جشنواره حكمت مطهر دوسالانه شد/ هزار وبلاگ در اين دوره شركت كردند
کد خبر: 2315105
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶

جشنواره حكمت مطهر دوسالانه شد/ هزار وبلاگ در اين دوره شركت كردند

گروه فضای مجازی: دبير جشنواره حكمت مطهر دانشگاهيان سراسر كشور در نشست خبری پايانی جشنواره هفتم با اشاره به حجم بالای شركت‌كنندگان در مسابقه وبلاگ‌نويسی و مسابقات اينترنتی اين جشنواره، اعلام كرد: از اين پس جشنواره حكمت مطهر دوسالانه و با افزوده شدن بخش‌های آثار مكتوب و آثار هنری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، نشست خبری هفتمين جشنواره حكمت مطهر دانشگاهيان سراسر كشور با حضور حجج اسلام عبدالرحمن كمالی و منصور مرادی دبير و قائم مقام دبير جشنواره و محسن رفيعی و بتول گلزاری دبيران اجرايی و علمی هفتمين جشنواره حكمت مطهر امروز، 11 ارديبهشت‌ماه، در محل دفتر مركزی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های كشور برگزار شد.
در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالرحمن كمالی، دبير جشنواره با اشاره به اين كه بيش از هزار وبلاگ در اين جشنواره شركت كردند، گفت: بسياری از اين وبلاگ‌ها وبلاگ‌های ارزشمندی بودند كه از بين آن‌ها تعداد 110 وبلاگ شايسته تقدير و تشكر شناخته شد و برای انتخاب برترين آثار در اختيار هيئت‌های علمی و گروه‌های داوری قرار گرفت.
كمالی با بيان اين كه بيشترين شركت‌كنندگان مسابقه وبلاگ‌نويسی به بخش بيداری اسلامی اختصاص داشت، اظهار كرد: ما آثار شهيد مطهری را به زبان‌های مختلف از جمله انگليسی و عربی در سايت جشنواره ارائه كرديم تا هر فردی با هر اعتقاد و مليتی بتواند در اين جشنواره شركت كند و خوشبختانه افراد زيادی كه پيش از اين مجال مشاركت در چنين برنامه‌هايی برای آن‌ها فراهم نبود توانستند از كشورهای مختلف در اين جشنواره شركت كنند.
وی با اشاره به شرايط منطقه گفت: در شرايطی كه نگاه كشورهای منطقه به انديشه‌ها و افكار ارائه شده از سوی مراكز فكری و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی است، طرح‌ها و برنامه‌هايی كه بتواند شرايطی را برای تبادل فكری و فرهنگی با مردمان اين كشورها فراهم كند ارزشمند خواهد بود.
دبير جشنواره حكمت مطهر دانشگاهيان سراسر كشور در ادامه با اعلام اين كه اين جشنواره از اين پس به صورت دوسالانه برگزار خواهد شد، عنوان كرد: علاوه بر فعاليت‌های فضای مجازی، بخش آثار مكتوب و فعاليت‌ها و آثار هنری نيز به جشنواره افزوده خواهد شد و سعی خواهيم كرد عرصه‌های بيشتری را برای ورود و مطالعه در آثار شهيد مطهری در جشنواره لحاظ كنيم.
كمالی با تأكيد بر ضرورت مطالعه آثار شهيد مطهری اظهار كرد: هر چه پيشتر برويم ضرورت مطالعه آثار شهيد مطهری نيز بيشتر خواهد شد چرا كه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی كه امروز به عنوان يك الگو برای مردم منطقه و بسياری از كسانی كه در سراسر دنيا به انقلاب اسلامی علاقه‌مند شده‌اند براساس تفكراتی شكل گرفته است كه از سوی شهيد مطهری ارائه شده؛ و شهيد مطهری نيز اين تفكرات خود را وام‌دار استاد بزرگوار خويش و معمار انقلاب اسلامی حضرت امام خمينی(ره) است.
