ثبت‌نام متقاضيان تأسيس مؤسسات قرآنی توسط نرم‌افزار جامع قرآنی
کد خبر: 2307331
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۴

ثبت‌نام متقاضيان تأسيس مؤسسات قرآنی توسط نرم‌افزار جامع قرآنی

گروه دارالقرآن الكريم اداره تبليغات اسلامی اردبيل: آموزش مجازی قرآن از سال گذشته آغاز شده است و تمام ثبت‌نام متقاضيان تآسيس مؤسسات قرآنی از همين نرم‌افزار انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه اردبيل، مهدی قره‌شيخ‌لو، رئيس سازمان دارالقرآن كريم كشور، سه‌شنبه 29 فروردين‌ماه در نشست فعالان مؤسسات قرآنی در اردبيل با اعلام اين مطلب گفت: با تشكيل بانك اطلاعات جامع قرآن ديگر نيازی نيست علاقمندان و در خواست‌كنندگان تشكيل مؤسسات قرآنی ثبت‌نام حضوری داشته باشند، بلكه می‌توانند مدارك خود را به‌شكل الكترونيكی ارائه كرده و از مزايای اين بانك اطلاعات استفاده كنند.
وی نظارت‌های مستمر بر فعاليت‌های قرآنی استان‌های مختلف كشور به‌ويژه مؤسسات و خانه‌های قرآنی را يادآور شد و افزود: امسال در يك كار جديد قصد تدوين برنامه پنج ساله استان‌ها را داريم تا در افق پنج ساله از سال 91 تا 95 فعاليت‌های قرآنی منسجم و با برنامه‌ريزی پيگيری شود.
وی اردبيل را از استان‌های مستعد كشور در حوزه قرآنی توصيف كرد و تصریح کرد: استان اردبيل جزو استان‌های برتر كشور در شناسايی نخبگان قرآنی زير 18 سال كشور بوده به‌طوری كه بين پنج استان برتر توانسته است در اين طرح موفق عمل كند.
اين مسئول ضرورت شناسايی استعدادها و ظرفيت‌های قرآنی استان‌های مختلف كشور با اولويت مناطق محروم و مرزی را از ديگر برنامه‌ها اعلام كرد.
رئيس سازمان دارالقرآن كشور در ادامه سخنان خود از تحقق طرح بودجه نيم‌درصد قرآنی به مجموعه‌‌های فعال در اين زمينه خبر داد.
وی تصريح كرد: اين موضوع در سال گذشته ختم به خير شده و پيش‌بينی می‌كنيم در بودجه سال 91 نيز اهداف ما محقق شود.
قره‌شيخ‌لو اين سياست‌گذاری را گام اول در تحقق عدالت بودجه‌ای به دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی توصيف كرد و افزود: اگر اين بودجه نيم‌درصد در استان‌ها به شكل واقعی تحقق پيدا كند بسياری از ضعف‌ها و نواقص تشكل‌ها و موسسات غيردولتی قرآنی و همچنين برخی از مشكلات پيش روی اين حوزه برطرف می‌شود.
رئيس سازمان دارالقرآن كشور در پايان اظهار کرد: عملكرد بودجه سال 90 عملكرد مثبت و رو به رشد بوده و انتظار می‌رود مجلس در بودجه 91 به حوزه قرآنی عنايت ويژه داشته باشد.
captcha