فراخوان «نماز و نهضت مسجدسازی» در استان مركزی اعلام شد
کد خبر: 2334004
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۳

فراخوان «نماز و نهضت مسجدسازی» در استان مركزی اعلام شد

گروه فرهنگ و هنر: فراخوان بيست و يكمين اجلاس سراسری نماز با عنوان نماز و نهضت مسجد سازی در استان مرکزی اعلام شد.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر حسينی‌اراكی، دبیر ستاد اقامه نماز استان مركزی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ايكنا) شعبه مركزی، گفت: همزمان با برگزاری بيست‌و‌يكمين اجلاس سراسری نماز با عنوان نماز و نهضت مسجدسازی، دبيرخانه دائمی اجلاس‌ سراسری نماز با هدف ترويج فرهنگ نماز و بهره‌مندی از رأی و انديشه صاحبنظران، انديشمندان محققان و پ‍ژوهشگران و تجليل از صاحبان آثار برتر، نسبت به فراخوان مقاله اقدام کرده است.
وی با بيان اينكه محور اول اين فراخوان با عنوان نماز و نهضت مسجدسازی برگزار می‌شود تصريح كرد: تحليل و تبيين ابعاد مختلف مهندسی و معماری قدسی در ادوار مختلف، مسجد ‌و مسجدسازی از منظر دين و بزرگان دينی، تبيين وظايف و ساز و كارهای بخش دولتی و خصوصی در مسجدسازی و اماكن جانبی آن از موضوعات اين محور است.
حجت‌الاسلام حسينی‌اراكی در ادامه محور دوم فراخوان را با عنوان ويژگی‌های امام جماعت شايسته ذكر كرد و افزود: موضوعات اين محور شامل ويژگی‌های امام جماعت موفق و شايسته، وظايف امام جماعت موفق و شايسته در مسجد و نقش مديريتی امام جماعت در برنامه‌ها و فعاليت‌های جنبی مسجد است.
وی محور سوم اين مقاله را نماز و اخلاق اسلامی دانست و تصريح كرد: آثار نماز و مسجد در اخلاق فردی، آثار نماز و مسجد در اخلاق جمعی و تبيين آثار متقابل نماز و اخلاق اسلامی از جمله موضوعاتی است كه حول اين محور به آن‌ها پرداخته می‌شود.
حجت‌الاسلام حسينی‌اراكی با اشاره به اينكه موضوع و محتوای مقاله بايد متناسب با محورها و موضوعات فراخوان بوده و مقاله در جايی چاپ و منتشر نشده باشد اذعان كرد: آخرين مهلت ارسال مقاله 31 تيرماه جاری است.
دبير ستاد اقامه نماز استان مركزی در پايان با بيان اينكه نتايج فراخوان در 10 شهريورماه ‌جاری از طريق پايگاه اطلاع‌رسانی ستاد اقامه نماز به نشانیwww.namaz.ir اعلام می‌شود خاطرنشان كرد: به صاحبان آثار برگزيده، لوح سپاس و هدايايی ارزنده تقديم و مقالات منتخب در كتاب مجموعه مقالات برگزيده بيست‌ويكمين اجلاس سراسری نماز چاپ و منتشر می‌شود.
captcha