پاكستان قرآن‌سوزی در فلوريدا را محكوم كرد
کد خبر: 2317784
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۷

پاكستان قرآن‌سوزی در فلوريدا را محكوم كرد

گروه بين‌الملل: وزارت امور خارجه پاكستان با صدور بيانيه‌ای، قرآن‌سوزی در ايالت فلوريدای آمريكا توسط «تری جونز»، كشيش هتاك، را به شدت محكوم كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «xinhua»، در بيانيه وزارت امور خارجه پاكستان تصريح شده است: دولت پاكستان ضمن محكوم كردن اقدام تری جونز، اعلام می‌كند كه چنين فعاليت‌هايی فقط به ترويج خشونت و نفرت در جهان دامن می‌زند.
در ادامه اين بيانيه می‌خوانيم: وظيفه همه نهادها، سازمان‌ها و دولت‌هاست كه با مشاركت گسترده، همبستگی و انسجام ميان پيروان اديان مختلف را افزايش دهند و صلح و امنيت را برقرار كنند.
همچنين وزارت امور خارجه پاكستان در پايان تاكيد كرد: همزيستی مسالمت‌آميز بين پيروان اديان مختلف و هماهنگی بين آنان با چنين اقداماتی آسيب می‌بيند و نهادهای مسئول بايد با عاملان اين اقدامات برخورد كنند.
يادآور می‌شود، تری جونز، كشيش هتاك آمريكايی روز شنبه، 9 ارديبهشت، در مقابل كليسايی در گينزويل در ايالت فلوريدا كتاب مقدس مسلمانان، را دوباره به آتش كشيد كه حدود ۲۰ نفر ديگر نيز در محل اين رويداد حضور داشتند.
نيروهای پليس گينزويل كه در محل حضور داشتند، هيچ‌گونه ممانعتی از اقدام جونز به عمل نياوردند و تنها پس از سوزانده شدن نسخه‌هايی از كتاب آسمانی مسلمانان،‌ نيروهای آتش‌نشانی و پليس به سراغ جونز رفتند و 271 دلار‌ جريمه به دليل سوزاندن كتاب(!) را به او ابلاغ كردند.
پنتاگون، ‌وزارت دفاع آمريكا،‌ از جونز خواسته بود كه با توجه به نگرانی‌ها در مورد امنيت سربازان آمريكايی در افغانستان و ساير مناطق،‌ از اين كار خودداری كند، ‌اما او همانند سال گذشته به اين درخواست وقعی ننهاد.
captcha