ايجاد يأس و بزرگنمايی ضعف‌ها؛ دستور كار دشمن در آستانه انتخابات
کد خبر: 2251999
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۲

ايجاد يأس و بزرگنمايی ضعف‌ها؛ دستور كار دشمن در آستانه انتخابات

گروه سياسی: حجت‌الاسلام كاظم صديقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به اقدامات دشمن در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: ايجاد يأس، بزرگنمايی ضعف‌ها و القای تقلب در انتخايات سه گام دشمن در آستانه انتخابات نهمين دوره مجلس است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، حجت‌الاسلام كاظم صديقی، امروز، 16 دی‌ماه، در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به خروج نيروهای آمريكايی از خاك كشور عراق اظهار كرد: اشغال عراق از سوی آمريكا نفرت جهانی و نفرت مسلمان‌ها به‌ويژه مردم عراق را نسبت به آمريكايی‌ها روزافزون كرد.
وی ادامه داد: خروج آمريكا از خاك عراق در حالی است كه حكومت و مردم عراق در اين امر كه آمريكا را نمی‌خواهند هم‌صدا بودند و امروز با خروج آمريكايی‌ها، احساس راحتی و آسايش می‌كنند و اين مسئله شكست بزرگی برای كاخ سفيد محسوب می‌شود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به انفجارهای اخير در عراق گفت: آمريكايی‌ها برای اينكه از اين خوشحالی مردم عراق انتقام بگيرند، در انفجارهای پی‌در پی به كشتار بی‌رحمانه مردم دست زدند تا اين‌گونه القا كنند كه حضور آمريكا آسايش بوده و خروجشان باعث بهم ريختن اوضاع شده است.
وی افزود: البته حكومت و مراجع بايد سعی كنند مردم را در برابر اين توطئه‌ها هوشيار كنند و در برابر اين بحران‌ها عقب‌نشينی نكنند و با هوشياری استقامت و وحدت خودشان را بيشتر كنند. هر انقلابی آشوب‌هايی را در پی خواهد داشت كه با استقامت همه سختی‌ها حل می‌شود.
صديقی در ادامه سخنان خود به رزمايش ولايت 90 در تنگه هرمز اشاره كرد و گفت: رزمايش غرورآفرين نيروی دريايی ايران در تنگه هرمز، اقتدار، حماسه، پيشرفت و انسجام نيروهای مسلح را به نمايش گذاشت و اعلام كرد كه ملت ايران اراده قوی، ايمان ستودنی و اتكا به خداوند دارد كه با اين اتكا توانسته است پيشرفت‌های محيرالعقولی در ابعاد مختلف كسب كند.
وی در مورد پيام‌های اين رزمايش خاطرنشان كرد: پيام اين رزمايش به كشورهای منطقه صلح و امنيت بود و اينكه اعلام كردند با وجود ارتشی مجهز و شهادت‌طلب می‌توانند منطقه را امن نگه‌دارند.
خطيب جمعه تهران افزود: اين رزمايش به قدرت‌هايی كه خيال خام برای تجاور به مرزهای ايران را دارند، نشان داد كه آنچنان قدرت و ايمانی دارند كه از پس همه توطئه‌های برمی‌آيند و در برابر دشمنان مقابله می‌كنند و يقين قطع دارند كه پيروزی از آن اين ملت است.
صديقی همچنين به مسئله انتخابات نهمين دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: اسفندماه سال جاری بار ديگر صحنه آزمايش و امتحانی برای ملت سرافرازی كه در طول 32 سال گذشته، همواره در كلاس‌های سخت آزمايش الهی و تاريخی حضور حماسی داشتند و همواره با توفيقات الهی نمره اول را گرفته‌اند.
وی با بيان اينكه مردم ما بهتر از مردم صدر اسلام هستند، اظهار كرد: در اين مراحله حساس مردم ما با حضور به موقع خود در صحنه انتخابات به دنيا نشان خواهند داد كه جريان فتنه نه تنها به نفع دشمنان نبوده، بلكه ملت ايران را هوشيارتر كرده است و با بصيرت ريشه‌های فتنه را می‌خشكانند.
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: مردم با حضور در انتخابات آتی اعلان می‌كنند سرنوشت كشورشان را خود رقم می‌زنند و آزادترين كشور را در دنيا دارند و اينكه خسته نشده‌اند و هميشه در صحنه هستند و حضور خود را بار ديگر به رخ دشمنان می‌كشانند.
وی اظهار كرد: دشمن مثل هميشه در گام اول سعی می‌كند با تحريم انتخابات و با بزرگ‌نمايی نقطه‌ضعف‌ها مردم را مأيوس و خسته كند؛ در گام بعدی سعی می‌كنند انتخابات را با بهانه‌های مختلف از جمله با ايجاد اختلاف و چنددستگی كم‌رنگ كنند تا مردم حضور لازم را نداشته باشند.
خطيب جمعه تهران همچنين به احتمال مطرح كردن مسئله تقلب از سوی دشمنان نظام اشاره كرد و گفت: قانون‌گريزی و ادعاب تقلب در انتخابات جزو بدعت‌ها و خيانتی جبران‌ناپذير بود؛ بايد اين مسئله را مورد توجه جدی قرار داد.
بنابراين گزارش، حجت‌الاسلام كاظم صديقی در خطبه اول نماز جمعه تهران درباره فضيلت اقامه نماز اول وقت سخنرانی كرد و گفت: يكی از درس‌های اقامه نماز اول وقت، توجه به موضوع وقت‌شناسی و فرصت‌شناسی و توجه به موقعيت‌های خاص است.
