مقابله جشنواره سرودهای بومی با تهاجم فرهنگی
کد خبر: 2365406
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۲

مقابله جشنواره سرودهای بومی با تهاجم فرهنگی

گروه اجتماعی: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: جشنواره سرودهای بومی با ساخت 23 سرود رسالت خويش را در برابر تهاجم فرهنگی انجام داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی (ايكنا) شعبه خراسان رضوی، سيدجواد جعفری، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، امروز، 20 تیرماه درمراسم اختتاميه جشنواره سرودهای بومی خراسان رضوی که در مجتمع فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، اظهار كرد: اين جشنواره با ساخت 23 نماهنگ بومی رسالت خويش را در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم انجام داده چرا كه امروز در هر شهرستان پس از پخش سرود ملی، سرود بومی آن شهرستان پخش می‌شود.
وی برگزاری جشنواره سرودهای بومی را يكی از اقدامات بهره‌برداری از اعتبارات فرهنگی استان عنوان كرد و ادامه داد: برگزاری جشنواره سرودهای بومی باعث رشد شاخص‌های فرهنگی در جامعه شد چرا كه جمعی از شعرای شهرستان را به بهانه ساخت شهر و نماهنگ بومی شهرستان گردهم آورد.
جعفری به نقل از شهيد مطهری لازمه نعمت‌هايی كه خداوند به انسان عطا فرموده را شكر و سپاسگزاری به صورت لسانی و قلبی عنوان كرد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی وجود مردمی متدين و انقلابی در كشور را نعمتی دانست و گفت: به جا آوردن شكر این نعمت از سوی مسئولان نظام ضروری است.
جعفری اذعان كرد: آنچه به عنوان فرهنگ و تمدن در تاريخ به يادگار مانده مرهون تلاش هنرمندان در عرصه‌های مختلف است.
captcha