خادم حرمین شریفین نباید خادم اسرائیل و آمریکا باشد
کد خبر: 2383698
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱

خادم حرمین شریفین نباید خادم اسرائیل و آمریکا باشد

گروه سیاسی: امروز در دنيای اسلامی خيلی‌ها ادعای اسلام می‌كنند اما متاسفانه عمل آن‌ها ايمانشان را تصديق نمی‌كند؛ نمونه آن کسانی هستند که ادعای خادم حرمین شریفین را دارند اما خادم اسرائیل و آمریکا هستند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قم، آيت‌الله العظمی مكارم شيرازی از مراجع تقليد شيعيان، پنج‌شنبه 12 مرداد ماه در درس تفسير قرآن كريم خود در شبستان امام خمينی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: كسانی داريم كه می‌گويند خادم الحرمين شريفين هستيم اما در عمل خادم اسرائيل و آمريكا هستند، دست در دست اسرائيل و آمريكا گذاشته‌اند، انتظار نداريم خادم الحرمين خادم اسرائيل وآمريكای جهانخوار باشند.
وی ابراز كرد: حتی بچه‌ها می‌دانند دعوای سوريه به خاطر خواست اسرائيل است تا سوريه متلاشی شود و اسرائيل بر منطقه مسلط شود، در عين حال اين خادمان حرمين شريفين دشمنان را ياری می‌دهند تا سوريه اين كشور اسلامی در ماه مبارك رمضان با كشت و كشتار متلاشی شود.
وی ادامه داد: از اين‌ها مشكل‌تر كار دولتمردان تركيه است، مردم تركيه با ايمان و مسلمان هستند ولی دولتمردان در باغ سبزی در برابر اسرائيل نشان داده‌اند، ابتدا در مقابل اسرائيل ژستی گرفتند، خيلی هم مردم خوشحال شدند كه علاوه بر ايران اين‌ها هم در برابر اسرائيل قد علم كرده‌اند، اما چيزی نگذشت ديديم دست در دست اسرائيل گذاشته و 180 درجه برگشتند و مرتب اسلحه و مزدور و نقشه به سوريه می‌فرستند، لذا ادعای اسلام مساله‌ای است و عمل به اسلام كردن مساله ديگری است.
استاد درس خارج حوزه علميه قم گفت: حديثی از پيامبر اكرم (ص) داريم كه اگر در دنيا به اين حديث عمل كنند دنيا امن و امان می‌شود و فرموده است كه كسی به مقام ايمان كامل نمی‌رسد مگر اين كه دو صفت را داشته باشد، اول اين كه هر چه برای خود می‌خواهد برای ديگران هم بخواهد و دوم نيز اين كه وقتی سخن می‌گويد چه جدی و چه مزاح از خدا بترسد و ديگران را آزار ندهد.
وی افزود: حديثی ديگر از حضرت محمد(ص) است كه فرمود مومن ايمانش كامل نمی‌شود مگر اين كه 103 صفت را داشته باشد، افعال صالح، نيت صالح درست و باطن و ظاهر آباد كه به نظر می‌رسد اين 103 صفت در اين چند جمله خلاصه شده است .
آيت‌الله العظمی مكارم شيرازی افزود: اگر انسان به مقام نفس مطمئنه برسد و وسوسه‌های شيطان در او اثر نگذارد به مقام عبوديت می‌رسد و وارد جنت می‌شود، خداوند می‌خواهد انسان اين چنين شود، مقدمات آن را نيز فراهم كرده است، 124 هزار پيامبر فرستاد، در اين بين پنج پيامبر اولوالعزم دارای كتاب و شريعت آسمانی هستند، ضمن اين كه عقل انسان پيامبر درونی اوست و به انسان فطرت درونی داده و علاوه بر اين‌ها خداوند عقل، اراده و اختيار را نيزبه انسان داده است تا به مقام عبوديت كامل برسد.
وی ادامه داد: خداوند به پيامبر اسلام تاكيد كرده است كه ای پيامبر به خاطر بياور ما از همه پيامبران پیمان گرفتيم و از آن‌ها پيمان محكم گرفتيم و هم چنين خداوند به مسئوليت امت‌ها اشاره می كند و همه اين‌ها مقدمه است كه راست‌گويان از دروغ‌گويان جدا شوند، فرد بگويد شيعه علی(ع) هستم بايد عملش نشان دهد پيرو خط علی(ع) است، آن‌هايی كه سخن شان با عملشان فرق دارد را خداوند مجازات می‌كند كه در صف مومنان راستين نيستند.
اين مرجع تقليد خاطر نشان كرد: حال اين ميثاق و پيمان محكم كه خدا از پيامبران گرفته است چيست؟ برخی می‌گويند پيمان توحيد و يگانگی خداست، برخی نيز می‌گويند پيمان عمل است، ولی معتقديم خدا پيمان گرفته است تا پيامبران تمام رسالت را پياده كنند، توحيد، عدل، معاد، عمل، اخلاص، عبادت و عدالت اجتماعی را پياده كنند.
وی خاطر نشان كرد: برخی از افراد خصوصا جوانان می‌گويند كه اگر فرقی بين همه پيامبران نيست بگوييم همه دين‌ها درست است ما می‌خواهيم مثلا به دين ابراهيم(ع) باشيم، حال فرض كنيد يك نفر می‌خواهد از همه معلمانش در ماه رمضان قدردانی كند معلم ابتدايی، راهنمايی و معلم دوران دبيرستان، دانشگاه و دوران دكترا را دعوت می‌كند به همه احترام می‌گذارد آيا معنی اين سخن اين است حال كه به دكترا رسيده است بايد برگردد برود درس ابتدايی و راهنمايی را بخواند و يا خير به مرحله والايی رسيده است، نوح(ع) پيامبر معلم دوران ابتدايی بشر، ابراهيم(ع) معلم دوران راهنمايی، موسی(ع) معلم دوران دبيرستان، عيسی(ع) معلم دوران دانشگاه و پيامبر اكرم(ص) معلم دوران دكترا و فارغ التحصيل شدن و دين او دين خاتم است و بعد از دين او آيين ديگری نمی‌آيد.
آيت‌الله العظمی مكارم شيرازی افزود: امت‌ها هم در مقابل ميثاق پيامبران مسئوليت دارند، معلوم می شود چه كسانی در ايمانشان راستگو و چه كسانی ايمان آن‌ها تنها بر زبانشان است، كسی كه می‌گويد ايمان دارم و عملی نمی‌كند معلوم می‌شود كه اين انسان منافق است.
captcha