آثار برگزيدگان جايزه شهيد احمد زارعی كتاب می‌شود
کد خبر: 2330458
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۷

آثار برگزيدگان جايزه شهيد احمد زارعی كتاب می‌شود

گروه ادب: دبير دومين «جشنواره ملی شعر دانشجويان و طلاب» از حمايت مؤسسه شهرستان ادب از سه شاعر برگزيده در بخش جايزه شهيد احمد زارعی به منظور انتشار آثار خبر داد.

ميلاد عرفان‌پور، دبير دومين «جشنواره ملی شعر دانشجويان و طلاب» در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به بخش‌های درنظر گرفته شده برای اين دوره جشنواره اشاره كرد و گفت: ما برای اين دوره چهار موضوع شعر انقلاب اسلامی، شهدای جهاد علمی، شعر اهل بيت(ع) و شعر آزاد درنظر گرفته‌ايم.
وی به بخش ويژه درنظر گرفته شده برای اين دوره اشاره و عنوان كرد: بخش ويژه‌ای برای مجموعه اشعار منتشر نشده در نظر گرفته‌ايم كه به جايزه شهيداحمد زارعی موسوم است. اين جايزه را به بهترين مجموعه شعر آماده چاپ اهدا خواهيم كرد. دومين «جشنواره ملی شعر دانشجويان و طلاب» درنظر دارد با همكاری مؤسسه شهرستان ادب از سه اثر برگزيده در اين بخش در جهت چاپ آثار منتشر نشده سرايندگان حمايت كند.
دبير دومين «جشنواره ملی شعر دانشجويان و طلاب»، با بيان اينكه مهلت ارسال آثار به دبيرخانه اين دوره جشنواره تا 15 تيرماه اعلام شده است، به آثار ارسال شده به دبيرخانه اين دوره اشاره كرد و افزود: تاكنون آثار متعددی در بخش‌های اعلام شده در فراخوان به دبيرخانه ارسال شده است. براساس بررسی‌های انجام شده تاكنون استقبال دانشجويان از جشنواره نسبت به طلاب بيشتر بوده است.
عرفان‌پور درخصوص بخش مقالات اين دوره جشنواره گفت: بخش مقالات دومين دوره «جشنواره ملی شعر دانشجويان و طلاب» با دو موضوع «نگاه وحی به شعرا ناظر به آيات قرآن كريم» و «شاعران و شعر انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود كه تاكنون تعداد مقالات ارسال شده به دبيرخانه بسيار اندك بوده است.
وی در پايان به جوايز برگزيدگان اين دوره اشاره كرد و ادامه داد: جوايز برگزيدگان برای اين دوره هنوز مشخص نشده است، اما در نهايت از ۳۰ برگزيده در بخش‌های اعلام شده تجليل خواهد شد، اختتاميه اين دوره جشنواره نيز همزمان با سالروز بزرگداشت حافظ، روز بيست مهر، با همكاری وزارت علوم، تحقيقات و فناوری و مؤسسه شهرستان ادب در شيراز برگزار می‌شود.
captcha