پايداری ملت؛ مصداق آيه «فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَن تَابَ مَعَكَ»/ حضور در راهپيمايی شكر نعمت است
کد خبر: 2272005
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱

پايداری ملت؛ مصداق آيه «فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَن تَابَ مَعَكَ»/ حضور در راهپيمايی شكر نعمت است

گروه سياسی: حجت‌الاسلام صديقی با اشاره به پاسداری مردم از ولايت و انقلاب اسلامی اظهار كرد: مردم آيه «فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَن تَابَ مَعَكَ» را تا به امروز در بُعد حفظ وحدت و پاسداری و اطاعت از ولايت به نحو احسن اجرا كرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، حجت‌الاسلام كاظم صديقی امروز، 21 بهمن‌ماه، در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به پيروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمينی(ره) اظهار كرد: امام راحل ملتی را نه به عنوان اشخاص، بلكه به عنوان يك جريان و تفكر وارد صحنه كردند و پيشگام حركت جديدی شدند كه هم منطقه اسلامی را بيدار كرد و هم عدالت‌خواهی و جرئت ايستادن در برابر كاخ‌نشينان و نترسيدن از اسلحه را به مردم دنيا فراداد.
وی افزود: اين كاری بود كه امام(ره) پيشگام آن شدند و مردم مردم با فطرت‌‌های پاكشان دل به ايشان دادند و پيش رفتند و آيه «فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَن تَابَ مَعَكَ» را تا به امروز در بُعد حفظ وحدت و پاسداری و اطاعت از ولايت به نحو احسن اجرا كردند.
امام جمعه موقت تهران با تأكيد بر اينكه بايد از مردم تشكر كرد، گفت: مردم خودشان در همه صحنه‌های پيشگام بوده‌اند و جلوتر از مسئولان حركت كرده‌اند و امسال نيز در راهپيمايی 22 بهمن حضور پرنشاط و پروشوری را خواهند داشت.
صديقی اظهار كرد: حضور در راهپيمايی 22 بهمن شكر خداست و هم شكر نعمت انقلاب اسلام و حكومت دينی و پيشرفت‌ها در ابعاد مختلف است؛ بی‌شك پيشرفت‌های ايران در عرصه‌های مختلف صنعتی، علمی، ماهواره‌ای و پزشكی معجزه‌ای حيرت‌آور است.
وی حضور مردم در راهپيمايی 22 بهمن را امتياز انحصاری جمهوری اسلامی ايران دانست و گفت: مردم در جشن ملی و باشكوه 22 بهمن هر ساله در قالب راهپيمايی حماسه می‌آفرينند. مهم‌ترين امتياز انقلاب اسلامی اين است كه اين انقلاب توسط مردم نهادينه شد و صاحبان اصلی آن مردم هستند كه پرچم ولايت را خود به اهتزاز درآوردند.
خطيب جمعه تهران با اشاره به اقدامات مختلف دشمن برای كم‌رنگ كردن حضور مردم در راهپيمايی 22 بهمن گفت: دشمن برای كم‌رنگ كردن حضور مردم هر كاری كرد اما حضور مردم پررنگ‌تر از سال‌های گذشته شد و مطمئناً اين ملت خداجو با احساسی كه دارند، امسال نيز پررنگ‌تر، باشكوه‌تر و كيفی‌تر از سال‌های گذشته در راهپيمايی 22 بهمن شركت خواهند كرد.
وی به آثار مثبت حضور مردم در راهپيمايی 22 بهمن پرداخت و گفت: اين حضور حماسی و خداپسند مردم ايران تحريم‌های دشمن را بی‌اثر می‌كند، همچنين استقامت و پيمان عميق مردم با خون شهدا و امام(ره) و رهبرشان و همت بلند مردم در ادامه دادن اين راه تا رسيدن به قله پيروزی و پيوند نسل سوم و چهارم انقلاب نشان می‌دهد.
