هفتمين جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی‌ در اربیل برگزار می‌شود
کد خبر: 2395567
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵

هفتمين جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی‌ در اربیل برگزار می‌شود

گروه فعاليت های سياسی و اجتماعی: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل گفت: جشنواره هفتم مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی 29 شهريور‌ماه در صحن امامزاده سيد‌سليمان فخرآباد و مراسم اختتاميه نيز 31 شهريورماه در تالار شمس عطار اردبيلی با معرفی نفرات برتر برگزار می‌شود.

منصور شرفی، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل، درگفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)شعبه اردبيل‌، تصريح كرد: برگزاری جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی در اردبيل يك فرصت استثنايی برای پرورش و تقويت استعدادها و بروز و ظهور توانمندی‌ها در اين حوزه است.
وی ادامه داد: در دوره‌های گذشته اين جشنواره شاهد حضور مداحان و شعرای برجسته كشور و همچنين چاوشی‌خوانان ممتاز كشور بوديم.
مدير‌كل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبيل گفت: برگزاری چنين جشنواره‌هايی فرصتی برای اعتلا و ارتقای موضوعات فرهنگی در حوزه رضوی و پرداختن به مسائل ناب اهل بيت عصمت و طهارت‌(ع) است.
وی افزود: جشنواره رضوی كه ماهيتی فراگير و گسترده دارد در اردبيل نيز همه ساله در ايام ميلاد مسعود امام رضا‌(ع) با شور و حال خاصی انجام می‌شود كه امسال نيز با برنامه‌ريزی‌های انجام شده تلاش می‌كنيم همزمان با دهه كرامت اين برنامه برگزار شود.
شرفی اظهار كرد: با تمديد مهلت ارسال آثار به دبيرخانه جشنواره تا دهم شهريور ماه علاقه‌مندان می‌توانند در اين جشنواره ارزشمند حضور پيدا كرده و نسبت به ارزشمندی اهل بيت عصمت و طهارت بويژه امام رضا‌(ع) ادای دين كنند.
وی با اشاره به اینکه اين جشنواره در مدت سه روز و در دو منطقه اردبيل برگزار می‌شود، افزود: جشنواره هفتم مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی 29 شهريور‌ماه در صحن امامزاده سيد‌سليمان فخرآباد و مراسم اختتاميه نيز 31 شهريورماه در تالار شمس عطار اردبيلی با معرفی نفرات برتر برگزار می‌شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل توليد آثار با محوريت معرفت‌افزايی خوانندگان‌، اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوی‌، گسترش فعاليت‌های فرهنگی‌ ـ مذهبی‌، شناخت سيره ائمه اطهار‌(ع)‌، معرفی فراگير سيره و شخصيت امام رضا‌(ع) و انتشار آثار ارزشمند در اين حوزه را از اهداف مهم برگزاری جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی ذكر كرد.
شرفی همچنين به ميزبانی اردبيل برای برگزاری نخستين جشنواره استانی شعر رضوی اشاره كرد و گفت: شاعران استان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های متعدد بدون محدوديت سنی و حداقل سه اثر به زبان فارسی و تركی به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.
captcha