ويژه‌برنامه‌های هفته هنر استان مركزی در فرهنگسرای نياوران تشريح شد
کد خبر: 2253315
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸

ويژه‌برنامه‌های هفته هنر استان مركزی در فرهنگسرای نياوران تشريح شد

گروه فرهنگ و هنر: مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی، ويژه‌برنامه‌های هفته هنر استان را در فرهنگسرای نياوران تشريح كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، «مصطفی مشايخی»، مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی در نشست خبری با اصحاب رسانه كه امروز، 18 دی‌ماه در سالن جلسات اين اداره كل برگزار شد، از آغاز به كار هفته هنر استان مركزی در تهران خبر داد و گفت: به همت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هفته هنر استان مركزی از چهارشنبه، 21 دی‌ماه در فرهنگسرای نياوران تهران آغاز به‌كار می‌كند.
وی اجرای پنج نوبت تعزيه از ساعت 19 هر شب در سالن اصلی فرهنگسرا به مناسبت ايام اربعين و ماه صفر، اجرای پنج نوبت چاوشی خوانی، اجرای 5 نوبت نمايشنامه از جمله اجرای نمايش «بوی بهشت» با محوريت زندگی كربلايی كاظم ساروقی، رونمايی از كتاب «خبردار» با محوريت دفاع مقدس، برگزاری نمايشگاه هنرهای تجسمی و برپايی كارگاه خوشنويسی، قلم‌زنی، ميناكاری، حجاری و تايپوگرافی از جمله برنامه‌های هفته هنر استان مركزی عنوان كرد.
مشايخی با بيان اينكه هم‌زمان با هفته هنر استان در تهران و با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی از تعدادی از هنرمندان استان تقدير می‌شود، تصريح كرد: استاد واشقانی فراهانی، استاد مرادی هنرمند عرصه هنرهای تجسمی و رتبه اول جشنواره ترنج، استاد ربيعی رئيس انجمن موسيقی استان، استاد رحيمی شاعر برگزيده جشنواره شعر بيداری اسلامی، استاد شعبانی كاريكاتوريست و استاد رضوانی خوشنويس از جمله هنرمندانی هستند كه از آن‌ها تقدير می‌شود.
مشايخی در ادامه با اشاره به اينكه هم اكنون 305 كانون فرهنگی - هنری مساجد و 50 موسسه قرآنی در استان به فعاليت می‌پردازند، افزود: از اينرو در همايش هنر استان مركزی يك غرفه مجزا به موسسات قرآنی جهت ارائه توانمندی‌های هنری خود اختصاص داده شده است.
وی با بيان اينكه برای حوزه هنری، كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان و ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان نيز غرفه‌های مجزا در نظر گرفته شده است، افزود: هم‌چنين با توجه به اينكه عمليات ساخت ضريح امام‌زاده ابراهيم مجاب(ع) توسط هنرمندان استان مركزی و در اراك انجام شده است اين ضريح نيز در هفته هنر استان در تهران در معرض ديد عموم قرار می‌گيرد.
مشايخی با تاكيد بر اينكه استان مركزی با داشتن 11 هزار مشاهير كه 350 نفر از آن‌ها جزء مفاخر ملی هستند نقش مهمی در رشد فعاليت‌های فرهنگی، هنری، سياسی و اجتماعی كشور داشته است، ابراز اميدواری كرد؛ در هفته هنر هويت هنری استان مركزی به خوبی به همگان شناسانده شود.
اين مقام مسئول در پايان، خاطرنشان كرد: آيين افتتاحيه هفته هنر استان مركزی چهارشنبه، 21دی‌ماه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار مركزی و جمعی از مسئولان استانی برگزار می‌شود.
يادآور می‌شود؛ هفته هنر استان مركزی از 21 تا 25 دی‌ماه در فرهنگسرای نياوران تهران برگزار می‌شود.
captcha