8 تابلوی بيوگرافی امامزاده‌ها در اردبیل رونمايی می‌شود
کد خبر: 2412303
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۵

8 تابلوی بيوگرافی امامزاده‌ها در اردبیل رونمايی می‌شود

گروه اجتماعی: دبير جشن‌های مردمی دهه كرامت استان اردبيل گفت: همزمان با دهه كرامت از هشت تابلوی بيوگرافی امامزاده‌ها به سه زبان زنده دنيا تهيه و تدوين شده است، رونمايی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا) شعبه اردبيل، نادر سقا، دبير جشن‌های مردمی دهه كرامت استان اردبيل‌ شنبه، 25 شهريورماه در نشست هماهنگی برگزاری جشن‌های دهه كرامت در اردبيل اظهار كرد: به مناسبت ايام دهه كرامت و گراميداشت ميلاد امام رضا‌(ع) و خواهرش حضرت معصومه‌(س) از 28 شهريور‌ماه جشن‌های دهه كرامت آغاز می‌شود و تا 7 مهر‌ماه اين جشن‌ها تداوم دارد.
وی خاطرنشان كرد: ما برای هدايت و ساماندهی جريان‌های خودجوش مردمی در محلات شورای سياست‌گذاری را در اين زمينه فعال كرديم تا با نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد عالی كانون‌های مساجد جشن‌های اين دهه با شكوه و گستردگی خاص و بهره‌گيری از ظرفيت‌های مردمی انجام شود.
دبير جشن‌های مردمی دهه كرامت استان اردبيل يادآور شد: ‌از سال 87 دستگاه‌های مختلف در برگزاری جشن‌های دهه كرامت ياريگر ما بوده‌اند تا بتوانيم فرهنگ اهل بيت و ائمه معصومين را در تمام ابعاد به نسل‌های مختلف جامعه انتقال دهيم.
سقا با اعلام اينكه بيش از سه دهه است جشن‌های رضوی و جشن‌های متعلق به اين ايام در كشور برگزار شده و از سال 85 نيز در اردبيل این جشن‌ها و جشنواره در حال برگزاری است، گفت: امسال به همت وزارت ارشاد در 10 استان كشور هفته رضوی گرامی داشته شد كه در استان اردبيل نيز ارديبهشت‌ماه اين برنامه اجرايی شد.
اين مسئول به تنوع برنامه‌های ارائه شده اشاره كرد و افزود: امسال سعی داريم سه دستگاه برتر را در برگزاری جشن‌های دهه كرامت كه فعاليتشان برجستگی خاصی داشته انتخاب كنيم تا در پايان اين دهه از آنها تجليل صورت گيرد.
دبير جشن‌های مردمی دهه كرامت استان اردبيل از تهیه پيش‌نويس سند همكاری بين دستگاه‌های اجرايی برای برگزاری آبرومند جشن‌های دهه كرامت خبر داد و بيان کرد: ما از طريق رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها اين جشن‌ها را اطلاع‌رسانی كرده و در خصوص نحوه برگزاری آنها اخبار و اطلاعاتی را در اختيار مردم قرار می‌دهيم.
سقا افتتاح هشت كانون فرهنگی ـ هنری به نيت امام هشتم، برپايی نمايشگاه پوستر و گرافيك و همچنين رونمايی از هشت تابلوی بيوگرافی امامزاده‌ها را از برنامه‌های تدارك ديده شده اين ايام اعلام كرد.
وی ادامه داد: در تلاش هستيم تا در جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی از مداح شهير عالم اسلام سليم مؤذن‌زاده نيز تجليل كنيم.
دبير جشن‌های مردمی دهه كرامت استان اردبيل در پايان سخنان خود اظهار کرد: در تلاش هستيم تا جشن‌های دهه كرامت با حال و هوا و رنگ و بوی مردمی و محوريت مساجد برگزار شود.
captcha