شهرداری قم با آمادگی كامل به استقبال سالگرد ارتحال حضرت امام خمينی (ره)می رود
کد خبر: 2337867
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۴

شهرداری قم با آمادگی كامل به استقبال سالگرد ارتحال حضرت امام خمينی (ره)می رود

شهردار كلانشهر قم از آمادگی كامل شهرداری قم به منظور استقبال و پذيرايی از زائرين در ايام سالگرد ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامی ايران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری گفت: جلسات متعدد داخلی و كميته خدمات شهری و رفاه عمومی با حضور مديران و نمايندگان مختلف ادارات استان و شهرداری به منظور تامين رفاه حال زائرين و كاروان‌های 14 و 15 خرداد برگزار گرديد.
وی در خصوص تشكيل ستادهای پنج‌گانه شهرداری به منظور ارائه خدمات مطلوب اظهار داشت:ستاد شماره 1 ساختمان ناحيه ويژه (ابتدای طرح حرم به حرم)،ستاد شماره 2 انتهای بلوار بهار،ستاد شماره 3 پارك‌سوار شمالی،ستاد شماره 4 پارك‌سوار جنوبی،ستاد شماره 5 جمكران بلوار انتظار مقابل درب 1 و 2 راه اندازی و تشكيل می گردد.
شهردار كلانشهر قم در ادامه از آماده باش كليه نيروها و ماشين‌آلات شهرداری با بيش از 2500 نفر نيروی ستادی و كارگری و 250 دستگاه خودرو سبك، نيمه سنگين و سنگين در اين ايام در سه شيفت خبر داد.
دلبری ضمن تاكيد بر آماده سازی و تجهيز پارك‌سوارها به منظور تسهيل در دسترسی به حرم مطهر و كنترل موارد ترافيكی در هسته مركزی و پارك‌سوار شمالی ضلع شمالی بستر رودخانه اذعان داشت:پارك‌سوار جنوبی در ضلع جنوبی بستر رودخانه و پارك‌سوار ياوران مهدی (عج) در جمكران آماده استقرار خودروها خواهند شد.
ايشان افزود:تهيه و توزيع كارت رنگی راهنمای زائر در سه رنگ آبی، قرمز، سبز به منظور هدايت صحيح زائرين به نقاط پارك خودروهای مربوطه به تعداد 250 هزار قطعه ،نصب پلاكارد، بنر و آويز در سطح مناطق هشت‌گانه با مضامين ويژه اين ايام بيش از 2000 مورد تدارك ديده شده است.
شهردار كلانشهر قم بيان داشت:نصب تابلو، پلاكاردها و بنرهای راهنما جهت شناسايی مسير حرم مطهر،مسجد مقدس جمكران و پارك‌سوارها و خروجی‌‍‌های شهر،از روزهای قبل از تعطيلات در سطح شهر بويژه وروديها نصب می گردد.
دلبری تصريح كرد: بروشور، نقشه راهنما و اقلام فرهنگی تهيه شده درايام سالگرد ارتحال حضرت امام خمينی (ره) در سطح شهر توسط ستادهای مربوطه خصوصاً كميته فرهنگی و اطلاع‌رسانی و خدمات شهری در بين زائرين توزيع خواهد شد.
ايشان ادامه داد: پارك‌سوارها به سرويس بهداشتی، غرفه‌های مختلف اطلاع‌رسانی، محل گمشدگان، جايگاه‌های شارژ تلفن همراه، ايستگاه صلواتی، تنقلات و مايحتاج زائر و نمازخانه وغيره تجهيز می شوند.
شهردار كلانشهر قم گفت: تعداد 20 ايستگاه اطلاع‌رسانی تدارك و ساخته شده و در ايام تعطيلات در سطح شهر نسبت به راهنمايی زائرين مبادرت می ورزند.
دلبری افزود:توزيع آب معدنی و قالب‌های يخ در پارك‌سوارها و هسته مركزی، استقرار و صدور مجوز ايستگاه‌های صلواتی شهرداری و ادارات و هيئات مذهبی استان در مسير حركت كاروان‌ها، شستشوی تابلوها، المان‌ها به طور ويژه و مستمر از ديگر اقدامات شهرداری در اين ايام می باشد.
وی بر هماهنگی ويژه به منظور پاكسازی معابر اصلی خصوصاً خيابان‌های هسته مركزی شهر و اطراف ايستگاه‌های صلواتی به طور مستمر از ضايعات و زباله با بكارگيری نيرو و ماشين آلات مازاد تاكيد كرد و اظهارداشت: شستشو و آب پاشی معابر سطح شهر به طور ويژه و نظافت به طور مستمر و مرتب انجام می شود.
شهردار كلانشهر قم از آماده باش و فعاليت ويژه اكيپ‌های مديريت پيشگيری و رفع تخلفات شهری شهرداری در دو واحد متكديان و سد معبر در سطح شهر خصوصاً هسته مركزی، پارك‌سوارها و اطراف مسجد مقدس جمكران خبر داد و گفت: اجرای طرح‌های ضربتی با همكاری نيروی انتظامی جهت كنترل معابر و سد معبر در اطراف مسجد مقدس جمكران و حرم حضرت معصومه انجام می شود.
دلبری خاطرنشان كرد:پاك سازی حاشيه كمربندی و ورودی‌های شهر و اطراف مسجد مقدس جمكران از ضايعات و نخاله‌ها، لكه‌گيری و مرمت آسفالت ويژه معابر خصوصاً در هسته مركزی و اطراف حرم و مسجد جمكران، توزيع كيسه‌های زباله به ميزان لازم جهت مشاركت در پاك سازی و پاكيزگی سريع محيط پيرامون در پارك‌سوارها و پاركينگ‌ها بين خودروها انجام می شود.
وی به تعيين جايگاه توزيع يخ و آب معدنی در سطح پارك‌سوارها و هسته مركزی و جمكران توسط سازمان ميادين با همكاری بخش خصوصی اشاره كرد و افزود: طرح ساقيان حرم به منظور تامين آب آشاميدنی سالم ويژه زائرين در حريم بستر رودخانه از پارك‌سوار شمالی تا پارك‌سوار جنوبی در فاز اول با مشاركت ادارات، هيئات مذهبی و خيرين و در فازهای بعدی كليه معابر منتهی به حرم مطهر تا شعاع 1 كيلومتر و در صورت امكان اطراف مسجد مقدس جمكران انجام می شود.
ايشان در ادامه افزود:فعاليت ويژه ستادهای گمشدگان در هسته مركزی و پارك‌سوارها و لينك آن به سامانه 137 به منظور خدمات‌رسانی ويژه به افراد گمشده و ابن‌السبيل انجام خوهد شد.
captcha