حاشيه‌هايی از چهارمين روز مسابقات بين‌المللی قرآن/ تلاوت شورانگيز حامد شاكرنژاد
کد خبر: 2351685
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱

حاشيه‌هايی از چهارمين روز مسابقات بين‌المللی قرآن/ تلاوت شورانگيز حامد شاكرنژاد

گروه فعاليت‌های قرآنی: چهارمين روز از بيست و نهمين دوره بين‌المللی قرآن كريم پنج‌شنبه، اول تيرماه، با حضور 23 نفر از متسابقان در دو بخش قرائت تحقيق و حفظ كل قرآن در سالن همايش‌های بين‌المللی برج ميلاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، حفاظ قرآن از كشورهای پاكستان، آفريقای جنوبی، سومالی، سريلانكا، كنيا، مالی، سودان، تايلند و نيجر در چهارمين روز از بيست و نهمين دوره بين‌المللی قرآن كريم به رقابت با يكديگر پرداختند.
تلاوت آغازين مراسم ديروز توسط قاسم رضيعی، قاری بين‌المللی كشورمان، و تلاوت پيش از اذان مغرب و عشاء نيز توسط حميدرضا الاج‌گردی صورت گرفت.
بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء سه نفر از متسابقان در رشته قرائت قرآن به رقابت پرداختند. تلاوت پايانی اين روز هم توسط حامد شاكرنژاد انجام شد كه تلاوت طولانی وی نشاط دوباره به حضار داخل سالن مسابقات در ساعات پايانی شب داد.
روز گذشته اكثر نمايندگان كشورها از جمله نمايندگان كشور ايران به خاطر اتمام دوره رقابت‌های خود به سالن نيامده بودند و ترجيح دادند بر روی اجراهای فينال خود تمركز پيدا كنند.
همچنين در چهارمين روز رقابت‌ها استقبال مردم به خصوص بانوان از برنامه مسابقات همچنان پرشور بود و در ساعاتی ازدحام جمعيت به گونه‌ای بود كه بانوان در بيرون درب سالن منتظر خالی شدن صندلی‌ها و ورود به سالن بودند.
از مهمانان ويژه ديروز می‌توان به حضور رضا تقی‌پور، وزير ارتباطات، فن‌آوری و اطلاعات، محمدحسين محمدزاده، مدير راديو قرآن و همچنين حسن گروسی، مدير شبكه قرآن و معارف سيما اشاره كرد كه مدير راديو قرآن و مدير شبكه قرآن و معارف سيما ضمن ديدار از غرفه ايكنا، با خبرنگاران اين رسانه مصاحبه كردند.
سفرای برخی كشورهای اسلامی مانند كشورهای عراق، مصر و الجزيره نيز از اين مسابقات و نمايشگاه جنبی آن بازديد كردند.
متاسفانه در تمامی روزهای برگزاری اين مسابقات، اطلاع‌رسانی داخل سالن برای بازديدكنندگان بسيار ضعيف بود و ابن كاستی درباره نمايشگاه جنبی بيست و نهمين دوره بين‌المللی قرآن كريم نيز مشاهده می‌شود.
برای سومين روز متوالی مسابقات قرآن فقط در حد تلاوت متسابقان و اجرای گروه تواشيح خلاصه شد و در اين روزها هيچ سخنرانی و برنامه ويژه‌ ديگری وجود نداشت.
همانطور كه قبلاً اشاره شد يكی از مزيت‌های بخش آموزش، برپايی نشست‌های تخصصی قرآنی برای عموم بازديدكنندگان است ولی از سه روز پيش بخشی از اين كلاس‌ها كه ويژه بانوان است در نمازخانه آقايان برگزار می‌شود!
از حاشيه‌های تأمل برانگيز روز چهارم مسابقات پخش موسيقی زنده بعد از اذان مغرب و عشاء از سالن زيرين برج ميلاد بود كه با صدای بسيار بلند از بلندگوها پخش می‌شد. اين درحالی بود كه اين قضيه مورد اعتراض تعدادی از بازديدكنندگان نيز قرار گرفت.
سيدميلاد اوصياء
captcha