امت اسلام برای رويارويی با اسلام‌ستيزی آمريكا سياست ايران را در پيش بگيرد
کد خبر: 2414942
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۹

امت اسلام برای رويارويی با اسلام‌ستيزی آمريكا سياست ايران را در پيش بگيرد

گروه بين‌الملل: همه مسلمانان امروز بايد برای رويارويی با اسلام‌ستيزی آشكار آمريكا مبنی بر توليد و پخش فيلم موهن به پيامبر(ص) سياست ايران را در پيش بگيرند و به قطع روابط با اين كشور اسلام‌ستيز اقدام كنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين علی‌محمد مسلمانی، قاری برجسته لبنانی و داور چهارمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان مسلمان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) ضمن بيان اين مطلب گفت: اهانت به نبی مكرم اسلام(ص) توهين به همه مسلمانان است و امت اسلام بايد موضعی واحد در برابر اين اقدام موهن اتخاذ كند.
شيخ علی مسلمانی در ادامه افزود: اهانت به پيامبر(ص) تازگی ندارد و از صدر اسلام كه حضرت رسول به پيامبری مبعوث شد، وجود داشته است و آن حضرت در زمان خود به سحر متهم شده بود.
اين حافظ كل قرآن تصريح كرد: آمريكا با اين اقدام موهن و زشت نشان داد كه به درجه‌ای از ضعف و زبونی در مقابل امت اسلام رسيده كه برای رسيدن به اهداف شوم خود تنها می‌تواند شخصيت والای رسول خدا(ص) را كه فضيلت‌هايش بر همگان آشكار است، مورد اهانت قرار دهد.
وی همچنين خاطرنشان كرد: اميدوارم كه همه دولت‌های مسلمان، سياست جمهوری اسلامی ايران در قبال آمريكا را در پيش بگيرند و به قطع روابط با اين كشور اسلام‌ستيز اقدام كنند و مسئولان كشورهای اسلامی نيز با اتخاذ موضعی شجاعانه در برابر اين اقدام موهن بايستند.
شيخ علی مسلمانی در بخش ديگری از اين گفت‌و‌گو روند برگزاری چهارمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان مسلمان را مورد توجه قرار داد و تأكيد كرد: اين مسابقات در نوع خود بی‌نظير است، زيرا مختص دانشجويان بوده و هيچ كشوری در جهان تاكنون مشابه آن را برگزار نكرده است؛ رقابتی كه قشر دانشجو را حول محور قرآن كريم در يك جا جمع می‌كند.
اين قاری لبنانی تقويت توانمندی‌های قرآنی متسابقين را از مهم‌ترين نتايج اين رقابت‌ها برشمرد و تصريح كرد: مسابقات قرآن دانشجويان از نظر سازماندهی، برنامه‌ريزی و نحوه داوری در سطح بسيار خوبی برگزار شد و قاريان و حافظانی توانمند در آن حاضر شدند، به نحوی كه حفاظ امتيازهای لازم را كسب می‌كردند و رقابت‌ها خيلی به هم نزديك بود.
شيخ مسلمانی بيان كرد: كميته داوری نيز بسيار توانمند و دقيق در اين رقابت‌ها حاضر شد و با نظارت كامل بر رقابت‌ها كسانی را كه از توانمندی‌ لازم برخوردار بودند، به عنوان نفرات برتر معرفی كرد.
اين داور بين‌المللی قرآن با اشاره به گردهمايی دانشجويانی از ده‌ها كشور در مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان، گفت: اين مسئله نشان می‌دهد كه جهان اسلام هنوز ذخاير و توانمندی‌هايی دارد كه می‌تواند آن را در عرصه بين‌الملل ظاهر كند و وحدت و يكپارچگی اسلامی را برای جهانيان به تصوير بكشد و برگزاری چنين مسابقاتی، تقريب هرچه بيشتر مذاهب اسلامی و همدلی امت اسلام را در پی خواهد داشت.
وی همچنين با مقايسه مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان با ديگر رقابت‌های بين‌المللی يادآور شد: اين مسابقات از نظر نحوه برگزاری و كارهای تشكيلاتی برای استقبال از متسابقين و داوران در جهان اسلام كم‌نظير بود و كمتر كشوری قادر است چنين رقابتی را به نحو مطلوب و قابل قبول برگزار كند.
شيخ علی مسلمانی اضافه‌كردن رشته‌های جديد به مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان را گامی مهم در راستای تقويت سطح اين رقابت برشمرد و اظهار كرد: چنانچه رشته تفسير به اين رقابت اضافه شود، شاهد پيشرفت هر چه بيشتر رقابت خواهيم بود، بنابراين مسئولان می‌توانند طی سال‌های آينده تفسير را در رشته‌ای مانند حفظ مورد توجه قرار دهند و حافظ قرآن همزمان در دو بخش تفسير و حفظ در اين رويداد بين‌المللی رقابت كند، زيرا تفسير سبب می‌شود، متسابق مقصود و مفهوم آيات را بهتر درك كرده و در زندگی به كار ببندد.
داور لبنانی چهارمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان مسلمان در پايان ميزان اهتمام كشورمان به فعاليت‌های قرآنی را مورد توجه قرار داد و گفت: ايران در حفظ قرآن پيشرفت چشم‌گيری داشته است و امروز حافظان و قاريان ايرانی به جايگاه مهمی در جهان اسلام دست يافته‌اند، به نحوی كه می‌توان ايران را از نظر حفظ قرآن در جهان اول و در قرائت نيز پس از مصر در مرتبه دوم دانست.
حجت‌الاسلا‌م‌والمسلمين علی‌محمد مسلمانی، داور بين‌المللی رقابت‌های قرآنی و از مسئولان جمعيت قرآن كريم لبنان است كه در دومين و سومين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان مسلمان نيز به‌عنوان داور حضور داشته است.
چهارمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن كريم دانشجويان مسلمان طی روزهای 21 تا 25 شهريورماه سال جاری با حضور 74 متسابق در رشته‌های حفظ كل و تلاوت قرآن كريم از 52 كشور جهان در سالن اجتماعات مصلی بزرگ امام خمينی(ره) در تبريز برگزار شد و نمايندگان ايران در رشته‌های حفظ و قرائت توانستند رتبه‌های برتر را كسب كنند.
captcha