طرح تشكيل انجمن خيرين قرآنی در ايلام اجرا می‌شود
کد خبر: 2392586
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۷

طرح تشكيل انجمن خيرين قرآنی در ايلام اجرا می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: مديركل تبليغات اسلامی استان ايلام در راستای فرهنگ‌سازی جهت جذب و مشاركت خيرين قرآنی از تشكيل انجمن خيرين قرآنی در ايلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه ايلام، حجت‌الاسلام والمسلمين حجت‌الله شريفی‌راد،
مديركل تبليغات اسلامی استان ايلام 22 مردادماه در محفل قرآنی فعالان قرآنی استان، ضمن اعلام اين خبر افزود: اين طرح ملی با هدف «هر ايرانی يك خير قرآنی» در كشور با تشكيل انجمن خيرين قرآنی در هر استان و تحت نظارت مديريت تبليغات اسلامی آن استان، شكل گرفته و انتظار مي‌رود در استان ايلام بتوانيم 700 خير را جذب نماييم.
حجت‌الاسلام شريفی‌راد هدف از اجرای اين طرح را فرهنگ‌سازی عمومی به‌منظور جذب مشاركت‌های مردمی برای توسعه فعاليت‌های قرآنی، هدايت خيرات و نذورات مردم به سمت فعاليت‌های قرآنی و همچنين ساماندهی و استفاده بهينه از سرمايه‌های موجود و پراكنده مردمی عنوان كرد و اين كار را عزمی راسخ و اراده‌ای مشترك در راستای نهادينه ساختن فرهنگ والای قرآن كريم دانست.
حجت‌الاسلام شريفی‌راد افزود: برخلاف مشاركت گسترده مردم در بخش موقوفات ملكی و همچنين نذورات مردمی در مراسم اهل بيت(ع)، ما در بخش موقوفات و نذورات قرآنی واقعا با كمبود مواجه هستيم و بايد با فرهنگ‌سازی لازم در راستای نهادينه ساختن اين امر نيز، واقعا تلاش كنيم، چرا كه مشابه اين مجاهدت‌ها در حوزه قرآن نيز يقينا كمتر از حوزه اهل بيت(ع) نيست، زيرا قرآن ثقل اكبر و مستمسك اوليای الهی است.
مديركل تبليغات اسلامی استان تصريح كرد: رشد و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه، نيازمند بستر و جايگاه مردمی است و نخبگان جامعه بايد پا به ميدان عمل نهاده و به شيوه‌های گوناگون، تلاش نمايند كه ظرفيت‌های مردمی برای حمايت از فعاليت‌های قرآنی به خدمت گرفته شود.
حجت‌الاسلام شريفی‌راد در پايان اظهار كرد: دارالقرآن تبليغات اسلامی استان تلاش گسترده‌ای در اين راستا در دستور كار خود قرار داده و با تشكيل هيئت امنای استانی، انتظار است بتوانيم 700 نفر از علاقمندان فعاليت‌های قرآنی و خيرين استان را در اين انجمن جذب نماييم.
captcha