20 مهرماه جاری؛ برگزاری مرحله دوم چهارمين جشنواره قرآنی «انسان» در تبريز
کد خبر: 2417049
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱

20 مهرماه جاری؛ برگزاری مرحله دوم چهارمين جشنواره قرآنی «انسان» در تبريز

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مسئول آموزش جامعةالقرآن والعترة تبريز از برگزاری مرحله دوم چهارمين جشنواره قرآنی «انسان» طی 20 مهرماه جاری به منظور تبليغات، ثبت نام، جذب مخاطبان و توجيه شركت كنندگان در شهر تبريز خبر داد.

سيدمحمدحسين بلاغی‌مبين، مسئول آموزش مؤسسه جامعةالقرآن والعترة تبريز، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، با بيان اين خبر گفت: مؤسسه جامعةالقرآن والعترة تبريز با توجه به رسالت خود در زمينه نشر علوم قرآنی، از سال 1388 جشنواره قرآنی «انسان» را راه‌اندازی كرده و به حول و قوه الهی طی ساليان گذشته سه دوره از اين جشنواره را با مشاركت و حضور كم‌نظير متقاضيان برگزار كرده است.
اين فعال قرآنی اضافه كرد: پس از برگزاری موفقيت‌آميز سه دوره از جشنواره «انسان» كه در سال 88، 89 و 1390 برگزار شد، چهارمين دوره اين جشنواره به حول و قوه الهی در سال 1391 برگزار می‌شود و مقرر شده است تا ثبت نام و تبليغات به صورت مستمر از سوی مؤسسه فوق‌الذكر صورت گيرد.
بلاغی‌مبين ضمن بيان مطلب فوق عرضه و تقويت پيوند مستحكم بين مفاهيم قرآنی و سيره عملی ائمه‌معصومين(ع) و پاسداشت روز مباهله و سالروز نزول آيه تطهير در شأن اهل بيت(ع) را از اهداف برگزاری اين جشنواره قرآنی نام برد.
مدير اجرايی مؤسسه جامعةالقرآن والعترة تبريز رويكرد چهارمين جشنواره بزرگ قرآنی «انسان» را توجه به آموزه‌ها و مفاهيم اخلاقی و همچنين كاربردی سوره حجرات عنوان كرد و افزود: جشنواره قرآنی «انسان» در دو رده سنی زير 16 سال شكوفه‌ها و بالای 16 سال بزرگسالان و در دو بخش بانوان و آقايان برگزار خواهد شد.
اين مربی قرآن تأكيد كرد: از جمله رشته‌های جشنواره فوق‌الذكر در مقطع زير 16 سال می‌توان به حفظ سوره حجرات، قرائت از حفظ سوره حجرات و ترتيل سوره حجرات اشاره كرد.
وی در ادامه رشته‌های جشنواره بزرگ قرآنی انسان در مقطع بالای 16 سال را حفظ سوره حجرات، قرائت از حفظ حجرات، ترتيل سوره حجرات، حفظ ترجمه و مفاهيم سوره حجرات، مقاله نويسی و خوشنويسی نام برد.
بلاغی‌مبين در پايان خاطرنشان كرد: اين جشنواره قرآنی نيمه اول آبان‌ماه سال جاری در ايام عيد قربان تا عيد غدير، در زمان‌بندی مناسب و با در نظر گرفتن كارگاه‌ها و همايش‌ها و همچنين نمايشگاه‌ها برگزار خواهد شد و مقرر شده است اختتاميه جشنواره روز جمعه 24 آبان‌ماه سال جاری با برپايی محفل انس با قرآن كريم با حضور اساتيد بين‌المللی همراه با تقدير از نفرات برتر برگزار شود.
captcha