آموزش اذان انس نوجوانان با قرآن را تقويت می‌كند
کد خبر: 2232443
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۵

آموزش اذان انس نوجوانان با قرآن را تقويت می‌كند

گروه كودك و نوجوان: رئيس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: اذان چيزی جدای از قرآن نيست و از آنجا كه ماهيت اذان تكرار شعار توحيدی در چند نوبت روز است، لذا آموزش آن به نسل كودك و نوجوان مكمل انس آنها با قرآن محسوب می‌شود و آن را تقويت می‌كند.

لاله افتخاری، رئيس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، در حاشيه اختتاميه مسابقه بزرگ «اذان رمضان» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) گفت: مجموعه‌ای از اعتقادات و ايدئولوژی اسلامی و دينی در اذان جمع شده و تكرار آن براساس يك سنت نبوی كه سه بار در هر روز برای اعلام اوقات شرعی است، می‌تواند جنبه تذكر داشته باشد.
وی گفت: به هر حال هر كدام از ما در طول زندگی دچار انحرافات و لغزش‌هايی می‌شويم كه شنيدن اذان و اذان‌گويی می‌تواند هشداری برای همه ما باشد كه از صراط توحيدی منحرف نشويم و هميشه خود را در مسير كمال و سعادت الهی حفظ كنيم.
افتخاری گفت: با چنين ارزش و جايگاهی كه اذان در شعائر دينی و اسلامی دارد، آموزش آن به نسل كودك و نوجوان با سبك‌ها و شيوه‌های اصولی و با صوت و لحن خوش و آهنگين بايد در دستور كار مسئولان آموزشی قرار گيرد.
وی گفت: مسابقه «اذان رمضان» از جمله حركت‌های خوب در اين زمينه است كه البته من از جريان داوری آن مطلع نبودم، اما نتيجه كار كه امروز شاهد آن هستيم، رضايت‌بخش بود و نشان از كار خوب و كارشناسی شده دوستان در جمعيت فرزندان شهيد و ايثارگر دارد.
وی ادامه داد: نسل كودك و نوجوان نسبت بزرگسال به فطرت نزديكتر است و بايد از همان ابتدا آنها را با سلاحی همچون اذان و قرآن مسلح كرد، تا در آينده كه اداره نظام به آنها واگذار می‌شود، شاهد مديران موفق، فهيم و ديندار در اداره امروز جامعه ايران عزيز باشيم.
افتخاری به تعاملات انجام شده فراكسيون قرآن و عترت مجلس با نهادهای فرهنگی برای اشاعه و ترويج فرهنگ قرآن و اذان در ميان كودكان و نوجوانان اشاره كرد و گفت: ما آمادگی كامل برای همكاری با سازمان‌ها و نهادهای مسئول، متوليان و داوطلبان فرهنگ‌سازی قرآنی داريم و در اين راستا جلساتی با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران داشته‌ايم تا از طريق شورای عالی قرآن شهرداری تهران ترتيبی اتخاذ شود تا جايگاه‌هايی برای آموزش قرآن و اذان در مراكز فرهنگی و هنری شهر ايجاد شود.
وی در پايان به نقش آموزش و پرورش در عرصه آموزش قرآن تأكيد كرد و گفت: تشكيل اتاق‌های فكر در معاونت پرورشی آموزش و پرورش در اين‌باره با نظارت فراكسيون و همچنين اهتمام ويژه مشاور قرآنی آموزش و پرورش به امر آموزش قرآن به كودكان از جمله اقدامات مؤثر در اين زمينه است كه اميدوارم در آينده با قوت بيشتری به انجام رسد.
captcha