تحريم‌ها باعث شكوفايی ملت ايران می‌شود/ هشدار به آل‌ خليفه در مورد اهانت به علما
کد خبر: 2356685
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵

تحريم‌ها باعث شكوفايی ملت ايران می‌شود/ هشدار به آل‌ خليفه در مورد اهانت به علما

گروه سياسی: حجت‌الاسلام صديقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با تأكيد بر اينكه جنگ تحميلی برای ما دانشگاه بود و شهدا آموزگار ما بوده‌اند، اظهار كرد: تحريم‌ها مايه شكوفايی ماست و هرچه بر تحريم‌ها بيفزايند، شكوفايی و اتحاد ما بيشتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين كاظم صديقی، امروز، 9 تيرماه در خطبه دوم نماز جمعه تهران با تبريك حلول ماه شعبان گفت: ماه شعبان افضل از ماه رجب است؛ اين ماه برای خاتم‌الانبيا(ص) است؛ شعبان، ماه آمادگی برای ماه بندگی است.
وی با اشاره به سالگرد فرارسيدن سالگرد حادثه سوءقصد به رهبر معظم انقلاب و فاجعه هفتم تير گفت: دشمنان انقلاب در يك روز و در ساعت 72 تن از مديران، بندگان صالح و خدمت‌گزاران انقلاب اسلامی را به شهادت رساندند.
خطيب جمعه تهران ادامه داد: همچنين سوءقصد به رهبر معظم انقلاب نشان داد كه عناد دنيای كفر برای كسانی است كه برای دوام و قوام نظام جمهوری اسلای مؤثر هستند؛ البته اين حادثه لطف خفيه‌ای بود، چرا كه اگر اين حادقه رخ نمی‌داد، رهبر معظم انقلاب نيز در فاجعه 7 تير حضور پيدا می‌كردند.
وی همچنين به موضوع مذاكرات 5+1 در مسكو اشاره كرد و گفت: ايران در اين دوره از مذاكرات برخورد مقتدرانه، منطقی و برنامه‌ريزی شده داشت و قهراً دنيای سلطه در مواجهه با منطق و عقل، كم می‌آورد و بر همين اسان تهديد و فشار را همراه با مذاكره عنوان می‌كردند و نشان دادند كه اهل مذاكره نيستند.
صديقی با بيان اينكه ملت ايران در همه صحنه‌ها از سوی دنيای سلطه آزموده شده است، گفت: با وجود اينكه دشمنان انقلاب اسلامی شخصيت‌های بزرگی را از نظام گرفتند، اما ايران اسلامی تكان نخورد و ملت بصير ايران از خون شهدا جان گرفت تا جايی كه اعلام كرد دست از آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برنمی‌دارند و پای آن ايستاده و همچنان خواهد ايستاد.
وی تصريح كرد: ما در فشارها رشد كرده‌ايم؛ جنگ تحميلی برای ما دانشگاه بود و شهدای آموزگار ما بوده‌اند؛ بنابراين تحريم‌ها مايه شكوفايی ماست و هر چه بر تحريم‌ها بيفزايند، شكوفايی و اتحاد ما بيشتر خواهد شد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به پيامدهای تحريم ايران برای تحريم‌كنندگان اظهار كرد: اين تحريم‌ها بيش از آنی كه ما را در فشار قرار دهد، مردم خود را در فشار قرار می‌دهد؛ هدف آنها تغيير نظامی است كه مردم برای آن مبارزه كرده و همواره از آن دفاع كرده‌اند؛ آنها با حكومت‌های مردمی سازگاری ندارند، در مقابل با كشورهايی كه انتخابات در آن كشورها انجام نمی‌شود، عنادی ندارند، اما در كشور سوريه كه از مردم رأی گرفته، چالش و جنگ ايجاد می‌كنند و در كشوری كه هر ساله انتخابات برگزار می‌كند و هميشه حرف مردم بوده، سر دشمنی دارند.
وی با بيان اينكه شعار آنها حمايت و دفاع از مردم است، گفت: مردمی كه هشت سال جنگ را تحميل كرده‌اند، اين فشارها را برای خود چيزی نمی‌دانند و هيچ‌گاه فريب آنها را نخواهند خورد و مشت محكم ديگری به دهان ياوه‌گوی استكبار خواهند زد.
حجت‌الاسلام صديقی در ادامه سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه به پيروزی اسلام‌گرايان در مصر پرداخت و اظهار كرد: رأی مردم به «محمد المرسی» و سر دادن تكبير در ميدان التحرير نشان داد كه اين حركت‌ها بيداری اسلامی و خيزش اسلامی است و در هر جايی اين حركت به وجود آمده، منتخب مردم اسلام‌گرايان بوده‌اند.
خطيب جمعه تهران در مورد پيام اين انتخاب به كشورهای بيگانه نيز گفت: مردم مصر با انتخاب خود اعلام كردند كه مبارك رفت و مبارك‌های ديگر نيز رفتنی‌ هستند؛ ملت‌ها بيدار شده‌اند و دير يا زود آخرين دست آمريكا از ملت‌ها برداشته می‌شود و حرف آخر برای ملت‌ها خواهد بود.
