اختتاميه دومين دوره آموزش مدیران كاروان‌های حج افغانستان برگزار شد
کد خبر: 2404846
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶

اختتاميه دومين دوره آموزش مدیران كاروان‌های حج افغانستان برگزار شد

گروه سیاسی و اجتماعی: مراسم اختتاميه دومين دوره آموزش مدیران كاروان‌های حج شيعيان افغانستان در مسجد مدرسه رسالت كابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اين مراسم با حضور آيت‌الله صالحی مدرس، جهانشاهی، رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران و اساتيد اعزامی و همچنين روحانيون شركت كننده در اين دوره برگزار شد.
آیت‌الله صالحی در سخنانی از جمهوری اسلامی ايران به خاطر اهتمام در ارتقای سطح آگاهی‌های علمی روحانيون كاروان‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی قدردانی و تقاضای استمرار دوره‌ها را نمود.
جهانشاهی، رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران نيز در سخنانی با برشمردن ويژگي‌های حج ابراهيمی و ضرورت توجه زائرين بيت‌الله الحرام به گسترش معنويت در ايام حج بر همكاری جمهوری اسلامی ايران جهت برقراری ارتباط مناسب بين روحانيون كاروان‌ها و زائرين افغانستان تأكيد و برای برگزاری دوره‌های تكميلی و تأمين نيازهای آموزش مدیران اعلام آمادگی کرد.
لازم به ذكر است، دومين دوره آموزش مدیران کاوران‌های حج شیعیان افغانستان با حضور بيش از 60 نفر از روحانيون شهرهای كابل، باميان و غزنی به‌مدت يك هفته برگزار شد و طی آن شركت‌كنندگان با امكانات آموزشی و اساتيد اعزامی از نمايندگی ولی فقيه در امور حج با آموزش‌های روز مناسك حج آشنا و از تجربيات اساتيد بهره‌مند شدند.
captcha