وی ادامه داد: آن چه را كه امام(ره) به علامه شهيد مطهری آموزش داد در قالب كتاب‌های وی و به زبانی علمی و عمومی ارائه شده است. بنابراين هر چه جايگاه نظام جمهوری اسلامی در جهان تقويت شود و ملت‌ها بيشتر به ايران و نظام اسلامی توجه كنند و نيازشان به راهبری فكری اسلامی بيشتر شود توجه به آثار شهيد مطهری و ضرورت مطالعه و تحقيق در آثار وی بيشتر خواهد شد.
در ادامه اين نشست خبری محسن رفيعی، دبير اجرايی جشنواره در گزارش خود از روند برگزاری اين جشنواره با اشاره به اين كه هفتمين جشنواره حكمت مطهر دانشگاهيان سراسر كشور در سه بخش اساتيد، دانشجويان و بخش ويژه بيداری اسلامی فراخوان خود را اعلام كرد، افزود: سايت جشنواره به سه زبان انگليسی، عربی و فارسی رونمايی شد و در كنار بخش‌های اصلی سه بخش نيز به مسابقه‌های «راه مطهر» ويژه عمره‌گزاران دانشگاهی، «زندگی مطهر» ويژه زوج‌های شركت‌كننده در پانزدهمين جشن ازدواج دانشجويی و «بيان مطهر» ويژه دانشجويان خارجی غيرايرانی اختصاص يافت.
رفيعی با اعلام اين كه در پايان مهلت ارسال آثار، تعداد هزار و 21 وبلاگ در بخش‌های مورد نظر به دبيرخانه جشنواره ارسال شد، گفت: از اين تعداد 38 درصد يعنی 372 وبلاگ در بخش «بيداری اسلامی» شركت كردند كه بيشترين شركت‌كننده را به خود اختصاص داد. 302 وبلاگ در بخش «علمی دانشجويان»، 171 وبلاگ در بخش «ادبی دانشجويان»، 144 وبلاگ در بخش «هنری دانشجويان» و 32 وبلاگ نيز در بخش «علمی اساتيد» در اين جشنواره شركت كردند.
وی با اشاره به شركت 581 وبلاگ اولی در اين جشنواره عنوان كرد: در اين دوره از جشنواره برای اولين بار بخشی به نام وبلاگ‌اولی‌ها طراحی شد و امكاناتی از طريق سايت در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفت تا افرادی كه صاحب تأليف، پژوهش، كار ادبی و يا هنری درباره شهيد مطهری و آثار وی هستند بتوانند با استفاده از اين امكانات به راحتی صاحب وبلاگ شده و آثار خود را در قالب وبلاگی به نام خود ارائه كنند.
وی همچنين تعداد نفرات شركت‌كننده در بخش‌های «راه مطهر» و «زندگی مطهر» را 10 هزار و 84 نفر اعلام كرد و گفت: از اين تعداد 8 هزار و 970 نفر در مسابقه «زندگی مطهر» و هزار و 114 نفر نيز در مسابقه «راه مطهر» شركت كردند.
وی با بيان اين كه در مراسم پايانی اين جشنواره از ميان 110 نفر منتخب بخش وبلاگ‌نويسی از 27 نفر برگزيده تقدير و تجليل به عمل خواهد آمد، افزود: به 83 نفر باقی‌مانده نيز در اين روز امتياز عمره دانشجويی اهدا خواهد شد.
وی با اشاره به اين كه در خبرهای منتشر شده پيشين زمان برگزاری مراسم اختتاميه هفتمين جشنواره حكمت مطهر دانشگاهيان سراسر كشور 12 ارديبهشت همزمان با سالروز شهادت علامه شهيد مطهری اعلام شده بود، عنوان كرد: به خاطر همزمانی تاريخ تعيين شده با همايش جهانی حكمت مطهر و برنامه‌هايی كه در اين روز در سراسر دانشگاه‌ها برگزار می‌شود برگزاری مراسم پايانی به چهارشنبه، 13 ارديبهشت‌ماه، موكول شد.
captcha