محورهای نخستين جشنواره پيامك ادبی رضوی در اردبيل اعلام شد
کد خبر: 2379547
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۱

محورهای نخستين جشنواره پيامك ادبی رضوی در اردبيل اعلام شد

مدير اجرايی نخستين جشنواره پيامك ادبی رضوی در اردبيل محورهای اين جشنواره را اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) در اردبيل، سعيد نوريان، مدير اجرايی نخستين جشنواره پيامك ادبی رضوی در اردبيل، گفت: اين جشنواره همزمان با سومين جشنواره ملی پيامك رضوی از مجموعه برنامه‌های دهمين جشنواره بين‌المللی امام رضا(ع)، در اردبيل برگزار می‌شود.
وی محورهای جشنواره را تك بيت‌ها و جملات ادبی با موضوع حال و هوای عرفانی بارگاه و صحن و سرای حضرت امام رضا(ع) اعلام و تصريح كرد: جملات كوتاه بايد با الهام از روايات و احاديث مرتبط با امام رضا(ع) با ذكر منبع روايات باشند.
نوريان در خصوص ضوابط و مقررات شركت در جشنواره، بيان كرد: متن پيامك بايد تك بيت، مصراع يا جمله‌ای زيبا و تأثيرگذار باشد كه برای نخستين‌بار آفريده شده است. بيت‌ها و جملات تكراری كه پيش از اين منتشر شده يا در ساير جشنواره‌ها حائز رتبه شده‌اند در جشنواره شركت داده نخواهند شد.
مدير اجرايی نخستين جشنواره پيامك ادبی رضوی در اردبيل افزود: متن پيام بايد فارسی و بين 25 تا 150 كاراكتر باشد چون متن‌های خارج از اين محدوده در جشنواره شركت داده نمی‌شوند. همچنين بايد نام و نام‌خانوادگی، نام استان و شماره تماس ثابت با پيش شماره شهرستان در انتهای پيامك درج شود.
نوريان در رابطه با داوری نخستين جشنواره پيامك ادبی خاطرنشان كرد: پيامك‌های دريافتی كه حائز شرايط مندرج در فراخوان باشند به عنوان پيامك‌های برتر انتخاب و در مراسم اختتاميه هفتمين جشنواره سراسری مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی از نفرات برگزيده تقدير خواهد شد.
وی در پايان عنوان كرد: علاقه‌مندان می‌توانند پيامك‌های خود را با توجه به شرايط ذكر شده تا پايان 10 شهريورماه سال جاری به شماره 20003767 ارسال كنند. برگزيدگان، در سطح استانی اين جشنواره برای رقابت در سطح ملی به مرحله كشوری راه خواهند يافت.
captcha