هم‌اكنون هجمه‌های فرهنگی از طريق شبكه‌های ماهواره‌ای شدت گرفته است
کد خبر: 2390385
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۳:۰۶

هم‌اكنون هجمه‌های فرهنگی از طريق شبكه‌های ماهواره‌ای شدت گرفته است

كريم سليمانی، در گفتمان آزاد دانشجويی ضيافت انديشه بانوان دانشگاه‌های مازندران، گفت: دشمنان اسلام و مسلمين از طريق شبكه‌های ماهواره‌ای هجمه‌های شديدی را بر مردم و ساكنان كشورهای اسلامی و مخالف استكبار اعمال می‌كنند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در بابلسر، كريم سليمانی، رئيس دانشگاه منابع طبيعی و كشاورزی ساری در گفتمان آزاد دانشجويی ضيافت انديشه بانوان دانشگاه‌های مازندران با اشاره به رشد صنعت ماهواره‌ای در جهان، گفت: ما هم‌اكنون شاهد رشد عجيب ماهواره و صنعت ماهواره‌ای هستيم كه از اين صنعت خدمات مختلفی در زمينه‌های علمی، سياسی، جاسوسی و ... ارائه می‌شود.
وی با اشاره به سه نوع ماهواره و قرار گرفتن آن در سطوح مختلف زمين با اهداف مشخص علمی، سياسی و اجتماعی، گفت: اين سه نوع ماهواره در سه مدار پايين، ميانی و بالای اتمسفر قرار گرفته‌اند.
سليمانی تصريح كرد: ماهواره‌های بالای اتمسفر كه در حدود 40 هزار كيلومتری از سطح زمين قرار گرفته و به ايستگاه‌های فضايی معروف هستند، صاحبان اصلی آنها كشورهای ابرقدرت هستند و از اين راه نيز درآمدی برای آنها تآمين می‌شود و هم از تكنولوژی‌هايی هستند كه هم‌اكنون جنگ نرم توسط اين صنعت در جهان طراحی و اعمال می‌شود.
رئيس دانشگاه منابع طبيعی و كشاورزی ساری خاطرنشان كرد: البته بايد اذعان كرد كه جنگ نرم از زمان حضرت آدم توسط شيطان آغاز شده كه در قرآن كريم اين كلام آسمانی و الهی هم آمده است كه شيطان از پهلوی راست و بعد پهلوی چپ و پشت انسان را مورد حملات جنگ نرم و وسوسه قرار می‌دهد. از زمانی كه حضرت آدم از خوردن ميوه ممنوعه منع شده بود اين جريان ادامه دارد.
وی ادامه داد: هم‌اكنون ابرقدرت‌ها و در رآس آنها آمريكا با استفاده از شبكه‌های ماهواره‌ای هجمه فرهنگی وسيعی را عليه كشورهای اسلامی و ايران توسط صنعت ماهواره‌ای آغاز كرده‌اند تا اينكه بتوانند در روندی طولانی انديشه و تفكرات خود را در اين كشورها پياده كرده و مسلمانان و ساكنان اين كشورها را از درون خالی كرده و انسان‌هايی بار بياورند كه ظاهری مسلمان اما در باطن هيچ خبری نباشند.
وی با اشاره به پيشرفت فناوری ماهواره، گفت: خوشبختانه ايران با تواجه به موانعی كه در سر راه داشت و دارد، توانسته در صنعت ماهواره موفقيت‌های خوبی را بدست آورد كه اگر ادامه پيدا كند و پيشرفت‌های خوبی حاصل شود می‌تواند به شيوه شبكه‌های ماهواره‌ای به مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان بپردازد.
سليمانی در پايان با اشاره به اين مطلب كه چرا دشمن تأكيدش بر رسانه‌های ماهواره‌ای بيشتر است و بر رسانه‌های مكتوب اهميتی نمی‌دهد، اظهار كرد: امروزه روز كمتر كسانی هستند كه نيازهای فرهنگی خود را از رسانه‌های مكتوب برطرف كنند و اكثر قريب به اتفاق مردم روی به شبكه‌های ماهواره‌ای آورده‌اند و از آنها بهره‌مند می‌شوند.
captcha