واكنش دولت‌ها و ملت‌های اسلامی به هتك حرمت ساحت پيامبر(ص) تداوم يابد
کد خبر: 2416188
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۷

واكنش دولت‌ها و ملت‌های اسلامی به هتك حرمت ساحت پيامبر(ص) تداوم يابد

گروه سياسی: حجت‌الاسلام صديقی با اشاره به هتك حرمت ساحت پيامبر(ص) گفت: غرب در حال امتحان‌كردن ملت‌های مسلمان است، اما با اين تودهنی چند روزه كار به نتيجه نمی‌رسد؛ حكومت‌ها و ملت‌های اسلامی نگذارند جريان اين طوفان و موج برخاسته افول كند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين كاظم صديقی، امروز، 31 شهريورماه در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به هتك حرمت پيامبر مكرم اسلام (ص) از سوی كشورهای غربی اظهار كرد: مدتی است كه جسارت و خباثت از سوی دنيای غرب جهان به ساحت مقدس پيامبر(ص) صورت می‌گيرد؛ آنها از بروز و نشر اسلام، بيداری اسلامی و گسترش انقلابی كه اسلام و قرآن آن را ايجاد كرد و باعث قطع دست شرق و غرب شد و روح خودباوری را در ملت‌ها تزريق كرد، ناراحت هستند.
وی با بيان اينكه دشمنان اسلام از ديرباز از هيچ جنگ و توطئه‌ای عليه دين و قرآن دريغ نكرده‌اند، گفت: امروز مدعيان حقوق بشر و دفاع از آزادی مرتكب جنايتی هولناك شده‌اند و اين جنايت عليه كسی است كه خداوند به عنوان سالار انبياء نام برده است و اعتبار پيامبران گذشته محسوب می‌شود و اگر خدشه‌ای به ايشان وارد شود، به پيامبران پيشين خدشه وارد شده است.
امام جمعه موفت تهران با تأكيد بر اينكه اهانت به چنين شخصيتی اهانت به بشريت است، خاطرنشان كرد: بسياری از ملت‌ها راه پيامبر اسلام(ص) را تنها راه نجات بشريت می‌دانند و حتی كشورهايی كه مسلمان نيستند شخصيت پيامبر (ص) را بزرگ می‌شمرند.
وی در مورد منشأ و انگيزه اهانت به مقدسات اسلام از سوی گفت: اساساً غرب با پاكی، قداست، عدالت، رأفت و مهربانی در تضاد است؛ چرا كه حالت سبوعيت، دريدن، خرد كردن و غلبه و دندان تيز كردن دارند و در جنگ و توحش زندگی می‌كنند و از قدرت خود برای له كردن حقوق ملت‌ها استفاده كرده‌اند.
صديقی مقابله با انقلاب اسلامی را از ديگر دلايل اهانت به مقدسات اسلام عنوان كرد و افزود: انقلاب اسلامی تجربه موفقی بود كه غرب پس از به ثمر نشستن آن، تا مدت‌ها سرگيجه داشت و از هر راهی برای خاموش كردن نور پيامبر(ص) استفاده می‌كرد، اما همچنان شاهد رشد انقلاب اسلامی در ابعاد سياسی، نظامی، فرهنگی و بين‌المللی نفود در بين قشر جوان و يافتن سنگر در دل ملت‌ها بود.
خطيب جمعه تهران گفت: جهان استكبار شاهد توسعه مساجد بود و از سوی ديگر بيداری اسلامی مرزها را درنورديد و موجب شد چندين مزدور غرب در منطقه از حذف شوند و همين امر عصبانيت آنها را به همراه داشت. همچنين ايران اسلامی و نظام اسلامی در مسئله جنبش عدم تعهد عزت خود و انزوای غرب را برملا كرد.
وی تصريح كرد: غرب از اين اقدامات موهن نتيجه‌ای نمی‌گيرد، بلكه محركی بود كه آتش خشم امت اسلامی را برانگيخت و امت اسلامی را يكپارچه كرد و اين جوشش و خروش و امواج خروشان و طوفان سهمگين كه در كشورهای اسلامی ايجاد شد، می‌رود تا تار و پود آنها را در هم بريزد و آنها را از كرده خود پشيمان كند.
