لزوم حمایت از فعالیت‌های مذهبی و شناسایی نخبگان قرآنی
کد خبر: 2263435
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱

لزوم حمایت از فعالیت‌های مذهبی و شناسایی نخبگان قرآنی

گروه فعاليت‌های قرآنی : متأسفانه متوليان فرهنگی آنچنان كه شايسته قرآن است از فعالیت‌های مذهبی حمايت نمی‌كنند، مسئولان بايد نخبگان قرآنی را شناسايی و استعداديابی كنند و آن‌ها را مورد تشويق مادی و معنوی قرار دهند.

رعنا رضايی، مدير مؤسسه قرآنی حضرت رقيه(س) ياسوج در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه كهگيلويه و بويراحمد با بيان مطلب افزود: مرد و زن در مقابل قرآن كريم كه نعمت الهی است مسئول و مكلف هستند و هر ميزان فرد در دوران خردسالی با قرآن كريم انس داشته باشد در مقابل تمام آسيب‌های اجتماعی مصون می‌شود.
رضايی افزود: متأسفانه متوليان فرهنگی آنچنان كه شايسته قرآن كريم است از فعالیت‌های حمايت نمی‌كنند، مسئولان بايد نخبگان قرآنی را شناسايی و استعداديابی كنند و آن‌ها را مورد تشويق مادی و معنوی قرار دهند.
وی اظهار كرد: جامعه‌ای كه اهل قرآن باشد به بركت اين كتاب آسمانی و الهی رشد و پيشرفت دارد و عقلی كه هماهنگ با قرآن باشد عقل ملكوتی می‌شود.
مدير مؤسسه قرآنی حضرت رقيه(س) ياسوج بيان كرد: اين كتاب آسمانی تمام الگوهای يك انسان مؤمن و كامل را معرفی كرده است و ما بايد با مراجعه به دستوراتش راه انبيا، امامان و شهدا را انتخاب كنيم تا سعادتمند شویم.
رضايی در رابطه با مهمترين راه‌های انس با قرآن كريم اظهار كرد: معرفی الگوها و دستورات قرآن كريم، ايجاد فضای مناسب برای برگزاری كلاس‌های قرآنی، تشويق‌های مادی و معنوی، آگاهی دادن به خانواده‌ها، تبیين مفاهيم دین و برگزاری محافل قرآنی مهمترين راه‌های انس با قرآن كريم است.
مدير مؤسسه قرآنی حضرت رقيه(س) ياسوج تصريح كرد: قرآن كريم چراغ هدايت بشر در ميان تاريكی‌های اعتقادی، فكری و سياسی و راهگشای همه بن‌بست‌های زندگی است.
رضايی خاطرنشان كرد: ما بايد نور خدا و حق را در خانه‌های خود حاكم كنيم تا اموراتمان رنگ الهی بگيرد و از آن بهره‌مند شويم.
مدير مؤسسه قرآنی حضرت رقيه(س) ياسوج عنوان كرد: مسئولان بايد فضايی را ايجاد كنند تا مفاهیم قرآن كريم میان مردم گسترش یابد و اين امر تلاش مضاعف سازمان تبليغات اسلامی را می‌طلبد.
captcha