جشن كله‌گنجشكی‌ها در بندرعباس برگزار شد
کد خبر: 2394305
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴

جشن كله‌گنجشكی‌ها در بندرعباس برگزار شد

گروه فرهنگ وهنر: مدير‌عامل سازمان فرهنگی-ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: هدف از برگزاری جشن كله‌گنجشكی‌ها احيای سنت‌های دينی و مذهبی حسنه مانند روزه‌داری خردسالان است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه هرمزگان، شهره معظمی‌گودرزی، روز گذشته چهارشنبه 25مردادماه، در اين مراسم با بيان اينكه برگزاری جشن كله‌گنجشكی با محوريت دين و قرآن ضرورت دارد، اظهار كرد: روزه كله‌گنجشكی روزه‌ای است كه در آن بچه‌ها بخشی از روز را روزه هستند تا با آداب روزه‌داری و زيبايی‌های آن آشنا شوند.
وی با اشاره به اهداف برگزاری اين مراسم دينی-مذهبی ادامه داد: هدف از برگزاری جشن كله‌گنجشكی‌ها نيز احيای سنت‌های دينی و مذهبی حسنه مانند روزه‌داری خردسالان است.
مدير‌عامل سازمان فرهنگی-ورزشی شهرداری بندرعباس با اشاره به اينكه تشويق كودكان روزه‌دار يكی از دلايل برگزاری اين جشن بود، بيان كرد: اين روزها كه به علت گرمای تابستان كودكان بيش‌تر وقت خود را در خانه و با وسايلی همچون رايانه و تلويزيون سپری می‌كنند، اين جشن بهانه خوبی بود تا ساعتی از روز را همراه خانواده‌شان در كنار ساحل كه يكی از موهبت‌های الهی است بگذرانند و برای گرفتن روزه تشويق و ترغيب شوند.
وی تصريح كرد: برای تنوع هر چه بيش‌تر برنامه‌ها، همزمان با مسابقه قرآن‌خوانی و اذان‌گويی، وسايل مناسب برای ساخت قلعه شنی و نقاشی روی پارچه را نيز فراهم كرديم تا كودكان در برنامه‌های مختلف شركت كنند.
معضمی‌گودرزی در پايان با اشاره به اينكه در برگزاری اين جشن،سازمان‌ها و نهادهای مختلفی همكاری كردند، از فعاليت‌های خالصانه سازمان‌های مربوطه تقدير وتشكر كرد.
گفتنی است به شركت‌كنندگان حاضر در اين مراسم به رسم يادبود هدايايی تقديم شد.
captcha