صديقی تصريح كرد: نسل سومی‌ها هرچند امام(ره) و جبهه را درك نكرده‌اند اما پس از شهادت مصطفی احمدی‌روشن، درخواست تغيير رشته خود را دادند تا به قربانگاه بيايند و جان خود را بدهند. انقلاب‌ها در سراسر كشورها پس از گذشت مدتی شعارها و شعورهايش از بين می‌رود، اما انقلاب اسلامی ايران پس از گذشت زمان، شعارها و شعورهايش پررنگ‌تر شد.
امام جمعه موقت تهران با يادآوری اين نكته كه در طول يك سال اخير چهار ديكتاتور سرنگون شده‌اند، اظهار كرد: سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی همزمان شده است با اولين سالگرد بيداری اسلامی در منطقه و در اين مدت چهار طاغوت كه وابسته به دنيای غرب بوده‌اند سرنگون شده‌اند.
وی افزود: علی‌رغم حمايت‌های بی‌بديل غرب، چهار طاغوت سرنگون شدند كه نشان‌دهنده استمرار اين معنا و خاموش‌نشدن اين شعله تا آخر است.
وی با اشاره به وضعيت كنونی بحرين خاطرنشان كرد: مردم مظلوم بحرين كه علی‌رغم كشتار و شكنجه‌ها و سركوب‌هايی كه شده است، نه تنها از پا ننشسته‌اند، بلكه شعار سرنگونی و تغيير می‌دهند.
حجت‌الاسلام صديقی در ادامه سخنان خود به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی اشاره كرد و ضمن توصيه‌هايی خطاب به مردم افزود: برای شركت در انتخابات با وضو و نيت پاك برويد؛ چرا كه حضور در انتخابات حضور در صحنه جهاد و رفتن به سنگر و دفاع از كيان است.
وی گفت: كسانی كه هزينه‌های زيادی برای انتخابات می‌كنند، نشان می‌دهد كه آنها امين نيستند و بعداً نيز با ريخت و پاش‌های خود به دنبال اهداف خود هستند.
خطيب جمعه تهران همچنين خطاب به نامزدهای انتخايات آتی گفت: اخلاق اسلامی را رعايت كنيد و رقيب را تخريب نكنيد، نقاط امتياز خود را بگويد تا مردم افتخار كنند به كسانی كه می‌خواهند رأی بدهند.
بنابراين گزارش حجت‌الاسلام كاظم صديقی، همچنين در ابتدای خطبه اول نماز جمعه با تبريك ولادت باسعادت پيامبر اكرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) همگان را به تقوا، التزام به اوامر دينی و پرهيز از رذائل اخلاقی دعوت كرد.
وی سپس با يادآوری پيروزی انقلاب اسلامی فرارسيدن 22 بهمن را به ملت ايران تبريك گفت.
صديقی با اشاره به ويژگی‌های اخلاقی حضرت محمد(ص) از نگاه قرآن گفت: خداوند در قرآن پيامبر(ص) را مانند طبيبی دانسته كه به سوی مردم آمده است اما طبيبی كه پيك و سفير خدا ست و هر چه دارد از ذات احديت است.
وی اظهار كرد: در ادامه خداوند می‌فرمايد پيامبر(ص) كسی است كه شما با بردن نامش آرامش می‌يابيد، زيرا او از خود شماست و گوهر وجودتان بر او منطبق است در حالی كه امثال ابوجهل به دليل دوری از اين گوهر انسانی نتوانستند از رسول اكرم(ص) بهره بگيرند.
