان 200 نفر به مرحله نهايی مسابقات راه يافتند كه بعد از انجام اين مرحله مجموعاً 10 نفر در دو بخش نوجوان و نوجوان به عنوان نفرات برگزيده اين مسابقه انتخاب شدند كه در اين مراسم از آنها تقدير خواهد شد.
وی گفت: همچنين مشخصات اين عده با جزئيات در بانك مؤذنان كه به شكل الكترونيكی و كاغذی در حال تهيه است، منعكس خواهد شد كه از اين پس در محافل رسمی و مراسمات شهری از صوت زيبای آنها در اذان‌گويی استفاده شود.
دبير مسابقه بزرگ «اذان رمضان» گفت: منتخبان اين مسابقه به صدا و سيما نيز معرفی می‌شوند، تا در صورت صلاحديد از اجرای اذان آنها ضبط تلويزيونی برای پخش از رسانه ملی انجام شود.
وی هدف از انجام اين مسابقه را كه جمعيت فرزندان شاهد و ايثارگر نوانديش و خدمتگزار مبتكر آن است، ترويج فرهنگ قرآن و احيای برخی سنت‌های دينی همچون اذان‌گويی دانست و گفت: اين جمعيت مبتكر اجرای بسياری از اين برنامه‌ها در سطح كودكان و نوجوانان است كه برگزاری جشنواره فرشته‌های كوچك و نمايشگاه خط زرين كه با همكاری و مشاركت مديريت برج ميلاد برگزار شد، از آن جمله است.
حسينی در پايان ابراز اميدواری كرد، تا اين مسابقه در سال‌های آينده به شكل سراسری و در كل كشور برگزار شود و از همه مسئولان و مديران فرهنگی شهر كه در برگزاری اين مسابقه سهيم بودند، تشكر كرد.
اين گزارش حاكی است، اسامی برگزيدگان اين مسابقه در بخش نوجوان كه از آنها با اهدای كمك هزينه سفرهای زيارتی تقدير شد عبارت است از :
نفر اول: دانيال انصاری؛ كمك هزينه سفر به مكه
نفر دوم: عليرضا انصاری؛ كمك هزينه سفر به عتبات عاليات
نفر سوم: محمدسجاد سلمانی؛ كمك هزينه سفر به سوريه
نفر چهارم: اميررضا غفاری؛ كمك هزينه سفر به مشهد مقدس
نفر پنجم: حسين قلعه نويان؛ كمك هزينه سفر به مشهد مقدس
در بخش جوانان نيز اين مسابقه 5 برگزيده داشت كه اسامی آنها عبارت بود از:
نفر اول: مرتضی ميقانی؛ كمك هزينه سفر مكه
نفر دوم: سيدمحمد موسوی؛ كمك هزينه سفر به عتبات عاليات
نفر سوم: حجت آقايی: كمك‌ هزينه سفر به سوريه
نفر چهارم: سعيد منتظری؛ كمك ‌هزينه سفر به مشهد مقدس
نفر پنجم: يارس ايرانی؛ كمك هزينه سفر به مشهد مقدس
برگزاری مراسم مداحی و عزاداری امام حسين(ع) توسط مجيد بادكوبه؛ مداح اهل بيت، سخنرانی حجت‌الاسلام امرودی درباره اهميت عزاداری برای سيدالشهدا(ع)، قرائت اذان و قرآن توسط كريم منصوری؛ قاری برجسته بين‌المللی از جمله ديگر برنامه‌های اين اختتاميه بود.
هم‌چنين در اين مراسم از سيده مائده حسينی؛ دبير مسابقه، محمدحسين سبزعلی؛ داور مسابقه و روح‌الله باغستانی مسئول هماهنگی برگزاری مسابقه با اهدای لوح تقدير شد.
يادآور می‌شود؛ مسابقه «اذان رمضان» به همت جمعيت فرزندان شهيد و ايثارگر نوانديش و خدمتگزار و با مشاركت مديريت برج ميلاد تهران برگزار شد.
captcha