برگزاری مسابقات اذان، ابتهال، مديحه‌سرايی در همدان
کد خبر: 2420118
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵

برگزاری مسابقات اذان، ابتهال، مديحه‌سرايی در همدان

گروه فعاليت‌های قرآنی: مسابقات اذان، ابتهال، مديحه‌سرايی و همخوانی قرآن كريم آبان‌ماه در استان همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه همدان، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خيريه استان همدان، حجت‌الاسلام محمد صالحی، مديركل اوقاف و امور خيريه استان همدان در گفت‌و‌گويی اظهار كرد: مسابقات اذان، ابتهال، مديحه‌سرايی و همخوانی قرآن كريم آبان ماه در استان همدان برگزار می‌شود.
وی افزود: يكی از عرصه‌های فعاليت‌های گروهی قرآن، تشكيل گروه‌های همخوانی است، و برگزاری مسابقات در اين زمينه می‌تواند تجلی‌گاه پيوند هنر و متون اصيل اسلامی باشد. در اجرای ابتهالات و قرائت همراه با تضرع ادعيه و مناجات‌های پرسوز كه همچون گنجينه‌ای گرانبها در ميان ماست و اذان نيز كه شعار مسلمانان و دربردارنده بلندترين مفاهيم توحيدی است، زينت‌بخش اين رقابت‌ها است.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان همدان بيان كرد: هدف از برگزاری اين مسابقات ايجاد انس با قرآن كريم، آشنايی با فضائل اهل بيت، توجه دادن افراد جامعه به معارف قرآن و اهل بيت(ع)، ايجاد رقابت سالم، شناسايی نخبگان و فعالان در عرصه تواشيح و اذان و ابتهال در استان است.
حجت‌الاسلام صالحی ارتقای سطح اذان‌گويی، ابتهال، مديحه‌سرايی و همخوانی در سطح استان‌ها و توسعه و گسترش آن در جامعه و ايجاد انگيزه در بين افراد جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان در راستای تقويت بنيه اعتقادی و مذهبی را از ديگر اهداف برگزاری اين مسابقات در استان است.
وی اضافه كرد: ثبت‌نام اين مسابقات از يكم مهر آغاز و تا يكشنبه، 30 شهريور ماه ادامه دارد، و در آن با توجه به اهميت بخش مديحه‌سرايی، انتخاب متون قوی با محتوای غنی مفاهيم اسلامی و استفاده از اشعار ناب شعرای نامدار و معتبر (عرب زبان) مورد توجه ويژه قرار گيرد.
حجت‌الاسلام صالحی بيان كرد: متن، منقبت و فضايل اهل بيت‌(ع) به ويژه امام حسين(ع)، موضوعات مرتبط با توليد، عدم اتكا به غير، استقلال مسلمانان و عدم وابستگی و اهميت جهاد در اسلام از جمله موضوعات برگزاری اين مسابقات است.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان همدان تصريح كرد: علاقمندان می‌توانند در راستای تهيه متون به اشعار دعبل خزايی، فرزدق، كميت، صفی‌الدين حلی، جواهری مراجعه كنند همچنين گروه‌های شركت‌كننده می‌توانند از نرم‌افزار سيره معصومين‌(ع) كه توسط مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی منتشر شده استفاده كنند.‌
وی با اشاره به بخش همخوانی قرآن كريم، آيات مرتبط با موضوع توليد، عدم اتكای به غير، استقلال مسلمانان، عدم وابستگی را از موضوعات اين بخش عنوان كرد.
وی خاطرنشان كرد: در اين بخش شركت‌كنندگان بايد با توجه ويژه به متون با محتوای غنی مفاهيم اسلامی و انتخاب اشعار ناب شعرای نامدار و معتبر (عرب زبان) در موضوعات مشخص شده به رقابت بپردازند.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان همدان اضافه كرد: ادعيه و مناجات‌های مأثوره به ويژه فرازهای منتخب از صحيفه سجاديه وجامعه كبيره و اشعار شعرای نامدار و معتبر(عرب زبان) در مدح اهل بيت(ع) يا مسائل اعتقادی ( ولايت، انتظار) از موضوعات بخش ابتهال و دعا است.
يادآور می‌شود، علاقمندان برای شركت در اين سری مسابقات می‌توانند با شماره‌های 8213226- 8213224 – 0811 تماس بگيرند.
captcha