سازمان دارالقرآن به «انجمن خيرين قرآنی» نگاهی ملی دارد
کد خبر: 2282931
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۷

سازمان دارالقرآن به «انجمن خيرين قرآنی» نگاهی ملی دارد

گروه فعاليت‌های قرآنی: سازمان دارالقرآن به «انجمن خيرين قرآنی» نگاهی ملی دارد به اين معنی كه عايدات آن برای همه بخش‌های قرآنی كشور مورد استفاده قرار می‌گيرد و فقط محدود به زيرمجموعه سازمان تبليغات اسلامی نخواهد بود.

مهدی قره‌شيخلو، رئيس سازمان دارالقرآن الكريم، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: با توجه به اينكه يكی از مأموريت‌های سازمان تبليغات اسلامی، سازماندهی مشاركت‌های مردمی است، مدتی بود كه تشكيل «انجمن خيرين قرآنی» را در دستور كار قرار داده بوديم و برآن شديم تا در فرصتی مناسب، موجوديت آن را اعلام كنيم.
وی ادامه داد: در زمان برپايی ششمين دوره همايش «تكريم چهره‌های قرآنی» به تاريخ 14 بهمن‌ماه، انجمن خيرين قرآنی شكل گرفت. در اساسنامه بيان شده است كه بايد چهره‌های شاخص قرآنی در هيئت امناء به عضويت درآيند كه در اين هيئت، حجت‌الاسلام و المسلمين خاموشی، رئيس سازمان تبليغات اسلامی به عنوان رئيس هيئت و رئيس سازمان دارالقرآن الكريم به عنوان دبير، حضور خواهند داشت، همچنين آقايان رضوی از اصفهان، عباس سليمی، هاشم روغنی، حجت‌الاسلام و المسلمين حسين انصاريان نيز به عضويت درآمده‌اند.
قره‌شيخلو گفت: اين افراد به پيشنهاد رئيس سازمان دارالقرآن و با موافقت رئيس سازمان تبليغات اسلامی انتخاب می‌شوند. اعضای هيئت امناء، براساس فعاليت قرآنی آن‌ها در سطح كشور و نيز به عنوان افرادی كه جايگاه مهمی در بين عموم مردم دارند، انتخاب شده‌اند.
وی تصريح كرد: با وجود اينكه هنوز تبليغات گسترده‌ای برای فعاليت اين انجمن صورت نگرفته است، تاكنون حدود 50 نفر با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن الكريم اقدام به ثبت نام كردند تا به صورت نقدی يا غيرنقدی كمك‌های خود را برای پيش‌برد فعاليت‌های قرآنی اهداء كنند. پيگيری موارد قانونی ثبت اين انجمن، شروع تبليغات، انجام كارهايی در حوزه نرم‌افزاری و تقويت فعاليت دبيرخانه انجمن خيرين قرآنی از ديگر فعاليت‌هايی است كه از سرگرفته خواهد شد.
رئيس سازمان دالقرآن الكريم بيان كرد: علاقه و حضور مردم برای مشاركت در امور قرآنی موضوعی است كه به اثبات رسيده است و بايد مسئولان امور قرآنی از اين علاقه بهره گرفته و سازماندهی اين مشاركت‌ها را جدی‌تر گيرند و از همه ظرفيت‌‌های موجود برای تقويت فعاليت‌های قرآنی استفاده كنند. البته سازمان دارالقرآن به انجمن خيرين قرآنی نگاهی ملی دارد به اين معنی كه عايدات آن برای همه بخش‌های قرآنی كشور مورد استفاده قرار می‌گيرد و فقط محدود به زيرمجموعه سازمان تبليغات اسلامی نخواهد بود.
وی در پايان بيان كرد: اعضای هيئت امناء انجمن خيرين قرآنی در اولين جلسه خود كه به تاريخ هفتم اسفند‌ماه در محل سازمان تبليغات اسلامی برپا شد، بيش از 50 پيشنهاد برای تشويق عموم و جلب مشاركت‌های مردمی ارائه كردند و بر اينكه تمامی دستگا‌ه‌های قرآنی كشور درگير اين كار شوند و از ظرفيت خبرگزاری‌ها، مطبوعات و رسانه‌های ديداری و شنيداری برای فضاسازی بهره گرفته شود، تأكيد كردند. جلسه بعدی هيئت امناء ارديبهشت سال آتی برگزار می‌شود.
captcha