دوازدهمين دوره مسابقات قرآن آستان حضرت عبدالعظيم(ع) برگزار می‌شود
کد خبر: 2249557
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۳

دوازدهمين دوره مسابقات قرآن آستان حضرت عبدالعظيم(ع) برگزار می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: سرپرست مركز آموزش قرآن كريم آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی (ع) با اعلام اينكه هرساله مسابقه‌ای قرآنی با دعوت از همه علاقه‌مندان برپا می‌شود از احتمال برگزاری دوازدهمين دوره آن در اوايل اسفندماه خبر داد.

حجت‌الله ميرزايی، سرپرست مركز آموزش قرآن كريم آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی (ع)، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) با اعلام خبر برگزاری دوازدهمين دوره مسابقات قرآن كريم اين مركز قرآنی، گفت: اين رقابت‌ها هرساله با حضور آقايان و بانوان از سراسر كشور برگزار می‌‌‌شود، البته چند دوره با وقفه برپا شد، اما امسال نيز با مهيا شدن شرايط شاهد برپايی آن در اوايل اسفندماه سال جاری خواهيم بود.
وی بيان كرد: اين رقابت‌ها در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتيل قرآن كريم برگزار می‌شود كه در صورت قطعی شدن زمان آن، فرصتی برای ثبت نام علاقه‌مندان تعيين خواهد شد.
ميرزايی عنوان كرد: از ديگر برنامه‌های مستمر و دائمی كه مورد استقبال زائران اين آستان مقدس و قرآن‌دوستان قرار گرفته است، محافل قرآنی ويژه بانوان با هدف ايجاد فضايی به منظور ارائه هنر تلاوت قرآن از سوی بانوان است كه چند دوره آن برپا شده، همچنين كرسی‌ تلاوت قرآن كه جمعه شب‌ها پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور قاريان ممتاز و بين‌المللی در مصلای ری برگزار می‌شود.
سرپرست مركز آموزش قرآن كريم آستان مقدس حضرت عبدالعظيم (ع) عنوان كرد: هم‌اكنون قرآن‌آموزان اين مركز قرآنی هفته‌های پايانی ترم آموزشی را طی می‌كنند و ترم جديد نيز از اوايل بهمن‌ماه سال جاری برپا خواهد شد و هم‌اكنون نيز ثبت نام ترم جديد در حال انجام است كه آقايان و بانوان در تمامی سنين می‌توانند برای ثبت نام مراجعه كنند.
وی بيان كرد: رشته‌ حفظ قرآن در اين مركز آموزشی از اهميت ويژه‌ای برخوردار است و برای علاقه‌مندان به هنر قرائت قرآن نيز كلاس‌های مقدماتی تا پيشرفته قرائت قرآن، همچنين آموزش ترجمه و مفاهيم قرآن كريم برپا می‌شود.
ميرزايی يكی ديگر از بخش‌های مهم مركز آموزش قرآن آستان را بخش خردسالان آن برشمرد و افزود: سنين چهار و پنج ساله با حضور خود در مركز در بازه زمانی مهرماه تا خردادماه، نيم جزء از جزء 30 قرآن را از حفظ خواهند شد كه شامل سوره‌های كوچك قرآن است. اين آموزش در فضايی شاد و سرگرم‌كننده همراه با بازی و با حضور مربيان متخصص برگزار می‌شود كه مورد استقبال والدين قرار گرفته است.
وی بيان كرد: چندسالی است كه به منظور ارتقای آموزش، كميته‌های علمی در مباحث آموزش خردسالان، قرائت و حفظ قرآن در اين مركز شكل گرفته است و با دقت روند برگزاری كلاس‌ها را پيگير هستند و اين كميته‌ها عملكرد خوبی نشان داده‌اند، بعضاً از كارشناسان قرآنی خارج از مركز نيز دعوت می‌شود تا از راهنمايی‌های آن‌ها بهره‌ گيريم.
سرپرست مركز آموزش قرآن كريم آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی (ع) با بيان اينكه به زودی اين مركز به عنوان مؤسسه در يكی از نهاد‌های قرآنی به ثبت خواهد رسيد، گفت: جزئيات اين ثبت اعلام خواهد شد.
وی در پاسخ به اين پرسش كه برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری و افزايش تعداد حفاظ چه برنامه‌ ويژه‌ای را در نظر گرفته‌ايد؟ گفت: اين مركز ظرفيت پذيرش هزار نفر را در هر ترم آموزشی دارد و در همين حد می‌تواند قرآن‌آموز داشته باشد، البته در مقايسه‌ با ديگر مراكز فعال در امر حفظ قرآن به سادگی می‌توان متوجه شد كه همين رقم هزار نفر، رقم بالايی است، اما عمده فعاليت خود را بر روی ارتقای آموزش حفظ قرآن متمركز كرده است و در همين راستای افزايش كيفيت می‌كوشد.
اين حافظ كل قرآن ادامه داد: خوشبختانه هرساله قرآن‌آموزان مركز در بسياری از مسابقات از جمله اوقاف و دارالقرآن امام علی ابن ابيطالب (ع) می‌درخشند.
وی افزود: مركز آموزش قرآن 40 مربی خانم و 20 مربی آقا دارد، همچنين شهريه مختصری از قرآن‌آموزان در هر ترم دريافت می‌شود، هر ترم آموزشی حدود سه تا چهار ماه طول می‌كشد و هر ترم مبلغ 15 هزار تومان دريافت می‌شود، البته حق‌الزحمه مناسبی به استادان پرداخت می‌شود و بيشتر هزينه را خود آستان مقدس حضرت عبدالعظيم (ع) پرداخت می‌كند.
گفتنی است، مركز آموزش قرآن كريم آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی (ع) از سال 69 فعاليت خود را آغاز كرده و به بيش از 45 هزار قرآن‌آموز آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد. اين مركز ساليانه سه ترم آموزشی دارد، همچنين در تابستان سال گذشته 77 نفر حافظ كل قرآن از سوی اين مركز به جامعه قرآنی كشور معرفی شدند.
captcha