مراسم اختتاميه اجلاس اساتيد بسيجی كشور در مشهد در حال برگزاری است
کد خبر: 2405735
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵

مراسم اختتاميه اجلاس اساتيد بسيجی كشور در مشهد در حال برگزاری است

گروه سیاسی: مراسم اختتاميه اجلاس سالانه اساتيد بسيجی دانشگاه‌های كشور از صبح امروز در حرم مطهر رضوی آغاز و تا پايان امروز، 15 شهريورماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، مراسم اختتاميه اجلاس سالانه اساتيد بسيجی دانشگاه‌های كشور با حضور شخصيت‌های كشوری و لشكری از صبح امروز، 15 شهريورماه در حرم مطهر رضوی آغاز و تا پايان امروز 15 شهريور ماه ادامه خواهد داشت.
اجلاس اساتيد بسيجی دانشگاه‌های كشور از 12 شهريوماه در مشهد آغاز شده است كه در اين اجلاس بیش از 1000 نفر از اساتيد بسيجی در جهت اسلامی‌كردن دانشگاه‌ها به تبادل نظر می‌پردازند.
مراسم اختتاميه اجلاس اساتيد بسيجی كشور با تلاوت آيات چندی از كلام‌الله مجيد آغاز و سپس سرود جمهوری اسلامی پخش شد، سپس علی فدوی، فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران اسلامی گفت: توان نظامی ما در آب‌های خليج فارس پاسخگوي تهديدات دشمنان اسلامی است.
وی اظهار کرد: آمريكا مواظب است در خليج فارس تيری خارج نشود چون برنامه‌های دراز مدت اين كشور به هم می‌ريزد و اين كشور قادر نيست به تهديدات ايران پاسخی داشته باشد.
فدوی با اشاره به اينكه در همه دنيا توان دريايی تعريف خاصی دارد، گفت: ما تنها به اين تعريف‌ها اكتفا نمی‌كنيم و برای هر تهديدی پاسخ كوبنده‌ای خواهيم داشت.
وی در پاسخ به اين سؤال كه آيا آمريكا توان حمله به ايران را دارد، اظهار کرد: در عمل وقتی نگاه می‌كنيم مي‌بينيم آمريكا در حوزه دفاعی قرار دارد و منتظر آن است كه ما عليه آن‌ها اقدامی انجام می‌دهيم يا نه.
فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی با اشاره به اينكه آمريكا در حوزه دفاعی قرار دارد، تصريح كرد: آمريكا ابرقدرت نظامی و سياسی نيست بلكه توانمند در عمليات روانی و رسانه‌ای است.
وی با بيان اينكه آمريكا تنها به دنبال تأمين انرژی خود نيست بلكه می‌خواهد از اين انرژی برای دنيا محدوديت‌هايی قايل شود، خاطرنشان كرد: دنيا واقعا از آمريكا می‌ترسد زيرا وقتی نماينده آمريكا در مذاكره 1+5 صحبت می‌كرد، كسی جرات صحبت كردن در مقابل او را نداشت.
فدوی با بيان اينكه آمريكا در سال‌های گذشته خيلی كم ديده می‌شود كه در مقطع تهاجمی قرار داشته باشد، تصريح كرد: از سال 76 وقتی موضوعات مقاومت با آمريكا به وجود آمد، در يك موضع دفاعی قرار گرفتيم كه آن موضع دفاعی از جنس رسانه و جنگ جهانی بوده است.
در ادامه محمدحسین صفارهرندی، مشاور فرهنگی كل سپاه با اشاره به انتخابات رياست جمهوری دوره یازدهم گفت: برای برنامه مهمی چون انتخاب رياست جمهوری نیازمند برنامه منسجمی كه توسط كادرهای مختصص و وفادار به نظام تدوين شده باشد، هستیم.
صفارهرندي ادامه داد: اين برنامه‌ها نبايد تحت تاثير اصناف و شخصيت‌ها قرار بگيرد لذا برای اين مهم بايد از ظرفيت‌های بسيار مناسب اساتيد دانشگاه‌ها به ويژه اساتيد بسيجی دانشگاه‌ها استفاده كرد.
وی اظهار كرد: پس از انتخاب شهيد رجايی گزينش رياست جمهوری بر حسب وفاق ملی بوده و انتخاباتی كه بر حسب وفاق ملی است بر حسب شرايط نياز جامعه فراهم می‌شود.
مشاور فرهنگی كل سپاه تصريح كرد: انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان رياست جمهوری نیز بر اساس همين وفاق ملی بوده است. اگر قرار است ما انتخاباتی داشته باشيم و بعد از آن نگوييم چرا انتخابات اين طور شد و اين اشخاص پاي كار آمدند، ضامنش تدوين برنامه مدون توسط احزاب و گروه‌های مختلف است.
سپس در ادامه حسن رحيم‌پورازغدی، عضو شورای انقلاب اسلامی فرهنگی با بيان اينكه مدل تعارض و مدل چپ و راست تا قبل از انقلاب اسلامی تمام اتفاقات دين را تقسيم می‌كرد، گفت: اين دو تفكر مادی كه تنها در روش با هم تفاوت داشتند، پس از جنگ جهانی دوم جنگ‌های خود را در كشورهای آفريقایي و آمريكايی انجام می‌دادند.
وی با اشاره به اينكه پس از انقلاب اسلامی ايران، نياز به يك نقشه جديد احساس می‌شد، گفت: شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی ايران يك نظريه تاريخی است و در زمانی اين شعار مطرح شد كه تحقق آن غير ممكن بود.
رحيم‌پورازغدي با انتقاد از گسترش غرب زدگی در جمهوری اسلامی ايران گفت: نظام آموزشی، سينما، خانواده، روش لباس و مد ما آميخته به غرب است. دليل اين غرب زدگی آن است كه طلاب، روحانيون و اساتيد دانشگاه‌ها نتوانستند در اين زمينه توليد فكر و تمدن سازی داشته باشند.
وی يادآور شد: اگر اساتيد در دانشگاه‌ها و علمای ما در حوزه علميه در مقابل اين هجمه غربی دشمن شكست بخورند در مراحل بعدی نظام با شكست مواجه خواهيم شد.
مراسم اختتاميه اجلاس اساتيد بسيجی در نوبت صبح همزمان با نماز ظهر و عصر به پايان رسيد و ادامه مراسم اختتاميه در نوبت عصر ساعت 16 آغاز خواهد شد.
يادآور می‌شود، در مراسم اختتاميه اساتيد بسيجی كشور در نوبت بعدازظهر، كامران دانشجو، وزير علوم، تحقيقات و فناوری و آيت‌الله كعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری به سخنرانی خواهند پرداخت.
اخبار تكميلی متعاقبا ارسال خواهد شد.
captcha