خنثی‌سازی تبليغات ضدشيعی؛ مهم‌ترين اثر مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان
کد خبر: 2370604
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳

خنثی‌سازی تبليغات ضدشيعی؛ مهم‌ترين اثر مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان

گروه بين‌الملل: رسانه‌های وابسته به دشمنان شيعه، همواره پيروان اهل‌بيت(عليهم السلام) را به‌عنوان كسانی كه به قرآن كريم بی‌توجه هستند و آن را تحريف كرده‌اند، معرفی می‌كنند كه برگزاری مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان مسلمان برهان قاطعی برای خنثی‌سازی اين تبليغات سوء خواهد بود.

حجت‌الاسلا‌م‌والمسلمين علی‌ محمد مسلمانی، قاری برجسته لبنانی، حافظ كل قرآن كريم، داور بين‌المللی رقابت‌های قرآنی و از مسئولان جمعيت قرآن كريم لبنان، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: اجرای مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان با حضور متسابقينی از كشورهای مختلف جهان اين امر را ثابت می‌كند كه قرآن تمامی مذاهب اسلامی واحد و يكی است و شيعيان همانند ديگر مسلمانان آن را می‌خوانند و به آموزه‌های آن عمل می‌كنند.
وی در ارزيابی خود از دوره‌های پيشين مسابقات بين‌المللی دانشجويان مسلمان تصريح كرد: اين مسابقات از لحاظ توانمندی شركت‌كنندگان، سازمان‌دهی و استقبال از ميهمانان نسبت به همه مسابقاتی كه تاكنون در آن‌ها شركت كرده بودم، در سطح بالاتری قرار داشت.
مسلمانی با اشاره به اين‌كه در دور دوم و سوم مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان كه در تهران و مشهد برگزار شد، حضور داشته است، گفت: كيفيت مسابقات قرآن كريم در جمهوری اسلامی ايران گويای اين واقعيت است كه فعاليت‌های قرآنی در اين كشور در سطح بالايی برگزار می‌شود و اعتنای ويژه‌ای به آن‌ها از سوی مسئولان صورت می‌گيرد.
وی در ادامه اظهار داشت: دوره‌های پيشين به موفقيت‌های قابل توجهی دست يافتند و همه حاضران در آن‌ها رضايت و خوشحالی خود به خاطر حضور در اين مسابقات را اعلام كردند. استقبال خوب از ميهمانان خارجی و استعداد نمايندگان ايران در اين مسابقات بين‌المللی بر خوشحالی همگان می‌افزود و حاضران در اين محفل قرآنی را شگفت‌زده كرده بود.
داور لبنانی و حافظ كل قرآن كريم تأكيد كرد: در عين حال كه سطح متسابقين خوب بود، داوران نيز با طرح سؤالات بسيار مناسب، سطح واقعی هر كدام از آنان را ارزيابی می‌كردند؛ زيرا اعضای كميته داوران در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت و تجويد قرآن كريم تسلط كافی داشتند و می‌توانستند توانايی متسابقين در هر رشته را با دقت بالايی بسنجند.
وی درباره پوشش رسانه‌ای مسابقات نيز يادآور شد: مسابقات بين‌المللی قرآن كريم دانشجويان مسلمان امروزه به شهرتی جهانی دست يافته و اين را بدون شك مديون پوشش فعاليت‌های آن توسط رسانه‌‌های مختلف است.
مسلمانی تاكيد كرد: پوشش رسانه‌ای دوره‌های پيشين مسابقات دانشجويان مسلمان در سطح جهان بی‌نظير بود و هيچ مسابقه بين‌المللی قرآنی وجود ندارد كه در اين حد به پوشش آن از سوی رسانه‌های مختلف اعتنا شود، حتی مسابقاتی كه سابقه طولانی‌تری دارند و در سطح جهان شناخته شده هستند به اين شكل پوشش داده نشده‌اند.
قاری برجسته لبنانی و حافظ كل قرآن كريم در ادامه به‌عنوان پيشنهاد به برگزاركنندگان اين مسابقات گفت: برای افزايش اثرگذاری اين مسابقه بين‌المللی قرآن بايد تلاش شود تا آن را وارد جوامع بين‌المللی كرد و اين امر از طريق پوشش آن توسط چند شبكه ماهواره‌ای قابل تحقق است.
وی همچنين در ادامه با طرح پيشنهادی گفت: جمهوری اسلامی ايران در برگزاری مسابقات بين‌المللی قرآن كريم تجربه‌ای طولانی دارد و در ديگر كشورها نيز كسانی هستند كه تجربه‌های خوبی در اين زمينه دارند بنابراين به مسئولان برگزاری مسابقات در ايران پيشنهاد می‌كنم تا همايشی بين‌المللی برای همه برگزاركنندگان مسابقات بين‌المللی قرآن در سطح جهان برگزار كنند و به تبادل تجارب با همديگر بپردازند.
مسلمانی تصريح كرد: چنين اقدامی برای تمامی شركت‌كنندگان مفيد واقع خواهد شد و بدون شك در افزايش كيفيت برگزاری مسابقات در آينده نيز خواهد افزود و در همين همايش می‌توان كميته‌ای را با عضويت حاضران تشكيل داد تا وظيفه نظارت بر برگزاری مسابقات در كشورهای مختلف را داشته باشد.
شيخ علی محمد مسلمانی درباره انتخاب يكی از شهرهای ايران برای ميزبانی از هر دوره از مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان گفت: اين اقدام بسيار خوبی است كه دارای تأثيرات داخلی و خارجی مهم و ارزشمندی است.
وی در پايان اين گفت‌وگو خاطرنشان كرد: تأثير فضای قرآنی مسابقات بين‌المللی دانشجويان مسلمان بر شهر ميزبان و مردم آن از جمله تاثيرات داخلی اين فعاليت بزرگ قرآنی است و معرفی شهرهای ايران، ظرفيت قرآنی آن‌ها و آثار باستانی و تاريخی موجود در اين شهرها به متسابقين حاضر از كشورهای مختلف از جمله تأثيرات خارجی اين مسابقات به شمار می‌آيند.
حجت‌الاسلا‌م‌والمسلمين علی‌محمد مسلمانی، قاری برجسته لبنانی، حافظ كل قرآن كريم، داور بين‌المللی رقابت‌های قرآنی و از مسئولان جمعيت قرآن كريم لبنان است كه در دومين و سومين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان مسلمان به‌عنوان داور حضور داشته است.
captcha