بهترين راه رسيدن به نقطه مطلوب در تربيت اسلامی نماز است
کد خبر: 2281591
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶

بهترين راه رسيدن به نقطه مطلوب در تربيت اسلامی نماز است

گروه فعاليت‌های قرآنی: بهترين راه رسيدن به نقطه مطلوب در تربيت اسلامی نماز است و اگر اعمال ما برای خدا بوده و نيت‌هايمان صاف و خدايی باشد می‌توانيم به نقطه مطلوب الهی نزديك شويم.

اردشير خزايی، رئيس دانشگاه پيام‌ نور استان همدان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه همدان، درباره تربيت اسلامی بيان كرد: بهترين راه رسيدن به نقطه مطلوب در تربيت اسلامی نماز است و اگر اعمال ما برای خدا بوده و نيت‌هايمان صاف و خدايی باشد می‌توانيم به نقطه مطلوب الهی نزديك شويم.
وی اظهار كرد: هنگامی كه خداوند در آيه پنج سوره حمد می‌فرمايند: «إِیَّاكَ نَعْبُدُ وإِیَّاكَ نَسْتَعِينُ؛ [بار الها] تنها تو را مى‌‏پرستيم و تنها از تو يارى مى‌‏جوييم»، بندگان را با شوق به سوی خود می‌طلبد و اگر ارتباط بنده با معبود قطع شود خداوند دوباره دست ما را می‌گيرد.
وی افزود: تربيت بر دو نوع است ذاتی و اكتسابی، ذاتی آنست كه در همه موجودات زنده به محض تولد به‌صورت طبيعی وجود دارد و تربيت اكتسابی مختص انسان‌هاست و می‌تواند به درجه والا اعتلا يابد.
وی اضافه كرد: بهترين نوع تربيت در هفت سالگی ممكن‌پذير است زيرا در اين دوره كودكان آمادگی بيشتری برای كسب معارف اسلامی و تربيت قرآنی دارند و می‌توان حركت تشريحی و تكوينی را در كنار يكديگر به كودكان آموزش داد.
وی تصريح كرد: در تربيت اسلامی بايد زيرساخت‌ها رعايت شوند يعنی علم با ايمان هم جهت باشد و در راستای حرکت انبيا و علما باشد.
خزايی عنوان كرد: زيرساخت‌های مناسب اسلامی باعث ايجاد تحولات روحی و درونی در وجود انسان می‌شود و ايمان تعادل وجودی انسان را برقرار می‌سازد.
وی گفت: والدين بايد قبل از تولد فرزندان به فكر تربيت اسلامی آن‌ها باشند و حتی با خوردن لقمه حلال به شكل پايه‌ايی در راه اسلامی شدن فرزندان خود قدم بردارند.
وی اظهار كرد: بيشترين كمبود و نقاط ضعف در جامعه به آموزش و پرورش باز می‌گردد زيرا اولين نهاد برای كودكان بعد از خانواده مدرسه است و بيشترين تأثير‌گزاری بعد از خانواده‌ها، برعهده مدارس است.
وی ابراز كرد: نقاط قوت در زمينه تربيت اسلامی از جانب صدا و سيما و متوليان فرهنگی است زيرا در مقايسه با فرهنگ كشورهای غربی ما دارای نقاط مثبت فراوانی هستيم.
رئيس دانشگاه پيام‌ نور استان همدان خاطرنشان كرد: نقطه ايده‌آل تربيت اسلامی زمانی است كه كودك با قرآن و اهل بيت(ع) آشنا شده و از معانی قرآن و احكام اسلامی در زندگی خود استفاده كند.
وی در پايان تصريح كرد: نماز، روزه، دستورات دينی و مراسم مذهبی تداعی‌بخش احساس مسئوليت همه ما نسبت به تربيت اسلامی است.
captcha