حجت‌الاسلام صديقی تأكيد كرد: خداوند در ادامه می‌فرمايند ارتباط شما و پيامبر(ص) به قدری ارتباط شديدی است كه وقتی ناراحتی و مشكلی پيدا می‌كنيد برای پيغمبر گران است و ايشان از پراكندگی امت اسلامی ناراحت می‌شوند در حالی كه با دين اسلام دنيا و آخرت امت بايد آباد باشد و كسادی بازار اخلاق و معرفت در ميان امت اسلامی برای پيامبر (ص) بسيار ناگوار است. زيرا پيامبر(ص) بر مؤمنين رئوف و رحيم است و اين دو ويژگی شاخص پيامبر(ص) است.
خطيب جمعه تهران خاطرنشان كرد: پيامبر ما پيامبر رأفت و مهربانی است كه بر دل‌ها حكومت می‌كند و ديگر اينكه رحيم است و رحمت وی برای امت رحمت مقطعی نيست و ايشان در فراز و فرودهای امت اسلامی ناظر بر آنها است و وضعيت آنها را مشاهده می‌كند و هنگام مرگ نيز بناست رسول الله(ص) از ما استقبال كند و در واقع ما در هر دو دنيا مشمول رحمت رحيميه پيامبر اكرم(ص) هستيم.
وی اظهار كرد: حضرت محمد رسول الله (ص) مظهر عفو خدا هستند و هنگامی كه فتح مكه رخ می‌دهد عده‌ای از مسلمانان شعار می‌دهند كه امروز روز ذلت قريش و روز انتقام است ولی پيامبر(ص) دستور می‌دهند كه بگوييد امروز روز مرحمت و عزت قريش است و وقتی ايشان از سران كفار می‌پرسند فكر می‌كنيد با شما چگونه رفتار خواهم كرد آنها در جواب گفتند جز كرامت از شما سراغ نداريم و پيامبر(ص) نيز در پاسخ فرمودند راه خودتان را در پيش بگيريد كه من همه شما را آزاد كردم.
وی يادآور شد: انجام جهاد و جنگ نيز در نگاه پيامبر(ص) ظهور رأفت و مهربانی پيامبر (ص) بر ابنای بشريت است به گونه‌ای كه خدا در وجود پيامبر(ص) جلوه كرده است كه اين چنين عفو رحمت و گذشتی به ايشان اعطا فرموده است.
صديقی در ادامه افزود: همچنين خداوند درباره صلابت پيامبر(ص) می‌فرمايد و البته در خطاب به ايشان و امت اسلامی كه با كفار با شدت برخورد كنيد و در ميان خودتان مهربان باشيد. يعنی همگی ما بايد نسبت به خانواده، همسايگان، جامعه و امت جهانی اسلام مهربان باشيم و دست وحدت بدهيم. براين اساس ايجاد اختلاف و كينه در ميان مسلمانان و هر چيزی كه محبت‌ ميان آنان را كاهش دهد گناه كبيره است زيرا قرآن امت اسلامی را برادران هم قلمداد كرده است.
وی تصريح كرد: به همين دليل رسول‌الله (ص) بر رعايت اين مسئله اهتمام كامل داشتند و با كسانی كه قصد فتنه و ايجاد اختلاف در ميان مسلمانان داشتند و حتی در قالب مسجد به اين كار مبادرت می‌كردند به شدت برخورد می‌نمودند و بايد با فتنه‌ها چه در قالب رقابت انتخاباتی و چه القائات بيگانگان برخورد نمود همان‌طور كه پيامبر(ص) با مسجد ضرار برخورد كرد زيرا ظاهر اين مسجد، دين بود اما باطنش فتنه‌گری در ميان امت اسلامی.
صديقی در پايان اظهار كرد: خداوند در قرآن خطاب به پيامبر(ص) و درباره برخورد با دشمنان می‌فرمايد كه اگر ما به تو آرامش و ثبات نداده بوديم نزديك بود كه تو هم در مقابل دشمنان كوتاه بيايی و آن زمان امت تو زيان مضاعفی می‌ديد، بر اين اساس در مقابله با دشمن همواره بايد استقامت و پايمردی نشان داد و فريب لبخندهای دشمن را نخورد.
captcha