دبير ستاد اقامه نماز زندانهای استان سيستان و بلوچستان
کد خبر: 2342707
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵

دبير ستاد اقامه نماز زندانهای استان سيستان و بلوچستان

گروه فعاليت‌های قرآنی:تبين بركات و آثار نماز در سعادت اخروی و دنيوی افراد ، بهترين و راهبردی ترين محور برای توسعه و تبليغ و ترويج فرهنگ نماز در جامعه است

تيمور عبدالوند دبير ستاد اقامه نماز زندانهای استان سيستان و بلوچستان در گردهمايی دبيران ستاد اقامه نماز روز شنبه 20 خردادماه در محل ادارات كل اين استان كه با هدف توسعه و ترويج فرهنگ نماز به ميزبانی اين اداره كل برگزار شد گفت: تبين بركات و آثار نماز در سعادت و سرنوشت اخروی و دنيوی افراد ، بهترين و راهبردی‌ترين محور برای توسعه و تبليغ محور برای توسعه و تبليغ فرهنگ نماز در جامعه است
دبير ستاد اقامه نماز زندان‌های استان سيستان و بلوچستان در اين نشست كه با محوريت هم انديشی برای توسعه و تبليغ و ترويج فرهنگ نماز در جامعه و ادارات برگزار شد افزود: در تبين آثار و بركات نماز در سعادت اخروی افراد ، خانواده و توجه مديران به اقامه نماز در حوزه‌های اداری بيشترين تاثير و نقش را در ترويج فرهنگ اقامه نماز در جامعه دارند.
عبدالوند با تاكيد بر اقامه نماز اول وقت در جامعه و ادارات تصريح كرد: حضرت علی(ع) با توصيه به شيعيان خود به خواندن نماز در اول وقت ، در نامه 27 نهج‌البلاغه می‌فرمايند توجه داشته باشيد كه تمام كارهای شما بايد تابع نمازتان باشد. اگر اين عبارت كوتاه را به عنوان يك اصل مدنظر قرار بدهيم بسياری از مشكلات اقامه نماز در جامعه حل خواهد شد.
دبير ستاد اقامه نماز زندانهای استان سيستان و بلوچستان ادامه داد: پيش‌گامی مديران و توجه آنها به اقامه نماز در حوزه‌های اداری بيشترين تاثير را در ترويج فرهنگ اقامه نماز خواهد داشت .
وی تصريح كرد: متوليان توسعه و ترويج نماز بايد برنامه‌ريزی مناسبی در اين حوزه داشته باشند.
وی عدم اطلاع صحيح افراد، از بركات نماز را مهمترين موانع توسعه نماز در جامعه بر شمرد و اظهار داشت شايسته است كه رسانه‌ها و رسانه ملی در اين خصوص سياست‌گذاری و برنامه‌ريزی عملياتی داشته باشند.
عبدالوند اضافه كرد: خداوند در قرآن كريم نماز را از اوصاف افراد مؤمن بيان می‌كند و نشان می‌دهد كه ايمان به خداوند بدون اقامه نماز معنی ندارد و با بيان آثار نماز مردم را تشويق به نماز می‌كند كه همه اين روش‌ها و شيوه‌های تبليغی بايد جهت ترويج و تبليغ نماز در ادارات و جامعه بكارگيری و استفاده شود.
captcha