برگزاری يازدهمين جشنواره علوم و هنرهای قرآنی مشهد
کد خبر: 2367515
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۵
خبرشو داشتیم یا فرستادیم یا رو ادیتوره

برگزاری يازدهمين جشنواره علوم و هنرهای قرآنی مشهد

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس از برگزاری يازدهمين جشنواره علوم و هنرهای قرآنی مشهد در ماه مبارك رمضان خبر داد.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس از برگزاری يازدهمين جشنواره علوم و هنرهای قرآنی مشهد در ماه مبارك رمضان خبر داد.
محمد كاظم دبيری رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس گفت : توسعه و ترويج فرهنگ قرآنی و نيز ايجاد زمينه جذب و حضور جوانان با تاكيد بر تدبر و تمعق در آيات الهی از مهمترين اهداف برپايی جشنواره است.
وی تصريح كرد: شناسايی جذب و معرفی تشكلات و خادمان قرآنی شهر، توسعه و ترويج معنويت در جامعه از طريق فعاليتهای قرآنی، ايجاد انگيزه در جامعه به خصوص قشر دانشگاهی، حوزوی و فرهنگی برای پژوهش و تعمق در مفاهيم قرآنی است.
وی در خصوص محورهای اين جشنواره گفت : قرآن و خانواده، رشته های فرهنگی و هنری و رشته های پژوهشی است .
وی ادامه داد : بخش قرآن و خانواده در چهار رشته صحيح خوانی و ترتيل، قرائت، حفظ سوره حجرات و مفاهيم برگزار می شود كه اين مسابقه بصورت خانوادگی است .
دبيری رشته حفظ و مفاهيم را شامل دو گروه خواهران و برادران خواند و افزود : حفظ سوره مباركه واقعه ،پنج جزء ،ويژه برادران و جزء 30 (ويژه خواهران)است و همچنين سوره شوری و سوره حجرات مطابق با تفسير نمونهمنابع مسابقه مفاهيم می باشد.
وی به دو گروه سنی زير 16 سال ، بالای 16 سال در رشته قرائت ترتيل اشاره كرد و گفت : اين رشته مختص برادران می باشد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس در خصوص رشته های فرهنگی و هنری گفت : عكس قرآنی (بوسيله تلفن همراه )،طراحی و نقاشی با محوريت سوره مباركه حجرات ، موضوع توليد ملی و حمايت از كار وسرمايه ايرانيو نيز شعر با استفاده از مضامين و مفاهيم آيات نورانی قرآن كريم، ادعيه صحيفه سجاديه و زيارت جامعه كبيره با نگاه ويژه به آيات سوره مباركه حجرات برگزار می شود.
وی خوشنويسی را يكی ديگر از برنامه ها خواند و افزود : علاقه مندان می توانند آثار خود را در رشته نستعليق با مضامين وحدت اسلامی، برادری و اخوت، قرآن كتاب هدايت، امر به معروف و نهی از منكر، بصيرت و بيداری اسلامی تا تاريخ 15/10/91 به آدرس دبيرخانه مركزی ارسال نمايند.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس فيلم نامه و فيلم كوتاه قرآنی را ديگر محور جشنواره خواند و افزود :
علاقه مندان می توانند آثار خود را براساس برداشت از قصص قرآن كريم يا براساس مفاهيم آيات قرآن كريم با نگاه ويژه به آيات سوره مباركه حجرات مطابق با تفاسير معتبر در قالب لوح فشرده به صورت تايپ شده تا تاريخ 15/10/91 به آدرس دبيرخانه مركزی ارسال نمايند.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس خلق و توليد داستان كوتاه با نگاه ويژه به آيات سوره مباركه حجرات مطابق با تفاسير معتبر را از ديگر موضوعات خواند و افزود :علاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب لوح فشرده به صورت تايپ شده تا تاريخ 15/10/91 به آدرس دبيرخانه مركزی و يا به پست الكترونيكی دبيرخانه ارسال نمايند.
وی با اشاره به مسابقه پيامك قرآنی گفت :علاقه مندان می توانند پيامك های نوشته شده خود را الزاماً به صورت فارسی تا 25 ماه مبارك رمضان به شماره پيامك30007435 ارسال نمايند.
وی با اشاره به بخش تحقيق و پژوهش های قرآنی گفت :اين محور با موضوعات قرآن كتاب بيداری، قرآن در كلام مقام معظم رهبری، بصيرت از منظر قرآن ،كاركرد عنصر امربه معروف ونهی از منكر در جنگ نرمبرگزار می شود كه علاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب لوح فشرده به صورت تايپ شده حداكثر تا تاريخ 15/10/91 به آدرس دبيرخانه مركزی و يا به پست الكترونيكی دبيرخانه امی توانند رسال نمايند.
محمد كاظم دبيری پانزدهم دی ماه را آخرين مهلت ارسال آثار در موضوع ايده پردازی قرآنی خواند و افزود :موضوعات اين بخش ارائه طرح ها و ايده های جديد در عرصه آموزش های عمومی و تخصصی قرآن كريم،ارائه طرح ها و ايده های جديد در عرصه تبليغ و ترويج قرآن كريم است.
وی در خصوص مهلت ثبت نام در آزمون قرآن گفت: مهلت ثبت نام آزمون قرآن (قرآن و خانواده،رشته حفظ ،مفاهيم قرآن ،قرائت ترتيل) 14 ماه مبارك رمضان است و زمان برگزاری اين آزمون دهه سوم ماه مبارك می باشد

وی در پايان تاكيد كرد: علاقه مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به دبيرخانه مركزی واقع در طلاب- چهارراه برق- بولوارشهيد مفتح- نبش شهيد مفتح 2- پلاك192 موسسه فرهنگی قرآن و عترت شميم وادی وحی مراجعه و يا با تلفن های 2767629 - 2728511 - 09153243917 - 09151225285 تماس حاصل نمايند.
captcha