جشنواره فرهنگ رضوی به كار خود پايان داد
کد خبر: 2327326
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰

جشنواره فرهنگ رضوی به كار خود پايان داد

گروه فعاليت‌های قرآنی: جشنواره فرهنگ رضوی پس از روزها تلاش پر‌شور در اردبيل و شهرستان‌های آن، 26 اردیبهشت به كار خود پايان داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه اردبيل، جشنواره فرهنگ رضوی كه از 21 ارديبهشت‌ماه در اردبيل آغاز به كار كرد عصر سه‌شنبه، 26 ارديبهشت در محل مجتمع فرهنگی ـ هنری فدك و با حضور خادمان فرهنگ رضوی در اردبيل خاتمه يافت.
در مراسم اختتاميه اين جشنواره منصور شرفی، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل هفته فرهنگ رضوی را بهانه‌ای برای زمينه عشق‌ورزی به هشتمين خورشيد آسمان امامت و ولايت امام رضا(ع) اعلام و اظهار کرد: اردبيل كه خود خاستگاه تشيع علوی و پايتخت شيفتگان و عاشقان ولايت است مفتخر به برگزاری اين جشنواره فخيم و ارزشمند شد.
شرفی خاطرنشان كرد: اين هفته فرصتی مغتنم برای تجديد عشق‌ورزی اهالی ولايت‌مدار و حسينی اردبيل با امام رضا(ع) و ترويج فرهنگ منور رضوی و معرفی مهمترين و برجسته‌ترين رويداد مذهبی و فرهنگی جهان اسلام، جشنواره بين‌المللی امام رضا(ع) بود.
وی يادآور شد: از بهمن ماه سال گذشته و پس از تصويب ميزبانی استان اردبيل با برگزاری نشست‌های مشورتی، تعيين محتوای برنامه‌های جامع برای حسن اجرای اين رويداد مهم مذهبی و فرهنگی كشور در استان انجام و قبل از آغاز اين هفته با انجام تبليغات محيطی و رسانه‌‌ای زمينه برای انجام اين برنامه و استقبال از خادمان فرهنگ منور رضوی مهيا شد.
دبير شورای فرهنگ عمومی استان اردبيل بيان كرد: برنامه‌های اين هفته با پخش صلوات خاصه علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در نمازهای جمعه شهرستان‌های استان در 15 ارديبهشت ماه آغاز و در صبح روز 21 ارديبهشت با قرائت زيارت عاشورا و توسل به ابا‌عبدالله‌الحسين(ع) رسماً اين رويداد مهم در استان در محل دبير‌خانه دايمی جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی آغاز به كار كرد.
شرفی ادامه داد: آيين افتتاحيه هفته فرهنگ رضوی و نمايشگاه آثار نفيس و فاخر 9 دوره جشنواره بين‌المللی امام رضا (ع) عصر همان روز در نگارخانه خطايی اردبيل برگزار و همزمان با اين مراسم جشنواره فيلم و نماهنگ رضوی با نمايش 13 فيلم منتخب جشنواره فيلم رضوی و 10 نماهنگ برتر رضوی در سينما انقلاب اردبيل، مجتمع فرهنگی ـ هنری مشگين‌شهر و مجتمع فرهنگی ـ سينمايی انقلاب پارس‌آباد آغاز شد.
اين مسئول تصريح كرد: برنامه‌های ويژه اين هفته به صورت كاروانی در شهر فخر‌آباد مشگين‌شهر و در شهرستان‌های گرمی، كوثر، پارس‌آباد، خلخال، بيله‌سوار و اردبيل با حضور برگزيدگان جشنواره امام رضا(ع) برگزار و سعی شد تا همه شهروندان از اين برنامه‌ها بهره‌مند شوند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل برگزاری نمايشگاه آثار و كتب و تاليفات جديد، تحقيقات و آثار ترجمه شده در حوزه فرهنگ رضوی، نمايشگاه آثار منتخب 10 دوره جشنواره بين‌المللی امام رضا(ع)، نمايشگاه آثار جشنواره كرامت و ولايت، نمايشگاه آثار منتخب نام‌ها و نشانه‌های رضوی، برگزاری كارگاه‌های خوشنويسی و هنرهای تجسمی، اجرای نمايش كبوتران چاهی، برگزاری مسابقه كتابخوانی فرهنگ و معارف رضوی و برگزاری كارگاه آموزشی اخلاق تربيت در فرهنگ رضوی در استان را از برجسته‌ترين برنامه‌های اين هفته اعلام كرد.
captcha