صديقی با اشاره به ادعاهای غرب مبنی بر حمايت از حقوق بشر و آزادی گفت: غرب ايران را به جرم طرفداری از تروريسم و تلاش برای دستيابی به سلاح هسته‌ای متهم می‌كنند اما همان‌طور كه رهبر معظم انقلاب نيز به آن اشاره كردند، دشمنی آنها بر سر چيز ديگری است و مسئله هسته‌ای بهانه‌ای بيش نيست.
وی تصريح كرد: آنها از اسلام وحشت دارند و می‌ترسند كه جوانان مسلمان با الگوگيری از انقلاب اسلامی، غرب را در انزوا قرار دهند؛ اما بدانند به كوری چشم آنها، جوانان در عرصه‌های مختلف با الگوگيری از انقلاب اسلامی حاكميت مطلق انقلاب را در دنيا نشان خواهند داد.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه غرب در حال امتحان كردن ملت‌های مسلمان است، افزود: با اين تودهنی چند روزه كار به نتيجه نمی‌رسد؛ از همه حكومت‌های اسلامی و ملت‌های به‌پا خواسته توقع داريم نگذارند جريان طوفان و اين موج برخاسته خاموش شود؛ مجامع بين‌المللی نيز با ابزارهای فشار در برابر چنين اقدامی بايستند.
وی از سران كنفرانس اسلامی نيز خواست با برگزاری جلسه فوق‌العاده‌ای اقدامات اساسی و عملی برای محكوم كردن اقدامات موهن غرب انجام دهند و جواب كوبنده و سرنوشت‌سازی در برابر اين جنايت تدارك ببينند.
صديقی در ادامه سخنان خود به قطعنامه اخير آژانس بين‌المللی اتمی عليه ايران اشاره كرد و آن را شرم‌آور توصيف كرد و گفت: ايران تمام اقدامات هسته‌ای صلح‌آميز خود را زير دوربين‌های آژانس انجام می‌دهد و آژانس نيز بازرسی‌های لازم را انجام داده است و مكرر اعلام كرده‌اند كه ايران به سلاح نظامی دست نيافته است.
وی ادامه داد: رهبری مقام معظم رهبری به عنوان مرجع تقليد بر حرمت سلاح‌های هسته‌ای فتوا صادر كرده‌اند؛ بنابراين از نظر اعتقادی و فقهی ملزم هستيم به رعايت آن هستيم و از سوی ديگر از ابتدا شعار ما اين بوده كه «انرژی هسته‌ای صلح‌آميز برای همه و سلاح هسته‌ای برای هيچ‌كس».
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: فشارها، تحريم‌ها و قطعنامه‌ها هيچ سودی ندارد و ملت ما تحت رهبری مقام معظم رهبری متوجه حقوق حقه خود شده‌اند و انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانند و اين مسير را تا آخر طی خواهند كرد.
وی همچنين با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: ايران در تمام دوره‌های مقابله با دشمنان قوی‌پنجه قرن‌ها بازنده بوده است؛ اما در شرايطی كه همه كشورهای منطقه و جهان عليه ما بودند پيروز ميدان شد و افتخار آفريد و دشمن قدار با همه امكاناتی كه داشت عقب نشست و حقانيت ما را اثبات كرد.
صديقی در پايان سخنان خود با اشاره به آغاز سال جديد تحصيل اظهار كرد: توقع و آرزو اين است كه مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علميه با جهشی معجزه‌آسا آنچنان پيشرفت كنند كه مجالی برای دشمن باقی نگذارند.
بنابراين گزارش حجت‌الاسلام كاظم صديقی در خطبه اول نماز جمعه تهران با اشاره به اين‌كه آيات 142 تا 150 بقره درباره مسئله قبله در نماز لطائفی دارند، اظهار كرد: خدواند در اين آيه شريفه می‌فرمايد: «سَیَقُولُ السُّفَهَاء مِنَ النَّاسِ مَا وَلاَّهُمْ عَن قِبْلَتِهِمُ الَّتِی كَانُواْ عَلَیْهَا قُل لِّلّهِ الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ یَهْدِی مَن یَشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ؛ به زودى مردم كم‌خرد خواهند گفت: چه چيز آنان را از قبله‏‌اى كه بر آن بودند، رويگردان كرد؛ بگو مشرق و مغرب از آن خداست، هر كه را خواهد به راه راست هدايت می‌كند».
