واكنش راديو معارف به اهانت به ساحت مقدس پيامبر اكرم(ص)
کد خبر: 2412845
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۳:۰۹

واكنش راديو معارف به اهانت به ساحت مقدس پيامبر اكرم(ص)

در پی توهين به ساحت مقدس پيامبر اعظم(ص)، راديو معارف برنامه‌های مختلفی را در راستای ترويج انديشه‌های ناب رسول مكرم اسلام تدارك ديده است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی راديو معارف، در حاشيه نشست فوق‌العاده شورای طرح و برنامه اين راديو برخی از مديران گروه‌های راديو در مصاحبه‌ای ضمن محكوم كردن اهانت به ساحت نبی‌اعظم(ص) برنامه‌های خود در اين باره را تشريح كردند.
احمد عارفخانی، مدير گروه خبر و برنامه‌های سياسی راديو گفت: پوشش خبری از واكنش جهانی نسبت به اين اقدام توهين‌آميز از ساعات اوليه، پوشش واكنش جهانی در قالب گزارش‌های خبری، پوشش خبری پيام رهبر فرزانه انقلاب و مراجع معظم تقليد، شخصيت‌ها و انديشمندان، گفت‌وگوی تحليلی با كارشناسان جهان اسلام درباره ماهيت و اهداف اين اقدام، اطلاع‌رسانی و تهييج برای حضور در راهپيمايی گسترده پس از نماز جمعه و نيز پرداختن به اهداف اين اقدام جنون‌آميز در «مجله خبری» از جمله واكنش‌های گروه خبر و برنامه‌های سياسی در اين سه روز بوده‌اند.
وی همچنين افزود: به منظور نشان دادن چهره اخلاقی و صفات نيكوی پيامبر اسلام(ص) در ابتدای بخش‌های خبری راديو، احاديثی از رسول مكرم اسلام(ص) پخش خواهد شد.
مسعود كاويانی، مدير توليد و پخش راديو نيز توجه به موضوع فضاهای پخش، تهيه و تأمين متن‌های تحريريه پخش و ميان‌برنامه‌های مرتبط با پيامبر اعظم(ص) از جمله اقدامات راديو در فضای پخش از آغازين لحظه‌های مخابره حادثه برشمرد.
حجت‌الاسلام مهدی صفايی،‌ مدير گروه فقه و سيره راديو نيز از واكنش برنامه زنده «تا جمعه ظهور» به ويژه دعوت برای ختم صلوات برای محكوميت اقدام توهين‌آميز و نيز تبيين اسلام‌ستيزی غرب، تهييج برای شركت در راهپيمايی خبر داد.
همچنين در واكنش به اين اهانت جنون‌آميز برنامه‌های «مجله روز» در روزهای شنبه تا دوشنبه به اهداف و ماهيت فاجعه و نيز ضرورت هوشياری مسلمانان و وظايف آنان در قبال اسلام‌ستيزی، «ارمغان» به ويژگی‌های اخلاقی پيامبر اعظم(ص) به خصوص جلوه‌های رأفت و رحمت آن حضرت برای جهانيان خواهد پرداخت و نيز در اين برنامه در بخش اعمال استاد فرحزاد به معرفی زيارات و صلوات خاصه پيامبرٌ(ص) و همچنين ثواب آنها، «صبح روشن» موضوع احترام به حقوق ديگران و مراتب حرمت و احترام به اوليای الهی به خصوص پيامبر اعظم‌(ص)، «پرسمان تاريخی» و «زلال تاريخ»، شبهات مطرح درباره پيامبر اعظم(ص) به ويژه درباره تعدد زوجات، گسترش اسلام با شمشير، علت جنگ‌های پيامبر و «پرسمان قرآنی» جايگاه پيامبر(ص) در قرآن كريم، آيات مربوط به همسران پيامبر و تبيين و به شبهات خواهد پرداخت كه از راديو معارف پخش می‌شود.
يادآور می‌شود، با دعوت از شنوندگان برای انعكاس احساسات و انعكاس نظراتشان در مورد پيامبر گرامی اسلام در بخش نجواهای معارفی، از اين نظرات در فضاهای برنامه‌ها استفاده خواهد شد. بخشی در پايگاه اطلاع‌رسانی راديو معارف نيز برای درج نظر مخاطبان درباره اين اقدام و دانسته‌های خود درباره زندگانی و سيره پيامبر اعظم(ص) ايجاد شده و برای وبلاگ‌نويسان همراه «طرح ملی بوی سيب» فراخوان پست وبلاگی با موضوع پيامبر ارسال شده است.
captcha