مراسم افتتاحيه طرح ضيافت انديشه قرآنی ويژه بانوان دانشگاه‌های مازندران برگزار شد
کد خبر: 2383780
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۱:۴۰

مراسم افتتاحيه طرح ضيافت انديشه قرآنی ويژه بانوان دانشگاه‌های مازندران برگزار شد

مراسم افتتاحيه طرح ضيافت انديشه قرآنی ويژه بانوان دانشگاه‌های مازندران، 12 مردادماه در بابلسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در بابلسر، مراسم افتتاحيه طرح ضيافت انديشه قرآنی ويزه بانوان دانشگاه‌های مازندران، پنجشنبه 12 مردادماه، ساعت 11 با حضور حجت‌الاسلام علی محمد امرالهی، معاون طرح، برنامه و پشتيبانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مسئولان نهادهای مقام معظم رهبری دانشگاه‌های مازندران و بيش از 900 تن از دانشجويان شركت‌كننده در اين طرح در نمازخانه پرديس دانشگاه مازندران واقع در بابلسر برگزار شد.
در اين مراسم ابندا حبيب‌الله طالقان غفاری، قاری بين‌المللی قرآن به تلاوت آياتی از كلام‌الله مجيد از سوره بقره درباره ماه مبارك رمضان پرداخت.
احمد احمدپور، سرپرست دانشگاه مازندران با اشاره به ماه مبارك رمضان و خودسازی و تهذيب در اين ماه گفت: ضيافت انديشه قرآنی دارای اهداف مقدسی است و در ماهی برگزار می‌شود كه دارای ويژگی خاصی است كه فرصتی در اختيار شما دانشجويان قرار داده شده است كه در شب قدر اين ماه توشه خود را به همراه ببريد.
وی در ادامه افزود: انسان برای رسيدن به تكامل آفريده شده است. دوره‌ای كه شما در آن حضور پيدا كرده‌ايد يك دوره آمادگی است برای رسيدن به كمال مطلوب، اميدواريم كه از اين موقعيت كمال بهره‌برداری توسط شما انجام شود.
در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين علی محمد امرالهی معاون طرح، برنامه و پشتيبانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به فضيلت ماه رمضان و اعمالی كه در اين ماه مبارك بايد انجام دهيم اشاره مبسوطی كرد و گفت: ما در اين ايام مبارك رمضان بايد چه اعمالی را انجام دهيم تا اينكه فضيلت اين ماه بر ما بيشتر باشد.
وی در ادامه افزود: در اين ماه به ما سفارش شده است كه از ادعيه، امر به معروف و نهی از منكر بهره‌مند شويم و خود را به تزكيه و خودسازی نزديك كنيم. در اين ماه از خوردن مال حرام و چيزهايی كه نفی شده است دوری كنيم و با اعمال خيری نظير سرزدن به همسايگان، صله رحم و نظير اينها بيشتر اجين شويم.
امرالهی در ادامه تصريح كرد: ما بايد در اين ماه الهی و پر بركت، خودمان و جايگاه خودمان را بهتر و آن عملی را كه خداوند باری‌تعالی بر ايمان بهتر تعريف كرده است بشناسيم.
معاون طرح، برنامه و پشتيبانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان كرد: خداوند باری‌تعالی انسان را خلق كرد و بر اين خلق خود احسن‌الخالقين گفت و با وجود مخالفت فرشتگان با اين موضوع كه می‌خواهيد كسی را بر روی زمين بياوريد كه موجب فساد شود، خدا به فرشتگان فرمود كه ما چيزی را می‌دانيم كه شما نمی‌دانيد.
وی در ادامه اظهار كرد: خداوند زمان و مكان خصی را كه منتسب به خودش است در اختيار انسان قرار داده است كه اگر در آن يك عمل ثواب حادث شود ده برابر آن انسان از پاداش بهره‌مند می‌شود و كه ماه مبارك رمضان يكی از همان زمان‌هاست و شما عزيزانی كه در اين طرح شركت كرده‌ايد بايد از آن به خوبی بهره‌مند شويد.
در ادامه حجت‌الاسلام رحيميان، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های مازندران و مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با ارائه مطالبی توجيهی جهت دانشجويان شركت‌كننده در رابطه با فعاليت‌های دينی، فرهنگی، هنری و آموزشی پرداخته و به سؤالات دانشجويان حاضر پاسخگو شدند.
يادآور می‌شود، سرپرستی طرح به عهده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران بوده و با همكاری نهادهای دانشگاه كشاورزی ساری، پيام نور استان و علوم پزشكی مازندران برگزار می‌شود، دانشجويان شركت‌كننده در اين طرح از دانشگاه‌های سراسر استان هستند.
captcha