خطيب جمعه تهران تشريح كرد: معنای نخست سفاهت در اين آيه آن است كه مصالح و حكمت‌های تغيير قبله در دست خداست و اگر بنده در مقابل مولا، جاهل در مقابل عالم، بابلد در مقابل بلد و مريض در مقابل طبيب لجاجت كند، اين نافرمانی و لجاجت نشانه سفاهت است.
وی با اشاره بع حديث «أنتم كالمرضی و ربّ العالمين كالطبيب، فصلاح المرضی فيما يعلمه الطبيب و تدبيره به» از پيامبر اسلام(ص) عنوان كرد: البته خداوند طبيب است و شفا و درمان و سلامتی برای اوست و هر حكم او نيز (از جمله حكم به تغيير قبله)، حكمی درمانی و نجات‌بخش و بر اساس مصالح بندگان است و احكام الهی اسراری دارد كه اگر بندگان تحمل كنند، صاحب سرالله می‌شوند.
حجت‌الاسلام صديقی تصريح كرد: خداوند همه احكام اسلام را از روی حكمت و علم خلق كرده و همه بايد در مقابل احكام الهی مشتاق باشند تا زندگی گواراتری داشته باشند و لجاجت با احكام و فرامين الهی نشانه سفاهت است.
وی اضافه كرد: نكته دوم آن‌كه يهوديان نخست به مسلمانان ايراد می‌گرفتند كه شما خود قبله مستقلی نداريد و به سوی قبله ما نماز می‌گزاريد و پس از تغيير قبله نيز همان‌ها كه اين اشكال را وارد می‌كردند، با نيش و طعنه و كنايه و نق زدن ديگر بار سخن پيامبر رانپذيرفتند و به حكم جديد درباره قبله اعتراض كردند.
امام جمعه موقت تهران در بخش ديگری از سخنان افزود: خدواند به دليل روحيه پرخاشگری و اعتراض و ايجاد ناآرامی، از ايشان با عنوان سفهاء ياد كرده است. كسی كه باطن و روح آرامی دارد، وجود او برای ديگران نيز منشأ آرامش و نورانيت است و كسانی كه اين مشكل را دارند، تنها با اعتراض خود ايجاد تشويش و ناآرامی می‌كنند.
خطيب جمعه اين هفته تهران بيان كرد: در زمان پيامبر(ص) عده‌ای جاسوس و نفوذی دشمن بودند كه كه با قرار گرفتن در مسير پيامبر(ص) ايجاد شبهه كرده و آرامش را برهم می‌‌زدند و اين مسائل در انقلاب ما نيز بود.
وی خاطرنشان كرد: توصيه من به همه بندگان خداوند اين است كه با ياد خدا خود را آرام كنيد و همه بندگان خداوند مقتدر دارا را با خود همراه ببينيد و روح و قلب خود و ديگران را تحت فشار و آزار قرار ندهيد كه اين نشانه سفاهت، بی‌درايتی و بی‌عقلی است.
صديقی اضافه كرد: با حلم و بردباری و حوصله بكوشيم تا آرامش الهی را بر زندگی خود حاكم كنيم و از مشوش و جريحه‌‌دار كردن قلوب ديگران بپرهيزيم. رضای خداوند در اين است كه اگر می‌توانيم به ديگران كمك كنيم و اگر می‌توانيم، ايجاد يأس نكنيم.
وی تصريح كرد: ايجاد يأس و نااميدی كاری شيطانی است و شيطان نيز موجود سفيه و احمقی بود كه شش‌هزار سال عبادت خود را با يك تكبر بر باد برد و از همين روی دوست دارد عقلا را نيز به وادی سفاهت و بی‌منطقی ببرد.
captcha