ساخت فيلم انيميشن ويژه كودكان با موضوع الفبای قرآنی برای اولين بار در كشور
کد خبر: 2400110
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵

ساخت فيلم انيميشن ويژه كودكان با موضوع الفبای قرآنی برای اولين بار در كشور

گروه هنری: رئيس حوزه هنری تبليغات اسلامی استان ايلام گفت: با توجه آشنايی و علاقه كودكان به نسبت به قالب فيلم‌های انيميشن، ساخت اين اثر می‌تواند در يادگيری الفبای قرآنی كودكان بسيار مؤثر باشد.

محمدعلی قاسمی، رئيس حوزه هنری تبليغات اسلامی استان ايلام امروز، 6 شهريورماه در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه ايلام، گفت: شعر حقيقی كه مفهوم و درون مايه آن، بيانگر حقايق و گوهر گمشده انسان است هميشه به عنوان يك قالب مقدس و با هدف انتقال مفاهيم والای دينی، اهميت ويژه ای داشته؛ و اين برخلاف شعر غير حقيقی است كه ديگران در مرتبه پايين تری آن را رصد می كنند.
قاسمی افزود: در حوزه های ادبيات عرب و فارسی، شعر اهميت ويژه ای داشته و علما و عرفای بزرگ با داشتن ذوق و قريحه لطيف و با فراگيری آموزش های اوليه، به شعرگويی پرداخته اند.
وی تصريح كرد: در روايات متعددی كه داريم، شخصی كه در منقبت خدا و ائمه شعر بگويد دارای ارزش و منزلت خاصی است.
قاسمی با اشاره به اينكه علمای بزرگ گذشته توجه بيشتری به شعر و شعرگويی حتی در دروس علمی داشته اند، افزود: منظومه ملاهادی سبزواری كه به عنوان يكی از منابع اصلی حوزه های علميه ماست، تماما" شعر منظوم است و شرح خود ايشان و حاشيه علمای ديگر بر شرح آن، نشانگر اهميت اين موضوع است.
رئيس حوزه هنری تبليغات اسلامی استان، حضور فعال حوزه هنری در طرح ضيافت انديشه دانشجويی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ايلام در طول ماه مبارك رمضان با برپايی نمايشگاه های تجسمی با موضوعات دينی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنين برگزاری دوره های آموزشی فن نويسندگی و هنر داستانی را از فعاليت های اخير حوزه هنری تبليغات اسلامی استان برشمرد.
وی هدف از اجرای اين برنامه های هنری را ارتقابخشی آگاهی دانشجويان دانشگاه نسبت به موضوعات دينی دانست و خاطرنشان كرد: حدود 1000 نفر از دانشجويان، در پوشش اين طرح با شركت در كارگاه ها و كلاس ها و فوق برنامه ها، توانستند مفاهيم ارزشی و دينی را در قالب برنامه های هنری رصد كنند.
قاسمی با اشاره به ادامه انتشار دانشنامه فرهنگی استان ايلام كه از سال گذشته و برای نخستين بار در استان كليد خورده، اظهار كرد: تا ابتدای سال 91، 8 جلد منتشر شده و در ماه های آينده 2جلد ديگر هم در دست انتشار داريم.
وی خاطرنشان كرد: اميد است با حمايت مالی دستگاه‌های مرتبط، تا پايان سال 5جلد ديگر از اين دانش نامه با موضوعات متنوع، چاپ كنيم كه به نوعی ميراث تاريخ و تمدن فرهنگی استان، وقايع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنين باورهای فرهنگی ـ محلی مردم استان به شمار مي‌رود.
رئيس حوزه هنری تبليغات اسلامی استان، از طرح های مهم در دست اقدام حوزه هنری تبليغات اسلامی استان به ساخت فيلم انيميشن ويژه كودكان با موضوع الفبای قرآنی به نويسندگی و كارگردانی محمد زرين قلم، مسئول واحد تصويری حوزه هنری تبليغات اسلامی استان، اشاره كرد و افزود: اين طرح هنری قرآنی كه برای اولين بار در كشور انجام می گيرد، الآن در مرحله پيش توليد است و با توجه آشنايی و علاقه كودكان به نسبت به قالب فيلم های انيميشن، اين اثر در يادگيری الفبای قرآنی كودكان می تواند بسيار مؤثر باشد.
وی در پايان با توجه به بی نظير بودن اين طرح در نوع خود جهت آشنايی كودكان با قرآن، همكاری دستگاه های فرهنگی و قرآنی استان جهت تأمين بخشی از هزينه های مالی اين طرح قرآنی را خواستار شد.
captcha