تجلیل از 16 برگزيده جشنواره رضوی در اردبیل
کد خبر: 2412299
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳

تجلیل از 16 برگزيده جشنواره رضوی در اردبیل

گروه ‌‌‌هنر: مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل گفت: در دو رشته مداحی و چاوشی‌خوانی رضوی كه پنج‌شنبه اين هفته برگزار ‌از 16 منتخب اين جشنواره تجليل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا) شعبه اردبيل، منصور شرفی، مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل‌ شنبه، 25 شهريورماه در نشست هماهنگی برگزاری هفتمين جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی در اردبيل اظهار كرد: جشنواره امام رضا(ع) با هدف اشاعه فرهنگ منور رضوی، گسترش فعاليت‌های فرهنگی ـ مذهبی مطابق با سيره ائمه اطهار و گرمیداشت توليدكنندگان و پديدآورندگان آثار برتر و كمك به انتشار آثاری در سيره و شخصيت امام رضا(ع) برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان كرد: كميته اجرايی جشنواره از آبان‌ماه سال گذشته شكل گرفت و دبيرخانه دائمی آن نيز راه‌اندازی شد تا در اين جشنواره تكريم و تجليل واقعی از خادمان فرهنگ منور رضوی را شاهد باشيم.
دبير شورای فرهنگ عمومی استان اردبيل يادآور شد؛ اين جشنواره برای هميشه در اردبيل برگزار می‌شود و امسال در كنار برگزاری اين جشنواره مقالات پژوهشی، پيامك رضوی و جشنواره رضوی شعر استانی نيز برگزار می‌شود.
شرفی با اعلام اينكه در سه نوبت مهلت ارسال آثار كه دهم مردادماه تعيين شده بود تمديد شد، ادامه داد: امسال برای اولين‌بار جشنواره پيامك ادبی نيز به اين جشنواره افزوده شده به‌طوری‌كه از استان‌های مختلف در اين جشنواره شركت‌كننده داريم.
دبير هفتمين جشنواره مداحی و چاوشی‌خوانی رضوی در اردبيل اظهار كرد: در مجموع 669 اثر از سراسر كشور به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است كه 86 اثر در بخش مداحی، 47 اثر در بخش چاوشی‌خوانی، 35 اثر در مقالات پژوهشی، 132 اثر در بخش شعر و 369 اثر در بخش پيامك ادبی است.
شرفی بيشترين استان‌های شركت‌كننده در اين جشنواره را اردبيل، خراسان رضوی، خوزستان، آذربايجان‌ غربی، هرمزگان و بوشهر اعلام كرد و گفت: استان‌های آذربايجان شرقی، كرمان، البرز و ايلام نيز با كمترين شركت‌كننده در اين جشنواره ملی حضور يافته‌اند.
وی خاطرنشان كرد: برای حضور در مرحله پايانی جشنواره 26 مداح از خراسان رضوی، اردبيل، مركزی، خوزستان، مازندران، يزد، سيستان و بلوچستان، تهران، هرمزگان و گيلان حضور يافته‌اند كه باهم رقابت می‌كنند.
مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل تصريح كرد: در بخش چاوشی‌خوانی نيز 15 نفر از استان‌های اردبيل،‌ يزد، هرمزگان، مركزی، گيلان، سيستان و بوشهر رقابت می‌كنند.
شرفی ابراز کرد: در رشته مقالات پژوهشی از پنج برگزيده، شعر هشت برگزيده، پيامك ادبی هشت برگزيده تجليل می‌شود.
وی در پايان سخنان خود اظهار كرد: برگزيده اول جشنواره پيامك رضوی در جشنواره تهران شركت كرده و مورد تجليل قرار می‌گيرد.
captcha