انتخاب تبريز؛ بيانگر ظرفيت بالای شهرهای ايران برای ميزبانی رخدادهای عظيم قرآنی
کد خبر: 2365416
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۶

انتخاب تبريز؛ بيانگر ظرفيت بالای شهرهای ايران برای ميزبانی رخدادهای عظيم قرآنی

گروه بين‌الملل: داور لبنانی مسابقات بين‌المللی قرآن با اشاره به انتخاب شهر تبريز برای برگزاری چهارمين دوره مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان تصريح كرد: اين مسئله بيانگر ظرفيت بالای شهرهای ايران برای ميزبانی رخدادهای عظيم قرآنی است.

حسين حمدان، قاری و داور بين‌المللی قرآن لبنان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با اشاره به انتخاب شهر تبريز برای ميزبانی چهارمين دوره رقابت‌های بين‌المللی قرآن كريم گفت: برگزاری اين رويداد قرآنی در شهرها و استان‌های مختلف ايران حركتی نو در جهان اسلام است كه به نهادينه‌شدن فرهنگ قرآنی در جامعه كمك می‌كند و نشان می‌دهد كه شهرهای مختلف ايران اسلامی ظرفيت بالايی برای ميزبانی رويدادهای عظيم قرآنی دارند.
حسين حمدان در ادامه افزود: من در سال 87 و زمانی كه دومين دوره رقابت‌های قرآنی دانشجويان مسلمان با همكاری شهرداری تهران در سالن همايش‌های برج ميلاد برگزار شد، در كميته داوری اين رقابت‌ها حضور داشتم، در اين سال مرحوم ابوالعينين شعيشع، شيخ القراء مصر، به‌عنوان شخصيت برتر قرآنی تجليل شد و اين اقدام ايران نيز در نوع خود كم‌نظير بود.
وی تأكيد كرد: مسابقات بين‌المللی قرآن كه در جمهوری اسلامی ايران برگزار می‌شود، بيانگر اهتمام ويژه اين كشور به فعاليت‌های قرآنی است و مسابقات ويژه دانشجويان مسلمان نيز نشان می‌دهد كه ايران در مقايسه با ديگر كشورها در اين عرصه پيشگام بوده است.
اين مدرس قرآن لبنانی با بيان اين‌كه برگزاری رقابت‌های قرآنی دانشجويان مسلمان نبايد تنها به دانشجويان پسر منحصر شود، ادامه داد: به نظر من اين رقابت‌ها بايد برای دختران دانشجو نيز برگزار شود و اين اقدام بر غنای مسابقات و فعاليت‌های قرآنی در ايران می‌افزايد و سبب می‌شود اين گروه نيز كه دارای استعدادهای خوبی در حفظ، قرائت و تجويد قرآن هستند، توانمندی‌های خود را به نمايش بگذارند، ايران حتی می‌تواند مسابقات دانشجويان دختر مسلمان را به صورت جداگانه و به‌عنوان سومين رقابت بين‌المللی رسمی در اين كشور برگزار كند.
حسين حمدان همچنين گفت: جمهوری اسلامی ايران در برگزاری مسابقات قرآن هنرمندانه و قدرتمند عمل می‌كند و تجربياتی دارد كه شايد در ديگر كشورهای اسلامی و عربی كمتر مشاهده شود، ما سعی داريم از اين تجربيات استفاده كنيم، ايران پرچمدار قرآن در جهان اسلام است و در راستای عملی‌كردن آموزه‌های كلام وحی گام برمی‌دارد.
حمدان در توضيح بيشتر اين مطلب بيان كرد: ايران شعار عملی‌كردن قرآن در جامعه را وظيفه خود می‌داند و در اين راستا فعاليت‌های ارزنده‌ای انجام داده كه شايسته تقدير است و برگزاری مسابقات قرآن از جمله مهم‌ترين اقدامات در جهت تحقق اين شعار به شمار می‌آيد.
اين داور بين‌المللی قرآن ادامه داد: ايران استراتژی خاصی در مسابقات قرآن اجرا می‌كند و مسئولان برگزاری رقابت‌ها با سياست‌های اجرايی خود به جوانانی كه از كشورهای مختلف برای رقابت‌های قرآنی دانشجويان مسلمان به اين كشور می‌آيند، تأكيد می‌كنند كه اين مسابقات تنها يك رقابت قرآنی نيست، بلكه اهداف بزرگ‌تری در بطن مسابقات نهفته است كه از آن جمله می‌توان به تلاش برای تحقق وحدت امت اسلام و چنگ‌زدن به ريسمان الهی(قرآن) اشاره كرد.
وی تأكيد كرد: ايران در مسابقات بر اين مسئله صحه می‌گذارد كه همه مسلمانان و اهالی قرآن بايد با يكديگر واحد و يكپارچه شوند تا امت اسلام روزبه‌روز پيشرفت كند، زيرا تفرقه و جدايی سودی برای مسلمانان ندارد و به نفع دشمنان خواهد بود.
اين داور قرآن لبنانی حضور داوران بين‌المللی قرآن از كشورهای مختلف در مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان را مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: ايران در اين رقابت‌ها از داوران كشورهای مختلف دعوت به‌ عمل می‌آورد، اين در حالی است كه داوران ايرانی از توانمندی‌های بالايی برخوردارند و به راحتی می‌توانند بر مسابقات نظارت داشته باشند، بنابراين حضور داوران خارجی در اين رقابت‌ها نشان می‌دهد كه ايران تلاش دارد، عدالت را در مسابقات رعايت كند و رقابت‌های متسابقين با دقت نظر بالا ارزيابی شود تا نفرات برتر آن‌گونه كه شايسته است، انتخاب و معرفی شوند.
حسين حمدان در پايان بيانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری به‌منظور پيشرفت هر چه بيشتر فعاليت‌های قرآنی را مورد توجه قرار داد و گفت: حضرت آيت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) به برگزاری مسابقات قرآن اهتمام ويژه‌ای دارند و اين رقابت‌ها با حمايت ايشان برگزار می‌شود، ملت ايران نيز دوستدار قرآن و فعاليت‌های قرآنی هستند و اين عشق به كلام وحی در ميان مردم و رهبر يك كشور، راهگشای بسياری از موانع در راه نشر قرآن و فرهنگ قرآنی خواهد بود.
captcha