وی با تأكيد بر اينكه امروز صحنه امتحان جديدی برای منتخبان ملت مصر است، اظهار كرد: انگيزه انقلابيون مصر و شهدای مصر، مقابله با اسرائيل غاصب بود و امروز رئيس‌جمهور منتخب نيز بايد بداند كه اين ملت توقعشان مقابله با اسرائيل و لغو قرارداد ننگين و ذلت‌بار كمپ‌ديويد است.
صديقی همچنين به حمله و بی‌حرمتی آل‌خليفه به علمای شيعی بحرين اشاره كرد و گفت: انقلاب بحرين همچنان با همه قدرت و جوشش رو به پيش است، اما رژيم آل‌خليفه عبرت نگرفته و همچنان به وحشی‌گری و حملات ددمنشانه خود به كمك نيروهای سعودی ادامه می‌دهد؛ آنها در ادامه اقدامات وحشيانه خود به شيخ سلمان حمله بردند و عواطف مردم مؤمن و خداجوی بحرين را جريحه‌دار كردند؛ اينگونه اقدامات زوال آل‌خليفه را نزديك‌تر خواهد كرد.
دخالت بيگانگان در مسائل داخلی عراق موضوع ديگری بود كه حجت‌الاسلام صديقی در خطبه دوم نماز جمعه به آن پرداخت و گفت: عراق به استقلال و اقتدار رسيده است و بدون دخالت بيگانه كار خود را سامان می‌دهد، اما گروه‌های داخلی به حمايت امريكای ضربه‌خورده در مقام ساقط كردن دولت بودند كه با حمايت مردم و مراجع تقليد اين حركت خنثی شد؛ انتظارمان از مردم رنج‌كشيده عراق اين است كه فريب بيگانگان را نخورند و از دولت خود دفاع كنند تا كارها را پيش ببرد و بر مشكلات فائق بيايد.
خطيب جمعه تهران در پايان سخنان خود به سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار رؤسا و مسئولان دستگاه قضايی اشاره كرد و افزود: حمايت‌های رهبر معظم انقلاب از دستگاه قضايی نويدی است كه قوه قضاييه خود را بيايد و بشناسد؛ قضات نيز در احقاق حق و در توجه به مظلومان و جلب اعتماد مردم بيش از پيش سعی و كوشش كنند.
بنابراين گزارش، حجت‌الاسلام كاظم صديقی در خطبه اول نماز جمعه تهران، در ادامه سلسله سخنان خود درباره اسرار نماز به تبيين آخرين بخش از مباحث «لباس پوشيدن» در نماز پرداخت و با اشاره به آيات ابتدايی سوره مباركه «مدثر» عنوان كرد: در اين آيات اقتضای بندگی و بزرگ داشتن خداوند، تطهير لباس معرفی شده است. يكی از اموری كه انسان با آن بروز و ظهور دارد، صفات و افعال اوست كه بايد آنها از شوائب آراسته كند.
امام جمعه موقت تهران بيان كرد: كسی كه در مقام بندگی است و می‌خواهد قيام به عبوديت داشته باشد، بايد خود را بسازد و از حرص، كبر، حقد و كينه، هوس‌رانی و حرام‌طلبی و... دوری كند. يكی از وجوه آيه شريفه «وَثِیَابَكَ فَطَهِّرْ»(مدثر/4) آن است كه انسان عائله، خانواده و خويشان خود را از نظر دور ندارد.
وی تصريح كرد: نمازگزار علاوه بر پيوند با خداوند بايد با خانواده و همه موجوداتی كه در حال بندگی هستند، پيوند برقرار كند و به مصداق «إِیَّاكَ نَعْبُدُ وإِیَّاكَ نَسْتَعِينُ» خود را در دريای خروشان بندگان خداوند ببيند و همت او علاوه بر ساختن خود، مصروف مديريت خانواده و همسر و فرزندان نيز بشود.
صديقی در بخش ديگری از سخنان خود به برخی از پيام‌های موضوع همراهی لباس با نمازگزار پرداخت و خودسازی، زدودن رذايل، زباسازی رفتار، همسر داشتن، همراه بودن با همسر در كانون عبادت و توجه هدايتی به فرزندان و سازمان و محيط اداری زيرمجموعه خود و... را از جمله پيام‌های اين موضوع برشمرد.
وی در بخش ديگری سخنان خود با اشاره به فرازی از يكی از احاديث امام صادق(ع) منقول در آثاری چون «المحجة البيضاء» و «مصباح ‌الشريعة» عنوان كرد: در اين حديث بهترين لباس لباسی معرفی شده كه انسان را از ياد خداوند بازندارد و انسان بايد به سبب اعطای اين كرامت الهی و حفظ آبروی او در جوامع انسانی، همواره ذاكر و شاكر خداوند باشد.
خطيب جمعه اين هفته تهران افزود: در اين حديث شريف، همچنين امام صادق(ع) نمازگزار متوجه پنج نكته و عارضه منفی لباس كرده و فرموده است كه نمازگزار نبايد لباس عُجب، ريا، تزیّن (زينت برشمردن)، مفاخره (چشم و هم‌چشمی و بلندپروازی) و خيلاء (تكبر) باشد.
امام جمعه موقت تهران پايان سخنان خود تصريح كرد: به فرموده امام(ع) اين پنج عارضه از آفات دين‌داری است و قلب انسان را از رقت بيرون می‌آورد و او را مبتلای به سنگ‌دلی می‌كند و ديگر گريه، توبه، رحم و عاطفه‌ای برای او نمی‌ماند.
captcha