مسئولان پيرامون تثبيت سجايای اخلاقی در بين دانش‌آموزان برنامه‌ريزی كنند
کد خبر: 2360856
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۵

مسئولان پيرامون تثبيت سجايای اخلاقی در بين دانش‌آموزان برنامه‌ريزی كنند

گروه انديشه و علم: مسئول روابط‌عمومی اتحاديه انجمن اسلامی دانش آموزان خراسان جنوبی از فعاليت 130 انجمن در استان خبر داد و گفت: مسئولان پيرامون تثبيت سجايای اخلاقی در بين دانش‌آموزان برنامه‌ريزی كنند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا) شعبه خراسان جنوبی، سعيد تخمپاش‌مقدم، مسئول روابط‌عمومی اتحاديه انجمن اسلامی دانش‌آموزان خراسان جنوبی امروز، 14 تيرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های شهری جشنواره تابستانی ستارگان 91، با تأكيد بر اينكه مسئولان پيرامون تثبيت سجايای اخلاقی در بين دانش‌آموزان برنامه‌ريزی كنند، گفت: حضور در راهپيمايی‌ها و تجمعات، ايجاد غرفه‌های نمايشگاهی عيد فطر و نماز عيد، برگزاری هيئت انصار‌المهدی(عج)، هيئت‌های هفتگی و منظم، آغاز هيئت‌ها با قرائت زيارت آل‌ياسين، ويژه برنامه‌های شهادت حضرت امير و ليالی‌‌قدر، ويژه‌برنامه‌های انس با امام زمان(عج)، برگزاری برنامه همكلاسی آسمانی، برگزاری نشست‌های فصلی اعضای انجمن‌های اسلامی، برگزاری همايش‌های آموزشی و تشكيلاتی، برگزاری نشست‌های ادبی ـ هنری و همايش‌های تقويت انگيزه و كمك درسی مانند: رباتيك، نانو و زيست از جمله اين برنامه‌ها است.
وی اهداف اين برنامه‌ها را دشمن‌شناسی، تقويت هويت اسلامی انقلابی، تقويت ايمان و پيوند دانش‌آموزی، تثبيت ارزش‌ها و سجايای اخلاقی عنوان كرد و با اشاره به برگزاری جلسات هم‌انديشی موضوعی با اولويت مسائل فرهنگی و اجتماعی و جلسات نقد رسانه و بررسی اثرات آنها در زندگی، اظهار كرد: هدف از اين جلسات آشنايی تشكيلات اسلامی با دستاوردهای انقلاب، رهبری و ولايت فقيه، توحيد و خداشناسی، جايگاه انسان در نظام هستی و انسان‌شناسی، رسانه و فضای مجازی، آشنايی با موضوعات مرتبط با سبك زندگی اسلامی و ايرانی، مسائل فكری ـ اجتماعی مرتبط با انقلاب اسلامی و پاسخگويی به سؤالات معرفتی و اخلاقی مهم و مطرح در فضای دانش‌آموزی است.
تخمپاش برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا و فرهنگ مقاومت برنامه‌های متنوع و ابتكاری، جشنواره ورزش‌های سنتی و بومی و مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف را از ديگر برنامه‌های شهری جشنواره ستارگان 91 عنوان كرد.
وی ادامه داد: مسابقات رمی دجال‌ها و برگزاری جشنواره غذای سالم ‌و هنرهای دستی ويژه بانوان، جشنواره شعر و داستان، تشكيل گروه‌های سرود، بازديد از مراكز اقتصادی و استفاده از تجربيات موفق كارآفرينان، برگزاری اردوهای جهادی، اعتكاف رمضانيه، حضور ويژه با محوريت جنگ نرم در فضای مجازی و برگزاری اردوی آموزشی تشكيلاتی طلايه‌داران از ديگر برنامه‌های تابستانی اين جشنواره است.
مسئول روابط عمومی اتحاديه انجمن اسلامی دانش‌آموزان خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های ويژه شورای شهرستان، گفت: مسئوليت سپاری فعاليت‌های شهری تشكيلات به اعضای شورا و جذب نيرو از بين فعالان انجمن اسلامی مدارس برای پيگيری فعاليت‌های شهری از جمله آن‌ها است.
تخمپاش با اشاره به اقدامات علمی در جشنواره ستارگان 91، افزود: برگزاری آزمون تعيين سطح برای آمادگی ورود به المپياد علمی و شناسايی دانش‌آموزان برای عضويت در باشگاه‌های علمی مختلف، بالابردن سطح علمی دانش‌آموزان، حضور در رده‌های خاص علمی و شركت در مراحل المپياد كشوری، ارائه طرح‌های برتر برای كشف استعدادهای خاص و ايده‌های جديد در اختراع و علوم نوين، هدايت تحصيلی دانش‌آموزان مقطع اول و دوم متوسطه و آشنايی آنها با رشته‌های مختلف دانشگاهی و نياز كشور، برگزاری همايش‌های مشاوره‌ای، برگزاری كنكورهای آزمايشی در قالب 14 مرحله از اين برنامه‌ها است.
وی با اشاره به سامانه همراز، تصريح كرد: در اين سامانه به سؤالات علمی و درسی دانش‌آموزان به‌صورت تلفنی، در طول سال پاسخ داده می‌شود.
مسئول روابط عمومی اتحاديه انجمن اسلامی دانش‌آموزان خراسان جنوبی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی اين جشنواره با همكاری مركز فرهنگی تبليغی آينده‌سازان قم شامل؛ پاسخگويی به سؤالات دانش‌آموزان در راستای احكام، عقايد، مشاور تحصيلی، مشاوره ورود به حوزه علميه، مشاوره كتاب برای تمامی رده‌ها است.
تخمپاش از راه‌اندازی سامانه هوشمند پيامكی كتاب باران در سال جاری در استان خبر داد و گفت: دانش‌آموزان عضو انجمن اسلامی می‌توانند با ارسال كد موضوع مورد نظر ليست موضوعی از محصولات فرهنگی و تربيتی دريافت كنند.
وی خاطرنشان كرد: همچنين دانش‌آموزان در باشگاه كتابخوانان حرفه‌ای می‌توانند كتاب‌ها را پس از مطالعه به نقد كشيده و در نهايت گروه برتر شناسايی و تقدير می‌شود.
captcha