وی ادامه داد: زمان و زمين هر دو داراری ويژگی‌هايی هستند كه باعث می‌شود متصف به صفت طيب و پاك يا خبيث و ناپاك شوند و طبق فرموده قرآن كريم اين موضوع به اذن رب العالمين انجام گرفته است؛ زمين با استعداد زمين پاك است و زمين بی استعداد زمين خبيث است.
خطيب جمعه تهران اضافه كرد: زمينی كه استعداد و توان دارد، بذر افشانی در آن نوعی فرصت‌شناسی است. كار خوب كشاورز در زمين خوب تبلور می‌كند و به همين‌گونه زمان هم اين ويژگی دارد. خداوند در قرآن به عصر و زمان قسم ياد كرد و امام مهدی(ع) نيز خود صاحب عصر و زمان است و اين ناشی از حساسيت موضوع زمان است.
حجت‌الاسلام صديقی عنوان كرد: رتبه و وجود و جايگاه انسان‌ها در زمان صعود و نزول می‌كند، بنابراين بايد زمان را درك كرد و كسی كه به زمان عارف نيست، حوادث وی را از پا در می‌آورد. اگر كسی زمان خود را شناخت می‌تواند برنامه‌های خوبی برای استفاده از زمان برنامه‌ريزی كند و از بهره‌های آن نيز بی‌نصيب نماند.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان كرد: در مسائل اعتقادی، اهل مراقبه و عارفان برای زمان اهميت زيادی قائل هستند و بر اين اعتقادند كه تك‌تك زمان‌ها، دارای فرصت‌ها و گنجينه‌هايی هستند كه می‌تواند در زندگانی ابدی انسان اثر داشته باشد. محتوای شب قدر به اندازه 80 سال سرمايه در آن نهفته است و اگر كسی اين ظرفيت شب قدر را دريابد، می‌تواند سرمايه معنوی 80 سال عمر خود را به عنوان توشه بردارد.
صديقی ضمن اشاره به تعريف زمان از ديدگاه ملاصدرا تصريح كرد: در پشت پرده و باطن امر زمان، ملكوت اشيا نهفته است كه ما آگاه بر آن امور نيستيم. خداوند هم برای زمان‌ها و هم برای مكان‌ها ارزش‌گذاری كرده است. همانطور كه نماز هيچ جايی مانند نماز در كعبه و مسجد‌النبی فضيلت ندارد، زمان‌های نماز هم جزء بهترين زمان‌هاست.
خطيب نماز جمعه تهران اظهار كرد: در روايات زمان اقامه نماز اول وقت، يكی از مواقع استجابت دعا معرفی شده است كه خداوند درهای رحمت را در اين لحظات به سوی بندگان باز می‌كند. خداوند در اين لحظات، چشم به راه بندگان است تا از اين خوان پرنعمت استفاده كنند.
وی ادامه داد: چون فرصت زمان محدود است، موذن ندا می‌دهد كه «حی علی الفلاح» يعنی به سوی فلاح و رستگاری بشتابيد. همانطور كه دانه در دل خاك فرصت جوانه زدن دارد، برای بشر هم در موقع نماز، جوانه می‌زند و حالت رشد به او دست می‌دهد.
حجت‌الاسلام صديقی خاطرنشان كرد: در ميان اعمال هر عملی كه انسان را عرشی كند، عمل خوب و روحانی است و در ميان اعمال، اين نماز است كه قلب انسان را عرشی و الهی می‌كند و به عبارت ديگر در ميان اعنال قربی، از همه مهم‌تر نماز است و به همين خاطر اهل دل برای رسيدن لحظه نماز بی‌تابی می‌كنند.
وی اضافه كرد: پيامبر اكرم(ص) برای فرارسيدن لحظه نماز بی‌قراری می‌كردند و منتظر آن بودند. خداوند نعمتی را برای نماز اول وقت قرار داده است و به همين خاطر در قرآن 4 بار بر محافظت از نماز امر شده است. كسی كه موقع آمدن نسيم‌های رحمت الهی را شناسايی نكند، از آن بی‌بهره می‌شود و نمی‌تواند محافظت از ای امر الهی داشته باشد.
خطيب نماز جمعه بيان كرد: نماز اول آنقدر مهم است كه حضرت علی(ع) در بخش‌نامه حكومتی به واليان خود توصيه می‌كنند كه نماز را در وقت خودش اقامه كنند. اگر در زمان خودش نماز اقامه شود، اين بذر جوانه می‌زد. اولين مسئوليت يك حكومت الهی به فرموده امام علی(ع) اين است كه اقامه نماز رونق دهد تا همه مردم الهی شوند.
حجت‌الاسلام صديقی گفت: حكومت موفق آن حكومتی است كه دغدغه فرهنگ، دين، نماز، عفاف و ... را در صدر اولويت‌های خود قرار دهد. نماز هماهنگی با قلب امام زمان(ع) است و با ملم و ملكوت هماهنگ می‌كند و در يك فرصت الهی خداجويان با يكديگر قيام و قعود را انجام می‌دهد و از اين جهت در روايات آمده است كه امام صادق(ع) شاخصه شيعه بودن را توجه به اقامه نماز اول وقت معرفی می‌كند.
امام جمعه موقت تهران به مناسبت فرارسيدن ايام اربعين شهادت سرور و سالار شهيدان خاطرنشان كرد: اقامه نماز اول توسط امام حسين(ع) در روز عاشورا، نشان‌دهنده اهميت و جايگاه اين فريضه الهی است و زيارت‌ امام حسين(ع) نيز حقيقت و باطن نماز است.
captcha