گفتمان دينی با موضوع حكمت مطهر در خاش برگزار شد
کد خبر: 2317019
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲

گفتمان دينی با موضوع حكمت مطهر در خاش برگزار شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: اداره تبليغات اسلامی شهرستان خاش به مناسبت روز معلم گفتمان دينی با موضوع انديشه مطهر را روز ‌سه‌شنبه 12 ارديبهشت، روز معلم باحضور معلمين و مربيان قرآنی برگزار كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سيستان و بلوچستان، گفتمان دينی با موضوع حكمت مطهر در محل سالن اجتماعات اداره تبليغات اسلامی شهرستان خاش با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار و معلمين در روز معلم برگزار شد.
كارشناس قرآن اداره تبليغات اسلامی ايرانشهر افزود: دراين گفتمان حجت الاسلام ايمانی خواه استاد مدعو از مركز استان ضمن گرامی داشت ارزش و مقام معلم گفت: شرافت و مرتبت معلم زمانی اهميت دارد كه بتواند شان خداوند و پيامبران را در وجود خود محقق سازد و پيوند انسان به هدف متعالی خلقت يعنی عبادت را برقرار سازد.
وی افزود: لذا در اين تعريف شهيد مرتضی مطهری يكی از آن معلمان راستين است كه اولاً با نگاه تركيبی به همه معارف بشری نظر می كند و ثانيا تمامی تلاشهای علمی و عملی را مقدمه ای برای عبادت می داند و در اين راه به مرحله سوم دينداری راه می يابد و با شهادت، عبادت عملی و علمی خود را كامل می سازد.
ايمانی خواه درادامه سخنرانی خود درخصوص هنر معلمی گفت: معلمی شغل و حرفه نيست، بلكه ذوق و هنر توانمندی است معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لايزال الهی نخست ويژه ذات مقدس خداوند تبارك و تعالی است.
وی گفت: در نخستين آيات قرآن كه بر قلب مبارك پيغمبر اكرم (ص) نازل شد، به اين هنر خداوند اشاره شده است: اقرا باسم ربك الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربك الاكرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم يعلم.(علق: ۱ـ ۵) بخوان به نام پروردگارت كه جهانيان را آفريد. انسان را از خون بسته سرشت بخوان ! و پروردگارت كريمترين است همان كه آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را كه نمی دانست. در اين آيات خداوند، خود را «معلم» می خواند و جالب اين كه معلم بودن خود را بعد از آفرينش پيچيده ترين و بهترين شاهكار خلقت، يعنی انسان آورده است. چو قاف قدرتش دَم بر قلم زد هزاران نقش بر لوح عدم زد از اين رو، می توان گفت كه هنر شگفت معلمی از آن خداوند عالم است.
captcha