بيداری اسلامی محقق شده؛ از آرزوهای شهيد مطهری/ استاد به دنبال گسترش انديشه‌های اسلام بود
کد خبر: 2316824
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰

بيداری اسلامی محقق شده؛ از آرزوهای شهيد مطهری/ استاد به دنبال گسترش انديشه‌های اسلام بود

گروه اجتماعی: رئيس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بيداری اسلامی محقق شده در ميان جوامع اسلامی را از آرزوهای استاد مطهری دانست و ياد آور شد: استاد شهيد مطهری به دنبال گسترش انديشه‌های اسلام در ميان جوامع بشری بودند كه امروزه اين امر در حال تحقق است و بايد درصدد گسترش آن باشيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمد محمديان، رئيس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها امروز 13 ارديبهشت ماه در اختتاميه هفتمين جشنواره حكمت مطهر دانشگاهيان با اشاره به ايجاد شورای عالی مجازی در بالاتر سطح ممكن با حضور رؤسای سه قوه و مسئولان كشوری اظهار كرد: جهان جديدی به روی بشريت گشوده شده است كه ظاهرا اسم مجازی بر آن نهاده اما در واقع حقيقت از اين است كه ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها را تحت تاثير قرار داده است.
وی فضای مجازی را فرصتی مغتنم برای آزادی خواهان جهان دانست و گفت: در گذشته برای رساندن پيام توحيد و خدا پرستی بايد به سرزمين‌های دور سفر می‌شد اما امروزه با استفاده از ظرفيت‌های فضای مجازی می‌توان ندای آزادی خواهی و خدا پرستی را به گوش مردمان هر گوشه از جهان رساند.
وی انتخاب محوريت وبلاگ‌نويسی برای هفتمين جشنواره حكمت مطهر دانشگاهيان را بخاطر درك بيشتر اهميت اين موضوع در شرايط جديد جهانی دانست و گفت: دانشجويان در اين جشنواره آثار بسيار ارزشمندی را خلق كردند ولی ظرفيت دانشجويان متعهد و ارزشی بيش از اين است و بايد بيش از اين فضای بين‌المللی انديشه‌های اسلامی تحت تاثير قرار دهيم.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان با اشاره به بهره‌مندی از آثار شهيد مطهری طی سی و سه سال گذشته اظهار كرد: بايد اذعان كنيم هنوز بخش‌های زيادی از گنجينه‌ آثار استاد مطهری به گوش علاقه‌مندان نرسيده است بايد با باز آفرينی مجدد آثار اين معلم شهيد به پاسخگويی به سوالات نسل جديد بپردازيم چرا كه آثار استاد شهيد مطهری گنجينه‌ از پاسخ به سوالات گوناگون نسل جوان است.
وی در ادامه به ايجاد پايگاه اطلاع رسانی پرسمان در زمان پاسخگويی به سوالات اشاره كرد و گفت: سوالات جوانان همچون رودی هميشه در جريان است بايد با در مسير قرار دادن، آنرا به سوی مزرعه بارور پيش ببريم.
وی به بهره‌گيری از شخصيت استاد شهيد مرتضی مطهری تاكيد كرد، و گفت: برای ايجاد الگوی قابل دسترس برای جوانان نياز به پرورش شخصيت ايشان در ميان نسل جديد داريم. استاد مطهری، ديدی جامع به ابعاد دين و زندگی داشته‌اند.
وی در پايان بيداری اسلامی محقق شده در ميان جوامع اسلامی را از آرزوهای استاد شهيد مطهری دانست و ياد آور شد: استاد شهيد مطهری به دنبال گسترش انديشه‌های اسلام در ميان جوامع بشری بودند كه امروزه اين امر در حال تحقق است و بايد درصدد گسترش آن باشيم.
captcha